bij het testen van de kachelweerstand sluiting gemaakt nu geen spanning meer op bedienings paneel renault ziet geen com. mogelijk waarschijnlijk geen spanning op paneel alle zekeringen die ik kan vinde zijn goed weet iemand raad b.v.d
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is het oude type dan toch zekkerringen goed controleren andersefe uitlezen met clip
Beste willivan Is uitgelezen bij Renault er is geen comm. Met paneel dus er komt geenspanning op
6 jaar
Zekering radio was toch kapot hier zit ook de vent bediening op alles losgemaakt radio, bediening airco, weerstand kachel, maar zekering blijft kapot gaan. Tips zijn welkom!
6 jaar
Bij het aansluiten van welk van de genoemde apparaten gaat de zekering weer kapot?
6 jaar
Hij gaat kapot zonder dat er eenvan de apparaten is aangesloten anders was het simpel Gr.frans
6 jaar
Dan zit er of nog een component achter deze zekering waar je nog niet achter bent , maar hoe heb je kortsluiting gemaakt , misschien een module beschadigd ?
Welk type scenic is het de oude phase 1 type 2 of de nieuwere phase 2 ? in 2003 komen beide voor.
Het wordt wel een zoekplaatje maar dat er sluiting aanwezig is dat is helder. Wellicht een tip vervang de zekering voor een 12 volt lamp want die blijft branden zolang er een sluiting is, dat kost minder zekeringen en helpt bij het vinden van de sluiting. Als alle op de zekering aangesloten apparatuur de sluiting niet veroorzaken dan blijft sluiting in de bedrading over, mocht dat zo zijn begin dan bij de kachelweerstand aansluiting en controleer of de bedrading nog intakt en onbeschadigd is. De oude Phase 1 heeft een externe voedingsdraad die middels de kachelweerstand de aanjager van spanning van de juiste spanning voorziet. Normaliter gaat u een kachelweerstand niet testen tenzij er een probleem is met de werking van de aanjager dus kan maarzo de aanjagermotor defect zijn en dat komt in de Phase 1 types vaker voor.
6 jaar
En als aanvulling voor het meten: de kachelweerstand is een stuk elektronica, geen weerstand. De kachelweerstand wordt pulsbreedte-aangestuurd door het aircopaneel. Op de kachelweerstand staat dus altijd de volle voedingsspanning en de mindraad naar de kachelmotor wordt heel snel aan en uit geschakeld.
- De kachelmotor kan je testen door daar met de stekker los handmatig 12 Volt op te zetten: dan moet hij voluit draaien.
- als de kachelmotor wel voluit wil draaien maar niet op de langzamere standen, is vaak de kachelweerstand kapot.
Maar in jouw geval moet je eerst nagaan op welke plek in de bedrading of door welke door de kortsluiting "opgeblazen" module de zekering er steeds uit springt.
6 jaar
Daar gaat mijn vraag natuurlijk over wie weet wat er nog meer achter die zekering zit sluiting in de bedrading lijkt mij onwaarschijnlijk omdat ik maar een fractie sluiting heb gemaakt.
6 jaar
oorzaak was de zekering van de radio deze is ook voor het ventilatiepaneel probleem zat in BSI deze is gerepareert door verotronics probleem opgelost.
Bedankt voor het meedenken.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar