Porsche 924 Forum

Zoek & filter binnen 221.298 topics
53 topics gevonden | Pagina 1 van 3
  • Porsche 924 : Motor loopt niet 924
    Hallo allemaal, dank voor jullie tips en raad. Probleem is opgelost. Het problee...
    chat_bubble_outline 14 reacties 14 jaar geleden geplaatst door Harrie222 (0)
  • Porsche 924 1982: Interieur ventilator
    Controleer wel nog even of je ventilator niet zwaar draait zodat de nieuwe weers...
    chat_bubble_outline 2 reacties 2 jaar geleden geplaatst door Raimond porsche (0)
  • Porsche 924 1978: 924 turbo motor loopt slecht
    Graag andere topic beantwoorden anders komt de vraag retour.
    chat_bubble_outline 1 reacties 10 jaar geleden geplaatst door smolderen (0)
  • Porsche 924: porsche 924 turbo start niet
    probleem is intussen opgelost. nokkenas op bovenste dode punt zetten, ontstekin...
    chat 4 reacties 11 jaar geleden geplaatst door smolderen (0)
  • Porsche 924: K jetronik
    bougiekabel 1 op de 4 zetten en 4 op de 1. idem met 3 op 2 en 2 op 3, als hij da...
    chat_bubble_outline 4 reacties 5 jaar geleden geplaatst door Brunosmets (0)
  • Porsche 924: Onsteking
    zet het blok op de afstel punten, neem kap van ontsteking af , zorg dat de rotor...
    chat_bubble_outline 6 reacties 5 jaar geleden geplaatst door Brunosmets (0)
  • Porsche 924: Cilinderkoppaking
    Het lek gaan van een koppakking heeft bijna altijd een andere oorzaak dan de kop...
    chat_bubble_outline 1 reacties 6 jaar geleden geplaatst door Brunosmets (0)
  • Porsche 924: afslaande motor
    Bij sommige oudere motoren is het fenomeen van wijzigend toerental bij een verwi...
    chat_bubble_outline 1 reacties 8 jaar geleden geplaatst door deutz (0)
  • Porsche 924: Onstekingsvolgorde Porsche 924 Electonische Onsteking.
    In 2002 gekocht.. dat kan een hoop verklaren. [quote=voyager]Het was ook mijn id...
    chat_bubble_outline 20 reacties 9 jaar geleden geplaatst door PORSCHE924RONNY (0)
  • Porsche 924: niet aanslaan maar wel met aanduwen
    Hoi, Bedankt dacht voor de reactie qua voltage is het 12v maar met een proeflamp...
    chat_bubble_outline 7 reacties 9 jaar geleden geplaatst door bb13 (0)
  • Porsche 924: 924 turbo loopt warm
    Je hebt een nieuw probleem geplaatst. Hoe is dit probleem opgelost?
    chat_bubble_outline 4 reacties 10 jaar geleden geplaatst door smolderen (0)
  • Porsche 924: startprobleem
    hallo heb mijn porsche terug aan de praat gekregen na veel zoeken en opzoekwer...
    chat_bubble_outline 2 reacties 12 jaar geleden geplaatst door wimpy 1968 (0)
  • Porsche 924: rem probleem
    ja , kijk er al naaruit dat het dak er af gaat en ik met de zon op mijn kop ga t...
    chat_bubble_outline 11 reacties 13 jaar geleden geplaatst door lange-frans (0)
  • Porsche 924: wil niet starten
    hoi stefan ik heb ook zo iets gehad stond de ontsteking verkeerd ik dacht e...
    chat_bubble_outline 9 reacties 13 jaar geleden geplaatst door stefan1986 (0)
  • Porsche 924: benzine in carterolie
    oliedruk meten kijken of deze koud niet te hoog is herriner me nog van jaren gel...
    chat_bubble_outline 3 reacties 13 jaar geleden geplaatst door tigraopa (0)
  • Porsche 924: nieuwe deur past niet
    Re: nieuwe deur past nietstangetje deurklink deur 1 niet over te zetten op deur...
    chat_bubble_outline 2 reacties 14 jaar geleden geplaatst door lange-frans (0)
  • Porsche 924: start niet meer
    Kun je op aansluiting 50 van de startmotor meten? Dat is het kleine stekkertje o...
    chat_bubble_outline 3 reacties 14 jaar geleden geplaatst door Koegelwiek (0) PRO
  • Porsche 924: Probleem met starten porsche 924
    Goedendag. Ik ben in het bezit van een porsche 924 2.0 cabriolet (1982, Bieber)....
    chat_bubble_outline 4 reacties 14 jaar geleden geplaatst door rick123 (0)
  • Porsche 924: 924 krijgt geen benzine
    probeer een me een tikje met hamer op lage druk pomp die zit onder de tank , net...
    chat_bubble_outline 6 reacties 14 jaar geleden geplaatst door lange-frans (0)
  • Porsche 924: bobine
    ik gaat het maandag avond weer ff proberen en aanklooie haha
    chat_bubble_outline 7 reacties 14 jaar geleden geplaatst door stefantje (0)
  • Porsche 924: porsche 924 start niet
    uhmmmmmm,kijk even op ; www.924forum.nl. misschien dat ze je daar verder kunnen...
    chat_bubble_outline 3 reacties 14 jaar geleden geplaatst door stefantje (0)
  • Porsche 924: Probleem met starten porsche 924
    Beter laat dan nooit
    chat_bubble_outline 6 reacties 14 jaar geleden geplaatst door jjoey (0)
  • Porsche 924: moter slaat niet aan
    ja ik heb benzinepomp effe apart van stroomvoorzien dan hoorde ik ze pompen he m...
    chat_bubble_outline 2 reacties 14 jaar geleden geplaatst door bart de w (0)
  • Porsche 924: Richtingaanwijzers
    Schakelaar op de stuurkolom defect? vr.gr. Theo
    chat_bubble_outline 1 reacties 14 jaar geleden geplaatst door Steady Eddy (0)
  • Porsche 924: start wel maar loopt niet
    het is trouwens wel een automaat ik weet niet of dat iets uitmaakt??
    chat_bubble_outline 16 reacties 14 jaar geleden geplaatst door stefantje (0)

Porsche 924

De Porsche 924 is een sportauto geproduceerd door het Duitse merk Porsche tussen 1976 en 1988. Het model werd ontwikkeld als een meer betaalbare optie dan de Porsche 911 en werd aangedreven door een viercilindermotor die was ontwikkeld in samenwerking met Volkswagen.

De Porsche 924 werd geproduceerd in verschillende varianten, waaronder de standaard 924, de 924 Turbo en de 924 Carrera GT. Het model was ook beschikbaar in zowel een coupé- als een cabrioletversie.

Hoewel de Porsche 924 minder krachtig was dan de 911, werd het model geprezen om zijn handling en wendbaarheid op de weg. Het had ook een lichtgewicht ontwerp en een gestroomlijnde carrosserie, waardoor het een uitstekende wegligging en prestaties had. De 924 heeft bijgedragen aan het succes van Porsche en heeft de basis gelegd voor latere modellen zoals de Porsche 944 en Porsche 968.

Modellen Porsche