Porsche 924: wil niet starten

Bouwjaar: 1977, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 injectie

ik heb een porsche 924 uit 77 maar heb er alleen maar problemen mee.
ik heb er pas een ander motoerblok ingelegt.
maar as ik hem start krijgt hij geen benzine als ik de klep bij het luchtfilter handmatig omhoog druk dan krijgt hij wel benzine en hoor je het ook inspuiten as ik hem dan start tijdens dat ik de klep zelf omhoog druk knalt ie af en toe hij vonkt wel goed me onsteking staat op 10 graden voor ontsteking en ik kom er niet meer uit.

wie o wie kan mij helpen????????? alvast bedankt

stefan1986

Geplaatst door stefan1986 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Porsche 924? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Stefan meet de benzinepompdruk . Een goede pomp moet tegen de 10 bar druk kunnen maken . De werkdruk is 3 bar maar er moet tijdens het starten genoeg druk zijn ondanks de spanningsval van de accu. Doet de koudstartventiel het wel? Ook de koudstartregelaar moet in goede conditie zijn. Maak je van deze techniek wat eigen ,er is veel te vinden op wikepedia. Groeten.

CARS&MOTORS (0) PRO, 13 jaar geleden

is er geen slang van het inlaat traject lek
ook de cartwr ventilatie
klepdeksel pakking
stationaire omloopklep
spruitstuk pakking
met starten moet ie iets lichten om brandstof te krijgen
en met een lucht lek is er te weinig vacuum
of de schotel/arm is verbogen

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Die schotel moet zonder aanlopen in die opening passen!! We horen wel hoe het afloopt.

stefan1986 (0), 13 jaar geleden

nou ik ben er weer is mee bezig geweest en naar mijn idee weet ik het nog niet. de schotelarm die sluit wel heel netjes ik heb op mijn brandstofdruk meter 8 bar en verder kom ik er niet uit.

Is er niet toevallig iemand woonzaam in de omgeving van veenendaal of amerongen die er naar wil kijken ik ben berijd ervoor te betalen???

groetjes

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

http://porsche924-924s-944-914club.clubs...

voor het vragen van hulp kun je beter hier ff kijken, porsche liefhebbers en sleutelaars..
Om werk aan te bieden (betaalde hulp vragen)moet je niet op Problemcar zijn , dan loop je de kans dat je topic wordt gesloten.....

gr

Peco Power

stefan1986 (0), 13 jaar geleden

ow dat wist ik niet mijn excuus dervoor dan sorry!!!!!!

stefan1986 (0), 13 jaar geleden

ik ben nog een poosje met mijn 924 bezig geweest onsteking alles staat goed krijgt benzine alleen hij wil echt net maar dan ook net niet aanslaan


iemand nog een idee???

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Hoi Stefan Hoe oud is de benzine in de tank? Je kan ook bij die lepel wat van dat spul naar binnen gieten,maar dan wel verse. Aan de onderkant van dat meethuis zit vaak een gat voor de karteronluchting ,zit deze wel aangesloten? De onsteking hoe heb je die getimed? Draai hem anders heen en weer tijdens het starten. Heeft iemand bij je in de buurt een timelamp? Succes.

lange-frans (0), 13 jaar geleden

hoi stefan
ik heb ook zo iets gehad stond de ontsteking verkeerd

ik dacht eerst ook dat het brandstof pomp was , deze kun je makkelijk chekken .

let wel op: dit is een ongebruikelijke methode maar werk 100%

door brandstof slang los te maken en er dan een luchtpistool op te zetten, dan jaag je er benzine door heen met 6/7 bar en moet die starten.
zo ja brandstof pomp vervuild.
brandstofpomp kun je tijdelijk bruikbaar maken door schoon blazen met lucht
let dan op dat je het vuil terug blaast dus eigelijk in de tank richting
dit heeft bij mij al 2x geholpen bij mijn 924

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 924 of stel zelf een nieuwe vraag.