Hee,
De.airco van mijn modus gaat niet meer aan. 10 maanden geleden is de airco gevuld en daarna heeft hij ook gewerkt. Nu slaat hij niet aan. Lampje op dashboard brand wel continu bij aan. Er komt geen 12v op de magneetkoppeling te staan. Zekeringen in de auto goed en voor zover ik kan controleren die naast luchtfilter ook. Betreft handmatige airco.
Afgelopen winter heb ik problemen gehad met de ventilator, deze werkte niet meer. Toen ventilator bekeken en deze liep soepel. Bleek de oorzaak te zitten in de stekker op de weerstand. Na wat bewegen met de stekker bleef hij werken.
Gezocht op AMT forum, en daar schreef iemand dat ook met draaiende ventilator de weerstand het inschakelen van de airco kan voorkomen. Dus ik even naar de stekker gekeken van de weerstand. Draad b1 helemaal gesmolten en gat in de stekker. Tevens door de hitte contact gemaakt met draad a1, dus mogelijk ook iets kapot maar wat? Kan er iets doorgebrand zijn of zitten er elders nog zekeringen verstopt. En kan iemand in een dradenschema terug vinden waar beide draden op genoemde stekker van zijn?
http://i1199.photobucket.com/albums/aa48...
http://i1199.photobucket.com/albums/aa48...
Als ik achter de pc zit zal ik de foto's even.direct zichtbaar maken. Zit nu te posten met mijn gsm
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik gok erop dat het koudemiddel weg is,maar dat kun je zelf wel bekijken door even de stand van de lagedrukbeveiliging door te meten.En dan maar naar de aircospecialist en hopen dat er geen lekkende condensor oid ontdekt wordt.
Ik begrijp je input, maar dat is en blijft een gok. Maar ik vind.die stekker die stuk is en mijn vraag is waar dient die ene draad voor.bis dat de draad die aangeeft aan de regeleenheid dat de ventilator draait? want ik weet dat als de ventilator niet draait de airco niet aan mag gaan.
10 jaar
Waarom herstel je niet éérst de defecte stekker/contrastekker (setje van de sloop of een nieuw setje van de automaterialen handel, of voor proef tijdelijk met een kroonstrip of AMP-klemmetjes) en kijk je wat dan gebeurt?
Je kunt dan ook nalopen waar de spanning voor de ventilator vandaan moet komen en kijken wat de volgende stap wordt.
10 jaar
Ja due stekker ga ik herstellen, maar was gisteren zondag ;-)
10 jaar
Vandaag in de weer geweest met de stekker. En hier ligt het niet aan. Alle contact punten werken ondanks de smeltplek, ik kon ze allemaal makkelijk nameten.
Ik zal iemand de auto uit laten lezen.
10 jaar
Uitgelezen, geen fouten opgeslagen.
Airco toestemming word niet verleend
Druk systeem 0,8 bar
Lijkt met iets weinig.
10 jaar
Gezien de huidige temperaturen moet dit minstens een paar bar zijn 20 graden is 4.5 bar
Gemeten met airco uit natuurlijk.
Afpersen,eventueel repareren,want na 10 maanden leeg is lek,en maar weer vullen.
Verbazingwekkend dat iedereen zijn auto tegenwoordig uit moet lezen,terwijl er niets mis is met meten en je boerenverstand gebruiken toch?
10 jaar
Uitlezen kost mij niks. Dus kan hem wel weg brengen en hun laten zoeken naar een kapotte zekering of stekker. Of je doet zelf moeite en het kost je niks. Tevens weet ik nu gelijk dat de lambda sonde niet werkt en dat de auto daarom dus zo slecht loopt. ;-)
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Modus of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar