close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Espace 2.0 16v: Af en toe hoog stationairtoerental

Bouwjaar: 2000

Mijn espace 2.0 16v loopt ook op gas LPI vialle en het probleem doet zich voor bij beide brandstoffen.
Soms loopt ie tijden stationair goed en dan ineens blijft ie hangen op zo'n 1500 tot 1700 toeren. Af en toe zakt ie dan langzaam terug als ik hem stationair laat draaien.
Ook loopt ie soms weer goed stationair na afzetten even wachten en opnieuwe starten. Hij loopt dan weer goed maar na een stukje rijden is het meestal weer mis. Als het begint dan blijft ie het doen totdat hij een nacht heeft stilgestaan en dan is het weer een tijdje OK (niet altijd).
Merkwaardig genoeg is er soms dagen niets aan de hand.
De kabel heb ik al gecontroleerd en deze blijft niet hangen

Geplaatst door

huubke (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gasklephuis reinigen.Stekkerverbinding op temp.sensor checken.

Siem Bijman 680
badge vip badge

20 jaar

Gezien andere onderwerpen in deze groep (leek op laguna probleem) echter geen resultaat wat kan het nog meer zijn???

huubke 0

20 jaar

Bedankt voor jullie reacties.
Stappenmnotor is vervangen op grond van de reacties op schijnbaar dezelfde symptomen als bij de Laguna ook de garage gaf dit aan als oorzaak maar zoals gezegd geen verschil. Wat erg vreemd is dat ie het als ie stationair draait na opnieuw starten het praktisch altijd goed doet. Ook met gas geven krijg je hem dan niet van slag. Pas als je een stukje gereden hebt begint het probleem weer. Als het optreedt en je trapt de koppeling in en je laat het gas los als de wagen uitloopt dan valt ie terug naar zo'n 1200 toeren en vervolgens komt ie weer terug op ca. 1700 toeren. zo zwabbert ie soms een keer op drie op en neer om vervolgens bij de 1700 toeren te blijven hangen. Als ie bij stilstand en op 1700 toeren blijft draaien dan valt ie langzaam na ruim een minuut terug naar ongeveer 1000 en soms 1200 toeren en blijft daar hangen.

Ik ga het stuurbekrachtigingscontact en de temp.sensor eens nakijken als ik ze kan vinden..... Het gasklephuis reinigen is wat lastiger want alles zit verstopt achter de motor en ik ben er nog niet uit hoe dit er af moet. Helpt dit allemaal niet dan toch maar naar de garage en het injectie systeem laten checken.

huubke 0

20 jaar

Help!!!!
Auto is bij de dealer geweest en aan de "kast" gehangen, zowel stilstaand als rijdend. Men zegt dat daar geen fouten uit komen. De computer geeft aan dat ie op 750 toeren moet gaan draaien en dat doet ie eenvoudig niet en dat het mogelijk aan de bedradingen naar de stappenmotor of de rekeneenheid ligt. Met de nadruk op mogelijk want als ik vraag of met die reparatie (zo'n € 1000,=....._ met zekerheid verholpen is dan zegt men nee. Als ik vervolgens vraag of zij dan de rekening betalen als het niet helpt dan krijg ik als antwoord "NEE, het is uw risico als het niet helpt!". Fraai is dat, voor een dergelijke diagnose geld uit mijn zak kloppen en vervolgens met zoiets dergelijks komen. Ik dacht dat ik bij de deskundige aangeklopt had. En dat terwijl ze de luchtomloop/stappenmotor ook al vervangen hadden en zonder resultaat. Kortom weer enkele honderden Euro's armer en weer een les rijker. Het vertrouwen in de dealers was bij mij toch al niet zo hoog na wat eerdere ervaringen op een ander adres had ik na goede referenties hier eens aangeklopt maar het lijkt toch veel op meer van het zelfde (waar zijn toch de vakmensen van toen). Het is toch te gek voor woorden dat men niet in staat is om voor zoiets een correcte diagnose te stellen. Ik moet er niet aan denken wat me te wachten staat als er echt iets kapot is.... Maar er zijn ook uitzonderingen hierop verwacht ik want AG is renault dealer volgens zijn gegevens en zijn reacties geven mij nog hoop.

Nu ben ik zelf maar eens gaan kijken want de schijnbaar bodemloze dealerput zonder lichtpuntje en het vakmanschap dat ik daar gezien heb stemt me niet vrolijk. Bijna al jullie tips heb ik uitgevoerd inclusief een schijnbaar slecht contact van de lambda sonde in orde gemaakt. Dus temp.sensor contact gecheckt lijkt in orde. Zo ook het contact van de stuurbekrachtiging echter het probleem is er nog steeds. Het gasklephuis heb ik even gelaten voor wat het was daar dit niet zo eenvoudig is om te demonteren. Volgens mij moet ik het zoeken in iets dat te maken heeft met een stukje rijden. N.l. als ie stilstaat is ie niet van slag af te krijgen. Rijd je echter een stuk dan is het weer mis. Contact af en weer starten dan meestal direct weer ok (dus valse lucht lijkt mij ook niet de oorzaak). Het lijkt er echter wel op dat het langzaam iets wijzigt. Nu blijft ie nagenoeg niet meer op 1700 toeren hangen maar valt binnen een minuut terug naar 1000 toeren en blijft dan (meestal hangen) en soms valt ie direct terug naar 750 toeren.

Ik wordt er langzaam een beetje gek en moedeloos van.

huubke 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.