close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Porsche 924: porsche 924 turbo start niet

Bouwjaar: 1978, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 turbo

hoi,

heeft er iemand een idee wat er mis is met mijn motor?

-kleppen zijn net afgesteld
-groot onderhoud gehad (incl. distributieriem)
-nieuwe brandstofpomp, delco en bobijn

de auto heeft even gedraaid, maar wanneer deze op temperatuur begon te komen, viel deze ineens stil?
daarna starte de motor niet meer.
ik weet ook niet hoe ik de delco moet zetten en in welke volgorde de bougiekabels moeten staan.

alle kabels geven goede vonken, bougies zijn nieuwe.
zonder bougiekabels draaid de motor goed rond, maar als ik de kabels terug aansluit, draaid ie snel/stil/snel/stil...
ook krijgen de injectoren brandstof.

om samen te vatten:
-hoe stel ik het volgende af
-delco (ik weet niet of deze juist op het tandwiel van de nokkenas staat)
-hoeveelheid benzinetoevoer
-lucht
-welke bougiekabels moeten aan welke bougie/rotorkapplaats?

ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.
alvast bedankt
grdz- jan

Geplaatst door

smolderen (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Duidelijk geval van we knoeien wat in de rondte en weten niet wat we doen.
Ik bedoel de auto liep , en de rest van het verhaal begrijp ik niet helemaal , heb je boel er zondermeer af gehaald zonder te kijken. ?
Om te beginnen zitten de kabels denk ik verkeerd , of de delco van tijd.
Onstekings volgorde is 1-3-4-2
In de metalen rand van je delco zit een kerf , dat is cilinder 1 , vanaf de distributie.

kaleido 1 6880
badge vip badge

11 jaar

ik had geen andere keuze, ik had de auto laten nakijken door een vriend, en toen deze klaar was, had ik alle miserie van dien.
dus heb ik zelf geprobeerd.
in de haynes manual staat er niets van in, dus was het voor mij letterlijk "gokken".
ik heb op internet gezocht naar de juiste oplossing, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
er zijn zoveel "juiste manieren" maar geen enkele geeft exacte waarden over het juist instellen van de lucht, benzine en delco positie.

in elk geval al bedankt voor de info, ik kijk dit zo snel mogenlijk na en laat dan iets weten.

Mvg,

Jan

smolderen 0

11 jaar

Haynes is 1 van de boeken , waar met veel tekst en plaatjes dit zeker in staat.
Zeker het verhaal rond je delco.

kaleido 1 6880
badge vip badge

11 jaar

probleem is intussen opgelost.

nokkenas op bovenste dode punt zetten, ontsteking plaatsen zodat deze met ontstekingspunt richting tandwiel nokkenas wijst.
als je van boven af op de ontsteking kijkt, draait deze met de klok mee.
de eerste punt die de onstekingspunt raakt is cilinder 1.

dank aan iedereen die geholpen heeft met het zoeken en oplossen van mijn probleem.

smolderen 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 924 of stel zelf een nieuwe vraag.