Hallo,
Betrefd een Renault Master 2.5DCI.
Motor is afgeslagen en slaat niet meer aan, toen hij binnen gebracht werd konden wij de storing "311 informatie brandstofdruk" uitlezen. Nadat die was gewist springt hij er niet opnieuw in. De renault pompt wel diesel op maar volgens mij niet erg veel, de "galerijdruk" is tijdens het starten ong. 70 bar. BDP sensor is niet stuk. Wie kan mij helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Drukregelaar op pomp defect of verstuiver met teveel retouropbrengst. Hoe liep de motor voordat hij uitviel?
De klant heeft niet aangegeven dat de auto niet goed liep voordat hij uitviel, maar volgens mij hebben ze hem dat ook niet gevraagd.......
Verstuivers kan ik toch testen door een slangetje op de retour te doen en te kijken of er teveel diesel uitloopt?
Volgens mij is het niet de drukregelaar omdat onze Snap On testkast geen storing aangeeft....
"Verstuivers kan ik toch testen door een slangetje op de retour te doen en te kijken of er teveel diesel uitloopt?"
Klopt.
benzine getankt?
Geen benzine getankt......ik heb een drukregelaar besteld en morgen weet ik het zeker of dat de storing is, ik houd jullie op de hoogte.
De drukregelaar op de pomp is het niet. 1 verstuiver lekt een beetje door bij de retour maar dat kan toch niet het probleem zijn dat hij (zoveel) te weinig druk opbouwd?
Er blijft anders weinig over.
Vandaag gehoord dat de pomp ook wel eens stuk wil gaan van dit type...We hebben hem naar een Renault dealer gebracht die met zijn testapparatuur er "verder" in kan komen, ik ben benieuwd!
een railwaarde van 70 bar lijkt inderdaad een defecte verstuiver met teveel retouropbrengst.Pomp mechanisch in goede toestand? druksensor op rail ook goed?
mvgr,
jan
Ik neem aan dat de druksensor op de rail goed is (geeft n.l. geen foutcode aan), maar volgens mij is dat een sensor die alleen maar registreerd hoeveel druk er in de rail zit.
De opvoerpomp is prima, ik zet alleen mijn vraagtekens bij de brandstofpomp er zat n.l. een heel klein beetje slijpsel onder in het brandstoffilter.
beste vannelle heb zelfde probleem bij 1.9 dci gehad en dat zat hem in een verstuiver die een beetje doorlekte op retour.Zou dat toch nog maar eens goed meten.Als verstuiver kapot is kan de raildruk nog wel goed zijn.
Na 5 werkdagen!!! de auto terug gekregen van de Renault dealer, hij kwam uiteindelijk met dezelfde conclusie als Henkie en Gerrit.
Het bleek dus inderdaad een verstuiver te zijn, ze hebben er een nieuwe ingezet en hij doet het weer !!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar