Ik heb een 2.2dci 66kW/90PK uit 2003 160dKM welke traag op gang komt.
Inmiddels is de EGR vervangen en heb ik de LMM schoongemaakt met een busje isopropanol.
Toch duurt het echt minuten voor ik op de snelweg 110 km/h haal. Op papier moet ie 135 km/h kunnen halen maar er is echt iets aan de hand. Hij is te traag. Ik ken de bus niet anders dan hij nu is en heb geen referentie materiaal. Ik heb twee tanken gereden met Wynns diesel treatment / turbo cleaner. Tussen 2200 en 3000rpm voel ik zeker in de lagere versnellingen de turbo wel aangesproken worden. Ik zie geen bijzondere rookpluimen of zwarte of grijze wolken (afgezien van een koude start heel kort) . Wat zijn andere opties waar het aan zou kunnen liggen en hoe kan ik dit controleren?
Aanvulling:
Voordat de EGR is uitgelezen en is vervangen heb ik de stekker v/d oude EGR ook losgehaald om te kijken of de wagen anders zou gaan rijden. Het enige wat ik merkte was dat in lagere toeren de bus ietsje pitteger werd. En na de vervanging van de EGR heb ik niet het idee dat er iets veranderd is.
Geplaatst door MJON (0) , lid sinds 2 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Master? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
kaleido 1 (1620) PRO, 2 jaar geleden
Hoelang heb je de bus ?
MJON (0), 2 jaar geleden
3 maand ongeveer. codes die waren uitgelezen voor wisseling van de EGR waren:
1806 LMM storing
1809 EGR positie storing
1814 UItlaatgaseecirculatie storing
MJON (0), 2 jaar geleden
zie ook aanvulling in openingstopic
dutch123 (0), 2 jaar geleden
De LMM kan ook te veel vervuild zijn/stuk zijn. Hij geeft dan een te lage luchtmassa af en de diesel inspuithoeveelheid wordt dan beperkt.
MJON (0), 2 jaar geleden
Ik heb de nieuwe LMM geplaatst en het probleem is verholpen. Trekt weer lekker door.