hallo
vanmorgen naar werk gereden niets aan de hand.
vanmiddag wou ik terug en ging de aanjager niet meer aan.
gaat om een scenic met climatecontrol.
kunt voelen dat ie wel warm word maar alleen niet meer blaast.
hoort het wisselen als je hem op andere stand zet ook wel (bijv op de voeten of ontwazemen)
iemand een idee waar ik het eerst moet gaan zoeken?
misschien een zekering maar zou niet weten waar die zit.
mvg michael
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meestal gaat de aanjager zelf zwaar lopen doordat het onderste lagertje vastroest doordat er water in blijft staan.
Zou eerst eens de aanjager zelf er uit halen. Zit aan de rechterzijde onder het dashbord met 3 schroefjes vast. Kan redelijk simpel er uit gehaald worden.
heb deze eruit gehaald.
hij draait vrij zwaar. hoort dit zo of moet je hem eenvoudig kunnen draaien?
zo nee wat kan ik eraan doen?
is verder niet vochtig ofzo.
mvg michael
14 jaar
probleem opgelost.
onderste lager was inderdaad beetje veroest.
heb deze ingesmeerd met wd40, daarna draaide ie soepeler.
aanjager doet het nu weer.
kijken hoe lang ie het volhoud.
mvg
14 jaar
De waaier moet echt soepel en licht draaien.
Je kunt proberen de motor uit de behuizing te halen en de draaipunten (lagertjes) te smeren zodat deze weer soepel gaan. Echter, vervangen zal een betere optie zijn. Controleer wel eerst met een spanningzoeker of spanning op de aansluitstekker komt. Met 2 losse draadjes - aangesloten op de accu - kun je de waaier zelf proberen.
wat bedoel je met vervangen?
de lagertjes of de hele aanjager?
hoe kan ik de lagertje het makkelijkst vervangen?
mvg
14 jaar
Hele aanjager........Maar wel eerst even controleren.
lagertjes smeren met versnellingsbak olie, is wat dikker en blijft langer zitten.
14 jaar
Check dan meteen even of de afvoer van de airco. Meestal komt dat water bij de motor omdat die afvoer dicht zit.
Hebben wij ook gehad.
Als de motor zwaar draait en te heet wordt kan trouwens ook je kachelweerstand doorbranden. Dat kun je controleren door de
aanjager op de hoogste stand te zetten. Deze gaat nml buiten de weerstand om.
Hou hier rekening mee want als de kachelweerstand vervangen moet worden moet de bovenplaat van je dashboard eraf.
Motor vervangen is daarom een betere optie, of hij moet weer zo soepel als een veertje lopen.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar