Porsche Porsche 911 carrera 3.2: verwarming

Bouwjaar: 1986


Bij de Porsche van mijn zwager komt geen warme lucht uit de roosters als je het open zet. Ik heb zoiets vroeger gehad bij mijn kever. Zouden de kachel potten stuk zijn? En is dat op een eenvoudige en mischien goedkope manier te repareren.


Graag wat tips of advies.

vw-hobby

Geplaatst door vw-hobby (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Porsche 911? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

janspeed2 (0), 20 jaar geleden

Kans is groot dat dat het is. Dicht laten lassen lijkt mij een optie want een oud collega van mij had er ook een (Rode 911S 1973) met hetzelfde probleem. Nieuwe waren toen al erg duur (jaar of 8 geleden)



In ieder geval moet het hele systeem gasdicht zijn om goed warme lucht te kunnen doorpompen.



Check ook of de ventilatorriem van de geforceerde luchtkoeling niet slipt (= minder koelwerking en minder werking van de verwarming)

Jur6042 (0), 20 jaar geleden

Kan ook servomotortje zijn van de draaiknop tussen de stoelen. Dit mechanisme is zeer storingsgevoelig. Het werkt bijna nooit goed bij dergelijke bouwjaren. Je zou de de kabels die de kleppen bedienen eens met de hand kunnen verstellen en kijken of dat uitmaakt. Als de auto op de grondstaat kun je er wel bij, tussen achterwiel en voorkant wielkast zo ongeveer op ashoogte.

george-o (0), 20 jaar geleden

Ik heb hetzelfde probleem!
Volgens mij heb ik in mijn 3.0 sc uit 84 geen geforceerde verwarming, maar een aparte verwarmingsmotor die de warme lucht moet blazen. Deze loopt heeel zacht, je hoort hem bijna niet. Kan je die op een of andere manier sneller laten blazen of zo?

En het weer wordt inmiddels al heel erg koud... brrrr.

brutus (0), 20 jaar geleden

Onderaan de uitlaat zijn twee kleppen bevestigd zie eens na

of deze nog werken.Bekijk ook de buizen die van de hittewisselaar naar de kleppen lopen of er geen gaten in zijn!!

Als je de knop bediend tussen de zetels moet je een licht gezoem horen van de electro moter.Deze bediend de kleppen aan de hittewiselaar bij middel van kabels.Zie ook eens de blower na of deze nog werkt.

Als er gaten in de uitlaatcollector zijn ?

heel gevaarlijk verbrande gassen komen binnen co vergifteging!!!!!

Mathieu_1 (0), 19 jaar geleden

Bij mezelf had ik het tegenovergestelde probleem, het was of bloedheet of koud, dit was met een carrera uit '85.
Met de gegevens van mijn porsche 'bijbel' de potmeter van de verwarming (tussen de stoelen) opnieuw afgesteld. Ook kan het de interne temperatuursensor zijn (voor de spiegel).
Even wat gegevens, lengte van het stangetje vanaf de servo moet 118 +/- 2 mm zijn.
De pot-meter afstellen: In stand 5 zetten, knop verwijderen, je multimeter instellen als ohmmeter, de weerstand moet 950 +/- 20 ohm zijn. Dit is met een schroevendraaier te verstellen op de pot meter.

gaaijo (0), 18 jaar geleden

Heeft iemand een (link naar) een uitgewerkte tekening van de blower van een 911 sc van 1982?
En heeft iemand ervaring met een defekte blower?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 911 of stel zelf een nieuwe vraag.