close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Porsche 924: Onstekingsvolgorde Porsche 924 Electonische Onsteking.

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2LITER

De ontstekingsvolgorde van mijn Porsche begrijp ik even niet.
Uit berichtgevingen wordt aangegeven. dat de ontstekingsvolgorde 1-3-4-2 is.
Ook op de kleppendeksel staan deze volgorde aangegeven.

Bij andere berichtgevingen, wordt aangegeven, dat de ontstekingsvolgorde 1-3-2-4 is.
Welke van de 2 is juist.

Bij mijn huidige 924, staat de ontstekingsvolgorde op 1-3-2-4. En doet het gewoon goed.


[url=http://postimg.org/image/4my1sfz7z/][img]http://s27.postimg.org/4my1sfz7z/images_...[/img][/url]

Geplaatst door

PORSCHE924RONNY (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

1-3-4-2

Hans4040 1285
badge vip badge

9 jaar

Maakt het wat uit, als 4 en 2 omgewisseld worden.?

Ja dat maakt zeker uit voor de werking van de motor, de ontstekingsvolgorde klopt dan niet meer (de cilinder die op dat moment een vonk hoort te krijgen, krijgt hem niet, die vonk gaat naar een andere cilinder die hem nog niet kan gebruiken). De motor gaat dan erg slecht lopen, maar waarschijnlijk loopt hij helemaal niet en kan ook niet gestart worden. Of het schadelijk voor de motor is denk ik niet. Je moet er alleen om denken dat je dit niet te lang doet, omdat er dan onverbrande gassen in de uitlaat (-spruitstuk) kunnen komen. Als die per ongeluk tot ontbranding komen krijg je een harde klap die de motor wel zou kunnen beschadigen.

De volgorde voor viercilinder lijnmotoren is 1-3-4-2 (zoals bij jou). De viercilinder boxer is 1-4-3-2. Bij sommige merken is het soms anders (1-3-2-4 bij Subaru boxer als ik me niet vergis).

Als je het zeker wilt weten voor jou motorblok: motor uit, zet hem in zijn 4, krik een achterwiel op (blokken om het tegenovergestelde wiel), haal de bougies er uit, laat iemand het wiel ronddraaien terwijl je met een lange pen in de cilinders meet in welke volgorde ze bovenaan staan. Het is erg omslachtig, maar dan weet je het wel zeker.

jvr 0

9 jaar

[quote=PORSCHE924RONNY]Uit berichtgevingen wordt aangegeven. dat de ontstekingsvolgorde 1-3-4-2 is.
Ook op de kleppendeksel staan deze volgorde aangegeven.[/quote]
Doe maar 1-3-4-2...we dwalen af

Hans4040 1285
badge vip badge

9 jaar

Hallo Coach,

Vandaag heb ik mijn Porsche 924 gestart na een periode van 10 jaren.
Auto start onmiddellijk..
Mijn probleem is het volgende.
De ontstekingsvolgorde van deze Porsche 924 moet zijn 1-3-4-2.., als ik deze volgorde aanhoud, dan ploft en stottert de motor.
Maar als ik de volgende volgorde instelt, 1-3-2-4,.. dan loopt de motor zoals het hoort..

Bij mijn andere Porsche 924, gebruik ik ook de ontstekingsvolgorde 1-3-2-4.

HET IS ZO ONLOGISCH.....?????????

Owieowie, kan mij hierop een goed antwoordt geven.

Je antwoord heb je eigenlijk zelf gegeven in bericht #7.Als je die aanhoudt zal het goed komen.

voyager 0

9 jaar

Zwarte Porsche 924 ontstekingsvolgorde 1-3-2-4

https://www.facebook.com/ronny.wongfat/v...

Maar waarom dan de volgorde op de kleppendeksel en documentatie op 1-3-4-2..
Zit er toevallig een andere nokkenas op.
[quote=voyager]Je antwoord heb je eigenlijk zelf gegeven in bericht #7.Als je die aanhoudt zal het goed komen.[/quote]

Hallo Coach,

Vandaag heb ik mijn Porsche 924 gestart na een periode van 10 jaren.
Auto start onmiddellijk..
Mijn probleem is het volgende.
De ontstekingsvolgorde van deze Porsche 924 moet zijn 1-3-4-2.., als ik deze volgorde aanhoud, dan ploft en stottert de motor.
Maar als ik de volgende volgorde instelt, 1-3-2-4,.. dan loopt de motor zoals het hoort..

Bij mijn andere Porsche 924, gebruik ik ook de ontstekingsvolgorde 1-3-2-4.

HET IS ZO ONLOGISCH.....?????????

Owieowie, kan mij hierop een goed antwoordt geven.[quote=Hans4040][url]http://i62.tinypic.com/1em82c.png[/url][/quote]

Hallo Coach,

Vandaag heb ik mijn Porsche 924 gestart na een periode van 10 jaren.
Auto start onmiddellijk..
Mijn probleem is het volgende.
De ontstekingsvolgorde van deze Porsche 924 moet zijn 1-3-4-2.., als ik deze volgorde aanhoud, dan ploft en stottert de motor.
Maar als ik de volgende volgorde instelt, 1-3-2-4,.. dan loopt de motor zoals het hoort..

Bij mijn andere Porsche 924, gebruik ik ook de ontstekingsvolgorde 1-3-2-4.

HET IS ZO ONLOGISCH.....?????????

Owieowie, kan mij hierop een goed antwoordt geven.[quote=jvr]Ja dat maakt zeker uit voor de werking van de motor, de ontstekingsvolgorde klopt dan niet meer (de cilinder die op dat moment een vonk hoort te krijgen, krijgt hem niet, die vonk gaat naar een andere cilinder die hem nog niet kan gebruiken). De motor gaat dan erg slecht lopen, maar waarschijnlijk loopt hij helemaal niet en kan ook niet gestart worden. Of het schadelijk voor de motor is denk ik niet. Je moet er alleen om denken dat je dit niet te lang doet, omdat er dan onverbrande gassen in de uitlaat (-spruitstuk) kunnen komen. Als die per ongeluk tot ontbranding komen krijg je een harde klap die de motor wel zou kunnen beschadigen.

De volgorde voor viercilinder lijnmotoren is 1-3-4-2 (zoals bij jou). De viercilinder boxer is 1-4-3-2. Bij sommige merken is het soms anders (1-3-2-4 bij Subaru boxer als ik me niet vergis).

Als je het zeker wilt weten voor jou motorblok: motor uit, zet hem in zijn 4, krik een achterwiel op (blokken om het tegenovergestelde wiel), haal de bougies er uit, laat iemand het wiel ronddraaien terwijl je met een lange pen in de cilinders meet in welke volgorde ze bovenaan staan. Het is erg omslachtig, maar dan weet je het wel zeker.[/quote]

Volg de bougiekabels eens, zitten ze wel op de juiste plek op de verdeler? Want misschien lijkt het hierdoor een andere volgorde. Maar als hij goed loopt zou ik er niet te veel meer aan veranderen.

jvr 0

9 jaar

De bougiekabels en ontstekingsvolgorde zitten goed.. 1-3-2-4.
Hij loopt goed..
Zelfs de monteur, vindt het een onlogische volgorde.. en dat begrijpt hij ook niet.

Ik ga verder op onderzoek uit, want ik wil weten hoe het eigenlijk zit met de ontstekingsvolgorde..

Maar hij loopt goed, dus laat ik het maar zo...
Bij mijn zwarte Porsche en de Rode Porsche, met ontstekingsvolgorde 1-3-2-4..

Misschien ook een wetenschap voor de overige Porsche liefhebbers.

Bedankt voor uw reacties..
Ronny


[quote=jvr]Volg de bougiekabels eens, zitten ze wel op de juiste plek op de verdeler? Want misschien lijkt het hierdoor een andere volgorde. Maar als hij goed loopt zou ik er niet te veel meer aan veranderen.[/quote]

Hoe kan ik het beste, de spruitstuk van een Porsche 924 demonteren.
Mijn spruitstuk is aan vervanging toe.
Handige tips zijn altijd welkom.
Ronny 0653 69 14 69

Vanmiddag een ringsleutel en ratel ter hand genomen en gedemonteerd..

Anyhow bedankt .. Ronny KS

Ik weet niet of Porsche dat ook deed, maar Ford had destijds wel zijn Escorts en mogelijk andere modellen in twee uitvoeringen.Een Europees- lees vasteland: Duitsland, Nederland... en ook Engels.Versschil was in het draaien van de ontstekingsrotor. ( of ook de motor andersom draaide weet ik niet-heb niet opgelet toen)Vandaar 1-3-4-2 en 1-2-4-3. Het gaf regelmatig problemen als iemand zonder na te denken (controleren)de ontstekingskabels lostrok en de nieuwe plaatste zoals hij het gewend was.Of dat nog steeds zo is weet ik niet.Een vraag heb ik nog omtrent vermelding ontstekingsvolgorde dat op het klerendeksel vermeld staat. Is het een sticker of is het in het metaal verwerkt?

voyager 0

9 jaar

Het is op het kleppendeksel ingegraveerd.,. 1-3-4-2 .. en juist deze volgorde op het kleppendeksel brengt mij in de verwarring.
Ik heb met een paar monteurs gesproken over dit probleem.
Hun wetenschap is, dat er ooit een wijziging heeft plaatsgevonden en deze volgorde niet op het kleppendeksel hebben doorgevoerd.


https://www.youtube.com/watch?v=8n4_54N5...



[quote=voyager]Ik weet niet of Porsche dat ook deed, maar Ford had destijds wel zijn Escorts en mogelijk andere modellen in twee uitvoeringen.Een Europees- lees vasteland: Duitsland, Nederland... en ook Engels.Versschil was in het draaien van de ontstekingsrotor. ( of ook de motor andersom draaide weet ik niet-heb niet opgelet toen)Vandaar 1-3-4-2 en 1-2-4-3. Het gaf regelmatig problemen als iemand zonder na te denken (controleren)de ontstekingskabels lostrok en de nieuwe plaatste zoals hij het gewend was.Of dat nog steeds zo is weet ik niet.Een vraag heb ik nog omtrent vermelding ontstekingsvolgorde dat op het klerendeksel vermeld staat. Is het een sticker of is het in het metaal verwerkt?[/quote]

Het was ook mijn idee. Wel de vraag of deze Porsche gebruikt aangekocht is?Dat zou dan het kunnen verklaren.

voyager 0

9 jaar

In 2002 gekocht.. dat kan een hoop verklaren.
[quote=voyager]Het was ook mijn idee. Wel de vraag of deze Porsche gebruikt aangekocht is?Dat zou dan het kunnen verklaren.[/quote]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 924 of stel zelf een nieuwe vraag.