close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Twingo: Aankoop advies Renault Twingo

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Graag wat tips betreffende de aankoop van een renault Twingo.

we zoeken een Twingo met Airco, hebben geen giga budget dus dat wordt moeilijk.
bouwjaar '93 tot 95 zou wellicht kunnen lukken....( budget max 1750 euro )

waar moeten we op letten bij dergelijke auto's ??

is het verstandig om een semi automaat te nemen ?
hoe schakelt zo'n semi automaat, schakeld die als een echte automaat dus zonder
echt voelbare overgang, of schakelt dat zo, zoals je zelf ook handmatig schakelt
( als voorbeeld een smart ) ??

thanks voor het advies

Geplaatst door

erka (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

olielekkage koppakking komt wel eens voor, en subframes rotten wel eens door, evenals de remleidingen. Ben zelf geen fan van de halfautomaat.. als je niet veel geld hebt, kun je beter kijken naar een twingo met niet zo veel opties, dan kan er ook niet veel kapot.

kawaZ750 0
badge

18 jaar

er zijn niet zoveel twingo's met half automaat maar die er zijn hebben vaak problemen als ze wat ouder zijn soms te verhelpen door een nieuwe accumulator maar vaak de pomp die kuren heeft en dan ben je gauw 1000 euri's kwijt voor een reparatie .wat dan veel gebeurt is ombouwen naar een gewone handgeschakelde is een stuk goedkoper.goed de veren controleren en kijken of het subframe niet rot is

abc 0
badge

18 jaar

Opzich zijn de twingos redelijk probleem vrij. idd soms wat roest op het subframe en remleidingen. Heb er best veel verkocht va. b.j. 1994 tot en met bj 99, nooit echt spectaculaire dingen mee meegemaakt. Uiteraard wel eens een kleppendeksel pakking en koppakking maar dat zo'n beetje het ergste maar ook weer geen wereldkarwei om te maken :-)

Zou niet puur op n twingo met airco kijken, vooral niet gezien de leeftijd rond 1993/95, met airco betaal je vaak n slok meer en is best storings gevoellig (met name op n twingo) een pomp voor een twingo is niet goedkoop mocht ie ooit kapot gaan. (ooit s voor geinformeerd toevallig) Ik zou dan meer voor stuurbekrachtiging gaan zegmaar, is een optie waar je meer plezier van hebt, mocht de airco echt een must zijn altijd ff goed testen, hoor je de pomp inschakelen en wordt de lucht werkelijk écht koud. Ook bij lang stationair draaien (+/- 5 tot 10 min.) moet de pomp ingeschakeld blijven, hoor je de pomp na een aantal minuten weer uitschakelen dan is waarschijnlijk de pomp en/of magneet koppeling bijna aan het eind van zijn latijn. (bij stationair wordt te temp. van de pomp wat hoger, een slechte pomp/koppeling stopt er dan mee, waarschijnlijk zal hij tijdens het rijden wel goed werken)

Hertog 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.