Ik heb eerder hierover wat gepost maar hierbij een vervolg.
Auto is bij de dealer geweest en aan de "kast" gehangen, zowel stilstaand als rijdend. Men zegt dat daar geen fouten uit komen. De computer geeft aan dat ie op 750 toeren moet gaan draaien en dat doet ie eenvoudig niet en dat het mogelijk aan de bedradingen naar de stappenmotor of de rekeneenheid ligt. Met de nadruk op mogelijk want als ik vraag of met die reparatie (zo'n 1000,=....._ met zekerheid verholpen is dan zegt men nee. Als ik vervolgens vraag of zij dan de rekening betalen als het niet helpt dan krijg ik als antwoord "NEE, het is uw risico als het niet helpt!". Fraai is dat, voor een dergelijke diagnose geld uit mijn zak kloppen en vervolgens met zoiets dergelijks komen. Ik dacht dat ik bij de deskundige aangeklopt had. En dat terwijl ze de luchtomloop/stappenmotor ook al vervangen hadden en zonder resultaat. Kortom weer enkele honderden Euro's armer en weer een les rijker. Het vertrouwen in de dealers was bij mij toch al niet zo hoog na wat eerdere ervaringen op een ander adres had ik na goede referenties hier eens aangeklopt maar het lijkt toch veel op meer van het zelfde (waar zijn toch de vakmensen van toen). Het is toch te gek voor woorden dat men niet in staat is om voor zoiets een correcte diagnose te stellen. Ik moet er niet aan denken wat me te wachten staat als er echt iets kapot is....
Nu ben ik zelf maar eens gaan kijken want de schijnbaar bodemloze dealerput zonder lichtpuntje en het vakmanschap dat ik daar gezien heb stemt me niet vrolijk. Bijna al jullie tips heb ik uitgevoerd inclusief een schijnbaar slecht contact van de lambda sonde in orde gemaakt. Dus temp.sensor contact gecheckt lijkt in orde. Zo ook het contact van de stuurbekrachtiging echter het probleem is er nog steeds. Het gasklephuis heb ik even gelaten voor wat het was daar dit niet zo eenvoudig is om te demonteren. Volgens mij moet ik het zoeken in iets dat te maken heeft met een stukje rijden. N.l. als ie stilstaat is ie niet van slag af te krijgen. Rijd je echter een stuk dan is het weer mis. Contact af en weer starten dan meestal direct weer ok (dus valse lucht lijkt mij ook niet de oorzaak). Het lijkt er echter wel op dat het langzaam iets wijzigt. Nu blijft ie nagenoeg niet meer op 1700 toeren hangen maar valt binnen een minuut terug naar 1000 toeren en blijft dan (meestal hangen) en soms valt ie direct terug naar 750 toeren.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probleem i sopgelost.
ik heb het gasklephuis uitgebouwd, gereinigd al viel de vervuiling best mee.
Vervolgens ook de aanslag iets teruggedraaid zodat de klep iets verder dicht gaat. Terugingebouwd en hij loopt nu perfect stationair.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar