close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Porsche 944 1984: TE HOOG OLIEDRUK

Bouwjaar: 1984, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: M44/05 OF M44/0, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 120

De rubberen afdichting van het oliefilter word er tussen uit
geperst zowel met het oude en nieuwe filter

Geplaatst door

crossmotor (125)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Olie overdruk ventiel blijft vastzitten, of is niet gangbaar door vervuiling of slijtage.

Waar zit dat overdruk ventiel , auto heeft heel lang stil gestaan druk was eerst wel oke

In het oliedrukcircuit, meestal geintegreerd in de oliepomp, of het oliefilterhuis.

In het oliefilterhuis

Oke gevonden plunjer zit wel los krijg alleen er niet uit gaat wel vlot heen en weer

Wat voor olie gebruik je 10w50 of 10w40? zo ja, probeer een eens vol synthetische Mobil 1 0w50

TinoS 0

2 jaar

10w40 zat er in ga hem verversen met 0w30 dank je

Ik bedoel 0w50

Ik zou alles los halen en schoon maken misschien zit er wel sludge in.

TinoS 0

2 jaar

Eerst zorgen dat overdruk ventiel gangbaar is anders nieuwe plunjer monteren nr 94410703511 bij te hoge oliedruk heb je kans dat de afsluitstoppen van je oliekanalen er uit gaan,dan zit je zonder oliedruk,gevolg forse schade.
Begrijp echter niet waarom je dure dunloopolie wilt toepassen op deze motor van 30jaar oud tenzij je er een olieverbruiker van wilt maken,gewoon de voorgeschreven olie toepassen die wordt voorgeschreven 15 w/40 of 10 w/40

Ik begrijp niet dat mensen bezuinigen op motorolie en nog steeds die troep van een 10w40 gebruiken en geen synthetische olie zoals een olie die begint met 0w die olie gaat gelijk door de motor en geeft minder slijtage en geen kans op sludge, ik gebruik die olie ook voor voor een GOLF II en die auto's lopen beter en zijn zuiniger

TinoS 0

2 jaar

ik heb het olie overdrukventiel los genomen de plunjer gaat nu weer heel soepel , alleen ik kan de plunjer er niet helemaal uit krijgen blijft tegen de schroefdraad steken . Kan ik gewoon 10w40 olie in doen zat er ook in , alleen de motor heeft 8 jaar stil gestaan 1 ste dag draaide de motor netjes stationair 2.5 bar druk 2de dag volle druk en ging de afdichtring van het oliefilter er uit ook bij een nieuw filter

Je moet zelf weten wat voor olie je er in gooit, Etka geeft aan 10W50 die 10W is omdat het in 1984 voldeed aan de minimale specificaties maar dat is inmiddels achterhaald Volkswagen groep heeft een tijdje geleden al de specificaties van 5W terug gebracht naar 0W.
Ik vind Mobil 1 de beste motorolie die er is bij elke auto waar ik het in gebruikt zegt de eigenaar dat hij beter loopt (stiller en zuiniger) de olie die het meest in de buurt van die 10W50 komt is Mobil 1 FS1x 5W50 en waarom 50 ipv 40 omdat deze meer hitte aan kan. en wat is nou 10 euro voor de beste olie die er is ik zou 2 flacons nemen van 5 liter en gaat volgen specificatie 6,5 liter in. Als je echt om je auto geeft gebruik je het, ik heb ook nog een advies voor bak olie als je dat wil hebben.
Hier onder de link van de goedkoopste prijs van die Mobil 1 olie
https://www.misteroil.nl/nl-nl/shop/prod...

TinoS 0

2 jaar

bedankt voor de info , oliedruk is weer onder controle . Maar heb nu weer een nieuw probleem lekt koelvloeistof onder bij de krukas achter de plastic kap weg maar nu zijn er 3 boutjes waar de schroefdraad busjes van meedraaien nog een tip om die los te krijgen

Alles opgelost oliedruk weer onder controle met 10W40 olie , waterpomp en distributie vervangen en modificatie toegepast

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 944 of stel zelf een nieuwe vraag.