Na 12 jaar te hebben stilgestaan heb ik de motor gestart, en hij liep. Weliswaar bezopen maar liep.
Heb de distrubutierien , V snaar, Bougies, contactpunten, bougiekabels en bobinekabel vervangen. Olie en koelvloeistof vervangen.
Oliefilter, benzinefilter en luchtfilter vernieuwd.
Contactpunten en condensator vernieuwd. Kleppen gesteld en contactpunten met lampje afgesteld.
De benzinepomp loopt gelijk als het contact aangezet wordt, maar blijft lopen. Is dit wel goed?
Waar kan ik het beste gaan zoeken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja dan zal je moeten zoeken in het relais van de brandstofpomp
door moderator in juiste rubriek gezet.
Zal zeker het brandstofpomprelais nakijken en eventueel vernieuwen,alvast bedankt voor de tip
14 jaar
is de benzine ook 12 jaar oud?
14 jaar
Nee hoor, de benzine is ververst.
14 jaar
voeg injectiereiniger toe aan de benzine geen carberateurreiger
Heb nog geen injectie reiniger toegevoegd, maar de motor maakt geen enkele aanstalte om ook maar een poefje te geven.
Vonkt en krijgt brandstof, brandstofpomp functioneerd goed na vervanging van relais.
Weet het even niet meer.
14 jaar
Krijgt de motor ook werkelijk brandstof of draait alleen de brandstofpomp?
Alle injectors demonteren, teiltje(s) eronder en dan starten.
Dan kun je de hoeveelheid en het sproeipatroon een beetje beoordelen.
Bij een K-jetronic met koud-start injector (blauwe stekker) die ook boven een teiltje. Zie je of de koud start verrrijking werkt.
Is dit een K-jetronic (met zo'n spinnekop) of een Motronic injectie (elektrische injectors per cylinder)?
Het is een K-jetronic en de koudstart injector geeft een mooie verstuiving.
Hoe kan ik de injectoren demonteren voor controle. Weet nl. niet hoe ze bevestigd zijn.
14 jaar
Geen idee. Ben niet zo'n K-jetronic expert. Lostrekken? Ik dacht niet dat er ergens wat geschroefd of iets zit.
Als je ze los hebt eerst motor starten om te zien wat er gebeurt. Wel met alles gemonteerd anders werkt de stuwklep niet.
Eventueel daarna zelf met de hand de stuwklep wat oplichten. Hoe meer je oplicht, hoe meer benzine er moet komen.
Stuwklep werkt wel als ik deze met de hand oplicht, maar durf de injectoren niet uit te halen omdat ik niet weet hoe ze in het blok bevestigd zijn.
Wil eerst weten hoe ik ze kan uitbouwen.
14 jaar
Ben er inmiddels ook achter dat de bougies behoorlijk nat zijn(verzopen)dus waarschijnlijk werken de injectoren wel?
14 jaar
Na wat zoeken in het Haynes boek heb ik gevonden dat de weerstand van het bougiekabelset 6 Ohm moet zijn .
De nieuwe set die ik bij de automaterialenzaak meegekregen heb is gemeten 2 Ohm.
Op de dop staat echter 1 Ohm. Kan iemand mij vertellen wat de juiste weerstand van de bougiekabels en bobine kabel hoort te zijn,
zou dit ook de reden van het niet lopen kunnen zijn.
14 jaar
Hallo allemaal, dank voor jullie tips en raad. Probleem is opgelost.
Het probleem was dat een vorige eigenaar waarschijnlijk het vliegwiel eruit heeft gehad, en een boutgat
verder gemonteerd zodat de merktekens van het vliegwiel en nokkenas nooit konden correspenderen.
Uiteindelijk een nieuw merkteken gemaakt op hetvliegwiel op het bovenste dode punt van de eerste cilinder.
hierna alles op tijd gezet en liep meteen.
Nog wat fijnafstelling en loopt op dit moment goed.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 924 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar