Porsche 924: K jetronik

Bouwjaar: 1977, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 125

hey allemaal
ik heb mijn cilinderkoppakking veranderd en alles terug aangesloten hoe het was daarvoor ( heb voor ik er aan begonnen ben fotos gepakt van alles wat ik gedemonteerd heb ) nu wou ik hem vandaag starten en na drie keer te proberen hoorde ik een luide knal en sprong de rubbere darm van aan de spinnekop naar het inlaatspruitstuk er af . weet iemand hoe dit zou kunnen komen ? daarna heb ik dit terug aangesloten nog eens geprobeerd weer na een paar keer te proberen hoorde ik weer een luide knal ik denk in de uitlaat . weet iemand wat dit kan zijn en wat ik hier aan kan doen?
mvg

bruno smets

Brunosmets

Geplaatst door Brunosmets (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Porsche 924? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Theo Sparenburg (5), 5 jaar geleden

Ik denk dat de ontsteking op een verkeerd moment plaatsvindt. Ontsteking uit het blok geweest? Kabels in de verdeelkap juist aangesloten? Hopelijk heeft je stuwschuif dit overleefd.



vr.gr. Theo

Theo Sparenburg (5), 5 jaar geleden

Ik zie dat je al eerder dit probleem hebt gepost. Heb je de aanwijzing van sleutelaar wel opgevolgd.



vr.gr. Theo

Brunosmets (0), 5 jaar geleden

Ja die heb ik opgevolgd ondteking staat juist

sleutelaar1952 (0) PRO, 5 jaar geleden

bougiekabel 1 op de 4 zetten en 4 op de 1. idem met 3 op 2 en 2 op 3, als hij dan niet aanslaat staat zeker de nokkenas verkeerd.
De knal is brandstof die in de uitlaat ontbrand ipv in cilinder.
de kabels op de kap dus anders kom je niet uit met de lengte

Groet Johan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 924 of stel zelf een nieuwe vraag.