Achterruitverwarming doet niets meer. Ik heb diverse topics gelezen doch hoe haal je de zekeringskast eruit of laat je hem zakken. Ik heb een hatchback dus ik moet ook de bekleding links achter in de bagagebak loshalen.
Ik heb hem al een stuk losgetrokken maar ik kan geen grote witte stekker vinden , waarzit deze precies.
Bij de achterruit zit rechts een stekker en daar staat geen spanning op.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
In de doorvoer tussen dak en klep , zit geen draadbreuk ?
Ik heb net gekeken. Er zit aan de linkerkant van de ruit twee beugels. Gemeten een spanning van 0,05 volt op beide aansluitingen via externe massa.
Is nu te koud om verder te kijken. Moet nog de stekker zoeken bij de linker wielkast.
11 jaar
Heden de bedrading van de achterruit doorgezet boven de wielkast.
Spanning bij de ruit is nu 11,87 V met de aansluiting van de ruit eraf. Doe ik de aansluitingen weer vast dan geeft hij o V.
Wanneer de stekkers bij de ruit los zijn dan meet ik Ohms geen onderbreking bij de ruit
Wie weet een oplossing?
11 jaar
Er zit een draadbreuk in je draad waarop je 11,87 V meet en die naar nul gaat bij belasting. De draadbreuk is waarschijnlijk warm geworden, waardoor de verbrande zooi nog wat geleidt. Zodra er stroom doorheen moet, trekt hij naar nul.
11 jaar
Heden gemeten 12,5 V met kontakt aan, met lopende motor 14,45 V op de bedrading die vanaf de zekeringskast komt dus boven de wielkast achter.
Alle bedrading losgemaakt en de ruit apart aangesloten op de 14,45 V. Spanning gemeten op de ruit is 0 V.
Geen Amp. stroom tussen de plus gemeten.
Ik weet het niet meer.
11 jaar
Kan ik de achterruitverwarming niet rechtstreeks op de accu aansluiten?
11 jaar
Wel schakelen dan...maar het kan wel,al is het alleen maar voor het testen,als het permanent moet wel zekeren en schakelen!!
Ik kan de plus (14,45 V gewoon op de ruit laten zitten en dan voor de massa de draad op het chassis zetten. Volgens mij moet het dan ook werken.
Het is trouwens wel een k.. werk de kabelboom uit de klep te krijgen.
11 jaar
Tussen de zwarte draad, kroonsteentje en rode klem meet ik 14,45V. De witte draad zit aan het element dus ik meet door het element heen 14,45 V.
Rechtstreeks op het chassis lukt niet. Iets kan ik niet volgen.
11 jaar
meten aan de aansluiting op het raam
Heden gemeten aan de ruit. 1 stekker (plus) losgemaakt en gemeten vanaf de massa en de losgemaakte stekker en heb nu 14,45 v. er staat nu bij lopende motor 14,45 V parallel op de ruit.
Dus witte draad +----VVVV---- = min zwart
ruit
Nu maar hopen dat hij werkt.
11 jaar
En het is zo gemakkelijk:
Met de acherruitverwarming ingeschakeld:
1. je meet op één aansluiting van de achterruitverwarming de spanning ten opzichte van Massa
2. idem op de andere aansluiting.
Als beide spanningen gelijk zijn, krijgt de achterruitverwarming geen spanning, of geen massa.
Beide mogelijkheden kan je meten en je conclusies trekken.
11 jaar
Spanning gemeten tussen de aansluitingen van de ruit en die is 14,5 v. Denk dat het de ruit is. Doe er voorlopig niets aan met deze kou.
11 jaar
niet opgelost
10 jaar
niet iopgelost
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar