Na 5 dagen stilstand geen enkele stroom meer in de accu.
Het probleem deed zich 2 weken ook voor waarna een nieuwe accu gemonteerd. Het lijkt op lekspanning maar waar vandaan ? Wie weet wat er de oorzaak van kan zijn ?
Geplaatst door Pakreel (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
kaleido 1 (1635) PRO, 3 maanden geleden
Wat dë oorzaak is is zo niet te zeggen.
Lekstroom meten met een multimeter tussen accupool en klem.
Wachten tot de auto in rust is 15min.
Dan om de beurt een zekering verwijderen en kijken wanneer de waarde rond de 0.04 a zakt.
Wat er dan achter de desbetreffende zekering zit onderzoeken.
willyvan (5) PRO, 3 maanden geleden
nokkenaszender plus software update
Pakreel (0), 3 maanden geleden
Ik heb de accu nu onder spanning om deze op te laden, aangesloten op de auto. Wat opvalt is dat benzinepomp door blijft draaien. Ook nadat de kaart op afstand is. Weet niet of dat van invloed is. Daarna de accu een paar uur opgeladen met de pluspool los. Valt op dat in deze paar uur, zeker 3 de nieuwe accu niet aangeeft op de amp.meter dat deze een een beetje geladen is. Het is een accu waar je met een groen oog kan zien op deze opgeladen is.
kaleido 1 (1635) PRO, 3 maanden geleden
Dat de benzinepomp loopt is natuurlijk niet goed als de duto niet op contact staat ook al zou die op contact staan dan zou hij max ongeveer 3 seconden lopen en dan stoppen.
Brandstofpomprelais zou kunnen blijven plakken deze zit op de print achter de accu , lastig bij te komen.
Wat meet je op de Polen als de acculader aan het laden is.
Altijd de min Pool los halen en niet de plus als eerste kun je geen kortsluiting maken..