close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault CLIO 2004: Afslaan/vermogensverlies/brandstofgeur

Bouwjaar: 2004, Brandstof: LPG, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 79

Beste mensen,

Ik zal vanaf het begin beginnen.
Ik heb een clio 1.6 uit 2004 met benzine+lpg met 290.000 op de teller

Sinds ong een half jaar brand het motormanagementlampje. Zonder verder enige klachten. Alles leek gewoon goed te werken

Vorige week zijn er een aantal klachten gekomen. Hij sloeg een keer af bij een stoplicht. Na opnieuw starten was er duidelijk vermogensverlies. Tevens was er een benzinegeur.
Volgende dag even onder de motorkap gekeken. Er zat olie in de koelvloeistofreservoir. Dit heb ik schoongespoeld en nieuwe koelvloeistof ingedaan.
Een aantal dagen zo doorgereden met af entoe afslaan en de andere problemen. Niet veel, voornamelijk korte afstanden. De problemen begonnen nadat de motor warm werd.
Sinds 2 dagen is het probleem groter geworden. Nu slaat hij steeds vaker af. Bijna bij elke stoplicht. De benzinegeur en vermogensverlies gaan ook door. Koelvloestofreservoir is nog wel schoon. Nog geen olie.
Het probleem lijkt eerder te beginne als ik met lpg rij. Bij overschakelen naar benzine gaan de problemen verder. Als ik vanaf het begin met bezine rij duurt het langer voordat de problemen komen. De problemen komen wel altijd als de motor warm is.

Vandaag heb ik hem uit laten lezen. Ik heb een foto gemaakt van de foutcodes, daar voeg ik een afbeelding van toe.

Vandaag bij het terugrijden vanuit de garage kwam er ook enkele minuten lang witte rook uit de uitlaat. Daarna verdween het weer.

Helaas heb ik het verleden niet al te goede ervaringen gehad met diverse garages. De garage waar k vandaag ben geweest was mijn eerste bezoek daar. Alhoewel mijn eerste indruk wel goed is, wil ik ook nog jullie advies.

Wat kan ik nu het beste doen. Gekeken naar de klachten en foutcodes. Het liefst ga ik zelf sleutelen om wat kosten te besparen. Meestal kom ik samen met mijn vader al een heel eind.

Is het de moeite waard om het te repareren? Zo ja waarmee beginnen

Graag zou ik jullie advies willen

Alvast bedankt

Geplaatst door

Eindhovenaar (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kosten besparen heb je vanaf nu genoeg gedaan. Nu ga je betalen.
Al een half jaar rondrijden met een indicatielampje AAN. `alles leek goed te werken´ . JA, goed geconstateerd, LEEK.

Je vraagt om problemen. Er is iets goed mis met je ontsteking. (was aanvankelijk een kleinigheidje). Door iets simpels, heeft nu mogelijk je CAT het begeven.
Lambda meet geen correcte waardes, waarschijnlijk doordat één of meerdere bougies niet, of niet juist vonken. Laat dit door een oordeelkundige beoordelen.

Ralf_Jensen 0
badge

8 jaar

Wat dom en jammer om door te rijden.
Als je witte rook hebt en olie in koelwater, ligt minimaal je koppakking er uit.
Laat zoals Ralf zegt een goede garage een analyse maken en laat ze de auto uitlezen.
Let op de volgende zaken:
- ligt de koppakking er uit (dat kunnen ze zo nagaan)?
- moet je distributie ook mee vervangen worden en in welke mate (afhankelijk van je motor en reparaties in het verleden met of zonder waterpomp, spanrollen e.d.)?
- is de ontsteking in orde?
- leeft je Katalysator nog en de lambdasondes?
- wat is de dagwaarde van de auto en heeft de auto op een of andere manier een bijzondere waarde voor je?
Nadat je dit overzicht hebt, tel je de reparatiekosten op en kijk je of je hem op de sloop zet of niet (of rijdend aan een gek verkoopt voor de onderdelen).

Heino4267 655

8 jaar

Heel kort , door de bocht , doordat je niets met de signalen gedaan hebt , die er ruimschoots waren , vrees ik voor een grote kosten post , die de waarde van de auto ruimschoots gaat overstijgen.
De rest is door andere forum leden al ingevuld.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.