Porsche 944 1984: TE HOOG OLIEDRUK
- 3 maanden geleden gevraagd
- 11 reacties
Bouwjaar: 1984, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: M44/05 OF M44/0, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 120
De rubberen afdichting van het oliefilter word er tussen uit
geperst zowel met het oude en nieuwe filter
Geplaatst door crossmotor , lid sinds 13 jaar geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 944 of stel zelf een nieuwe vraag.
Gesponsord
Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.
11 Reacties
bert klein PRO, 3 maanden geleden
Olie overdruk ventiel blijft vastzitten, of is niet gangbaar door vervuiling of slijtage.
crossmotor, 3 maanden geleden
Waar zit dat overdruk ventiel , auto heeft heel lang stil gestaan druk was eerst wel oke
bert klein PRO, 3 maanden geleden
In het oliedrukcircuit, meestal geintegreerd in de oliepomp, of het oliefilterhuis.
bert klein PRO, 3 maanden geleden
In het oliefilterhuis
crossmotor, 3 maanden geleden
Oke gevonden plunjer zit wel los krijg alleen er niet uit gaat wel vlot heen en weer
TinoS, 3 maanden geleden
Wat voor olie gebruik je 10w50 of 10w40? zo ja, probeer een eens vol synthetische Mobil 1 0w50
crossmotor, 3 maanden geleden
10w40 zat er in ga hem verversen met 0w30 dank je
bert klein PRO, 3 maanden geleden
Eerst zorgen dat overdruk ventiel gangbaar is anders nieuwe plunjer monteren nr 94410703511 bij te hoge oliedruk heb je kans dat de afsluitstoppen van je oliekanalen er uit gaan,dan zit je zonder oliedruk,gevolg forse schade.
Begrijp echter niet waarom je dure dunloopolie wilt toepassen op deze motor van 30jaar oud tenzij je er een olieverbruiker van wilt maken,gewoon de voorgeschreven olie toepassen die wordt voorgeschreven 15 w/40 of 10 w/40
crossmotor, 3 maanden geleden
ik heb het olie overdrukventiel los genomen de plunjer gaat nu weer heel soepel , alleen ik kan de plunjer er niet helemaal uit krijgen blijft tegen de schroefdraad steken . Kan ik gewoon 10w40 olie in doen zat er ook in , alleen de motor heeft 8 jaar stil gestaan 1 ste dag draaide de motor netjes stationair 2.5 bar druk 2de dag volle druk en ging de afdichtring van het oliefilter er uit ook bij een nieuw filter
crossmotor, 3 maanden geleden
bedankt voor de info , oliedruk is weer onder controle . Maar heb nu weer een nieuw probleem lekt koelvloeistof onder bij de krukas achter de plastic kap weg maar nu zijn er 3 boutjes waar de schroefdraad busjes van meedraaien nog een tip om die los te krijgen
Beste antwoord, geplaatst door crossmotor, 2 maanden geleden
Alles opgelost oliedruk weer onder controle met 10W40 olie , waterpomp en distributie vervangen en modificatie toegepast