Porsche 924: bobine

Bouwjaar: 1977, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

ik heb een vraagje over de bobine aan 1 kant heb ik 12 volt ongeveer stroom en aan de andere kant 0,3 volt ongeveer dar hoort tog hoger te zijn? en betekent dat me bobine kapot is?

stefantje

Geplaatst door stefantje (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Porsche 924? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

Volgens mij is dit een ontsteking met contactpunten?

stefantje (0), 14 jaar geleden

ja dat klopt met contact punte maar tussen me punten heb ik een hele zwakke vonk

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

Dan klopt de spanning op de bobine wel.
Controleer de spanning op de bobine tijdens starten. Deze moet minimaal 11 volt blijven.
Slechte vonk kan ook veroorzaakt worden door een slechte condensator, vet of andere rommel tussen de contactpunten en inderdaad, ook een slechte bobine.
Controleer ook of het massadraadje op de grondplaat in de verdeler wel goed vast zit.

stefantje (0), 14 jaar geleden

ik ga der naar kijke maar de rotor en dat klepje en contactpunten zijn nieuw hij heb vorige week nog gelope en nu nie meer krijgt benzine heel vreemd

stefantje (0), 14 jaar geleden

en er zitten 2 stroom aansluitening eentje blijft rond de 12 volt en de andere kant gewoon bijna niks ik dagt dat dat iets van 6 volt moes zijn maar dat durf ik nie met zekerheid te zeggen

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

Controleer of de punten ver genoeg cq. niet te ver open gaan. De openingsafstand moet 0,4 mm. zijn.
Die vonk tussen de contactpunten is niet zo spannend en belangrijk. Als het goed is, dient het daar eigenlijk bijna helemaal niet te vonken. De condensator moet nl. het inbranden van de punten zoveel mogelijk voorkomen. Wel belangrijk is de vonksterkte die je krijgt aan de bougie. Die komt niet van de contactpunten maar van de bobine. Op het moment dat de punten gesloten zijn, bouwt de bobine een spanning op. Op het moment dat de spanning hoog genoeg is, zal de bobine een vonk afgeven aan de bougie via de bobinekabel, rotor en bougiekabel.
Op het moment dat de punten open staan, wordt er ook geen spanning opgebouwd. Op dat moment zul je ook geen spanning meten op de aansluiting die naar de verdeler gaat. ( - ).
Met dit soort ontstekingen is het ook belangrijk dat de weerstand in de bobinekabel, rotor en bougiekabels niet te hoog is.
De weerstand moet eigenlijk niet hoger zijn dan max. 5 k.ohm incl. bougiedop en bougie. Is de weerstand hoger, gaat dat ten koste van de vonk en dus gaat de motor moeilijker aanslaan.

stefantje (0), 14 jaar geleden

ik gaat het maandag avond weer ff proberen en aanklooie haha

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 924 of stel zelf een nieuwe vraag.