auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Porsche Cayenne 2006: warm start niet

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 4600, Vermogen (kw): 250

Als auto koud is start deze normaal,maar als hij warm is start hij niet meer.
Storing0346 nokkenas sensor a B2 signaal niet juist.
storing 0135 Lambda sonde B1 S1 verwarming
storing 0335 krukas sensor A positie
storing 0388 krukas sensor A input hoog.
wie heeft hier wel eens mee te maken gehad en hoe dit op te lossen?
Verhaal wat ik ook krijg dat de ketting moet worden vervangen.

Alvast dank,
Met vriendelijke groet,Leo

Geplaatst door

Leo van Hoof (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Start wel maar slaat niet aan ?
Als de auto koud gestart wordt hoor je de ketting dan , even een ratelend geluid ?

Als ik de sleutel omdraai gaat de verlichting in dashboard gewoon aan maar hoor verder helemaal niets. Als de auto koud is start hij normaal, ik hoor ook geen vreemde geluiden van bijv. de ketting.

Alleen dashboard lampjes gaan aan als hij warm is voor de rest doet hij dus helemaal niets,dus ook de startmotor niet.

Hoge weerstand in de startmotor, bij koude motor is de weerstand lager als bij een warme motor. Start motor ligt in de "V" en word dus behoorlijk warm.
Even startspanning meten met warme motor, je zal zien dat deze ver onder de 12v zakt.

LudoN 5
badge

3 jaar

Hartelijk dank voor het antwoord,maar starmotor heb ik al laten vervangen verwacht dus eigenlijk niet dat het daarin zou kunnen zitten.
Met vriendelijke groet,Leo

Snap ik, relais ook mee vervangen? Deze durven ook nog wel eens inbranden als de startmotor zwaar gaat, er is namelijk weinig wat de startmotor zou moeten tegen houden om te draaien

LudoN 5
badge

3 jaar

Klopt,relais is ook vervangen,heeft helaas niet geholpen

Heel mooi, ik zou toch eens even je start spanning meten eventueel bij koude motor en warme. Wat ook nog wel eens wil voorkomen, meer bij 911 als cayenne is dat de plus kabel een te hoge weerstand krijgt door ouderdom, dan heb je de zelfde symtomen

LudoN 5
badge

3 jaar

ok,dank, ga ik nakijken

Goedemorgen allen,
Heb ik nagekeken maakt geen helaas verschil.
Na verschillende pogingen om bij een warme motor te starten lukt het op een gegeven moment wel om te starten, maar het lijkt dat hij dan op 3 poten loopt(ik weet even geen andere benaming) loopt dus te stotteren en te stuiteren.(Bij warme motor branden alle lampjes van het dashboard maar voor de rest gebeurd er dus helemaal niets,geen relais of starmotor.)
Hoop dat iemand hier nog iets over weet te vertellen.

Nu weer iets heel anders (wordt er zelf gestoord van) op alle cilinders foutmelding O2,weet iemand hier raad mee?

Beste leo,

Even om je problemen te scheiden.
Het probleem van niet starten bij warme motor, zou ik toch in het start circuit zoeken. Er is namelijk niets wat dit zou moeten tegen houden op contactslot, relais, kabels en startmotor na. Eventueel een idee om eens bedrading te leggen zodat je op de startmotor kan meten als de ze warm is. En eventueel de klem 50 te omzeilen op dat moment.

Vervolgens je andere probleem van slecht draaien, is dit enkel na het starten met warme motor? Of draaid hij ook slecht als hij zowiezo warm word?

Je zal dit als apparte problemen moeten behandelen, foutcodes na lopen en gaan meten. Er zijn genoeg oorzaken die hier voor kunnen zorgen.
Ik zit zelf in breskens (zeeland) mocht je eens hulp nodig hebben.

LudoN 5
badge

3 jaar

Hartelijk dank voor de antwoorden.
De situatie blijft veranderen er vreemd. storing 02 geeft eigenlijk de lambda aan(begreep ik)er is (ik weet niet welke) vloeistof bij de tank ingegooid en er is flink mee gereden. De situatie is nu als ik start en hij loopt beroerd een paar keer gas geven en hij loopt weer als een zonnetje(soms loopt hij gelijk goed stationeer). Door die vloeistof in de tank is hij wel verbeterd. Maar blijft motorstoring (heeft hij ook dagen niet gedaan)geven en slecht starten bij warme motor, dus bij koude motor sleutel omdraaien hij loopt.Ik kan hem zelf helaas niet uitlezen moet ik weer laten doen.

Wat is het de nummer van die foutcodes?

oldford 0
badge

3 jaar

Hartelijk dank voor het aanbod maar je zit helaas erg ver weg is voor mij 3,5 uur rijden.

De foutcodes zal ik vandaag weer laten uitlezen maar hij gaf op alle cilinders een fout en wat ik hoorde was 02, door de vloeistof aan de tank toe te voegen is hij veel beter gaan lopen.

De vloeistof was Wynns Catalytic converter and oxygen sensor

Foutcodes op O2 per cylinder ken ik niet. Wel foutcodes op het mengsel, maar die zijn per Bank.
Per cylinder ken ik wel foutcodes die misfires aan geven (wat ji noemt op 3 poten lopen).
Een Bank is een groep van cylinders die op 1 uitlaatspruitstuk zijn aangesloten.
In jouw geval is de linker- en de rechter-kant van de motor een bank. N.B.: Misfires zijn op de duur funest voor de dure katalysatoren. Is diegene die uitleest wel een Porsche specialist?

oldford 0
badge

3 jaar

Helaas geen Porsche specialist,die weet ik ook niet in de buurt van Kampen te vinden

Voor de reset zaten er 15 foutcodes in,na reset bleven deze codes erin staan en zijn niet te resetten,
336-338-346 -358 en 606

Foutcodes slaan op de krukaspositiesensor (P0336, P0338), de nokkenaspositiesensor inlaat bank 2 (P0346) de bobine van cylinder 8 (P0358) en de belangrijkste een defecte computer (P0606).

Ik zou beginnen met het controleren van alle voedingen en massa's van de motor computer.
(Neem ik even aan dat P0606 door de motor computer gegeven wordt en niet door de versnellingsbak computer). Als dat echt allemaal goed is (en daar heb je wel een schema voor nodig) dan zou ik de motor computer laten controleren door b.v. A.C. Tronics.

oldford 0
badge

3 jaar

Hartelijk dank voor de antwoorden,ik ga hiermee aan de slag

Als ik het zo eens lees zal je toch zoals oldford ook al zegt eens richting de DME(motorcomputer) moeten gaan kijken, aangezien je aangeeft dat de situatie steeds veranderd zou het zomaar goed kunnen dat je ergens met een slechte voeding, massa of sturing zit. Of eventueel water inloop in de stekkers of marter/muizen schade aan de kabelboom waardoor deze rare fouten geeft.

Het zal een zoek en meet werk worden om je problemen op te lossen. Ga er niet zomaar van uit dat de computer defect is door die foutcode, deze komt wel vaker naar boven als er ergens anders een ander probleem is.

LudoN 5
badge

3 jaar

Hartelijk dank voor het antwoord,de auto is naar een garage geweest en achteraf blijkt dat ze geen verstand hebben van deze auto,sinds die tijd zit de storing van de computer erin. Zij hebben stukken kabel vervangen en ik denk dat dat tot de storing van de computer heeft geleid. De andere storingen zaten er al in toen hij naar deze garage ging voor een oplossing.

Ik ga hem helaas proberen te verkopen, ik heb geen garage en om buiten alles uit elkaar te halen lijkt mij geen goed idee,allen die mee dachten ,dank.

Erg spijtig dat er niet snel een oplossing voor te vinden is en dat je niemand anders kan vinden. Ik ben ook totaal niet bekend daar in de regio dus kan je helaas ook niet verder helpen. Mocht je egt besluiten om hem te verkopen heb ik eventueel wel intresse, u kunt mij dan bereiken via lnautomotive@outlook.com

LudoN 5
badge

2 jaar

Oké in ieder geval toch prettige feestdagen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche Cayenne of stel zelf een nieuwe vraag.