We hebben een renault master van 2002 in onderhoud en die heeft 130.000 kilometer gedraaid.
Nooit geen problemen er mee. Maar sinds de laatste 1500 kilometer is het olieverbruik schrikbarend geworden.
Na controle en vervanging van de turbo, want er zat erg veel olie in de intercooler en slangen, is de turbo vervangen maar helaas is het olieverbruik nog steeds hetzelfde.
Alvorens de cilinderkop te demonteren wou ik hier is rondvragen of iemand een oplossing heeft voor dit probleem....
mvg Alfred
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
misschien carter ventilatie verstopt?
Wat voor motortype? Het moet bijna wel een kapotte zuigerveer zijn, anders krijg je nooit een olieverbruik van een liter op 120 km.
Bij de Laguna 120 pk Dci wel eens meegemaakt dat de zuigerveren door koolafzettingen vast kwamen zitten in de zuiger met gevolg hoog olieverbruik. Was toen geen 2,5 op de 300km. Opgelost destijds door een goedje onder de olie te gooien, hem daar een half uur stationair op te laten draaien en dan olie te verversen incl filter. Hiermee was het toen opgelost. Heeft deze Master ook dit blok, ik meen van wel.
Helaas hadden we de carterventilatie al bekeken en die werkt goed.... Het kan ook haast niet anders dan een gebroken veer of een vreter in 1 van de cilinders zijn... Wacht nog even af en anders gaan we toch de cilinderkop demonteren..
mvg Alfred
Hallo...Alfred ...heb je al een oorzaak gevonden, ik heb nm een Nissan Interstar (= Master) in de wpl, met exact de zelfde ellende, nwe turbo, geen resultaat.......olie verbruik van 2,0 ltr op 300-350 km...
alvast bedankt.
De motor had een vreter in cilinder 3 zitten waar het hoge olieverbruik weg kwam...
Wij hebben een andere motor gemonteerd..
mvg Alfred
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar