Goedemiddag,
Heb een probleem met kangoo 1.9 dci uit 2003. Deze start niet. Uit laten lezen bij de dealer. Foutcode DF 083 ( circuit elektoklep brandstof druk.). De brandstofdrukregelaar vervangen. Daarna gelijk lopen. heeft een uur probleemloos gedraaid. Daarnaa uitgezet en niet meer aan te krijgen. Sensor op commonrail werk. Lektest verstuivers uitgevoerd, deze zijn ook goed. Ik krijg wel brandstof op de rail, maar geen druk, waardoor de verstuivers niet worden vrijgegeven. verwacht dat de brandstofdrukregelaar open blijft staan waardoor de HD pomp geen druk kan opbouwen. Ik meet op de stekker van de brandstofdrukregelaar 8 volt (klopt dit?) moet dit niet 12 volt zijn. Als ik deze stekker een tijdje van de regelaar afhaal om vervolgens weer aan te sluiten, start deze weer zonder problemen om vervolgen na een paar minuten weer af te slaan. Dit alles gaat gepaard met het knipperen van het motorstop lampje..
Wie kan mij verder helpen? En wat moet ik meten op de brandstofdrukregelaar.
Mvg Selwyn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke storing heb je dan nog?
Hoeveel druk is er in de rail tijdens het starten?
Laat je niet vangen door een spanning te willen meten op de stekker. Er zijn maar 2 draden dus 12v ga je nooit meten aangezien de drukregelaar een stappenmotor is.
Hoi.
Voltage op brandstofdruk sensor is met contact aan 0,5 volt, tijdens het starten 0,63 volt. Als de motor wel een keertje aanslaat is deze 3,7 volt. Maar de motor slaat dan naar een paar minuten weer af.
Mvg Selwyn
5 jaar
Oke maar kan je misschien ook mijn vragen beantwoorden????
Storing kan ik niet uitlezen. Kom er niet in met een universele uitlezen.
5 jaar
Kan je de druk van de rail uitlezen?
Nee heb een diagnosetool hiervoor besteld die ook OBD 1 voor Renault ondersteund. Maar deze maakt geen contact met motor management. Dus kan niks uitlezen. Als ik de sensor uit de rail draai. En het contact aan dan gutst de diesel eruit. Ga ik nu starten zie ik geen noemenswaardig verschil (geen druk). Dit komt overeen met de (geringe) waarde die de sensor tijden het starten aangaf (0,65volt).
Mvg Selwyn
5 jaar
Ik denk dat het beter is als je je wagen eens fatsoenlijk laat uitlezen.
Dit is gokken wat je aan het doen bent.
Er kan nooit druk opgebouwd worden als je geen gesloten circuit hebt...
Ok duidelijk. Suggesties waar? Bij Renault steeds €45 kwijt voor alleen uitlezen
5 jaar
In nederland weet ik dat niet.
45€ lijkt me niet zoveel als ze dan ook nog een beetje raad geven en eventueel de parameters mee uitlezen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar