👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb een Kangoo 1500 Diesel Motorcode: K9K B8 63kW uit 2008. Heeft zoals ik nu kan achterhalen in dec2020 laatste onderhoudsbeurt gehad met 85dkm. Staat nu 160dkm op. Ik kan na het laatst genoemde onderhoud geen geregistreerd onderhoud meer vinden. Zie ook dat de olie gitzwart is. Her en der lees ik dat flushen een goede zou kunnen zijn bij dit soort achterstand in onderhoud. Elders lees ik weer dat dit desastreus is voor het olieverbruik. Mijn vraag:
Met 80dkm in 4 jaar achterstallig onderhoud. Flushen of niet?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Persoonlijk zou ik em gewoon verversen bij een goed warme motor, en een goede olie van de voorgeschreven viscositeit gebruiken. Desnoods ververs je em na 5000km nog eens.
een diesel heeft bij verversing na een keer starten meteen pikzwarte olie die schone olie mengt zich meteen met de achtergebleven zwarte aanslag dus daar kun je niks zinnigs opzeggen een auto die op gas rijd blijft heldere olie houden omdat bij gasverbranding geen roet vrijkomt en mijn ervaring niks flushen ik ga ook voor gewoon verversen met de juiste olie
Bedankt voor de snelle antwoorden. Ik ga hem gewoon verversen en daarbij de tip van Harry opvolgen om hem na 5dkm nog eens te verversen.
1 dag
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
1 dag