starten gaat niet zit gereviseerde starter op massas schoongemaakt dynamo afgekoppeld starter afgekoppeld , ga starten zet auto van contact blijven lampen op dashboard branden zelfs als contactslot word afgekoppeld,radio afgekoppeld,handsfreesetafgekoppeld dit duurd enkel sec./min.maak contact in stekker met kabel dan gebeurd dit ook, beweeg rw schak. gaat alles uit koppel rwschak.af veranderd er niks kan het zijn dat er een relais blijft hangen volgens dealer niet graag zou ik een oplossing horen
probleem opgelost , een nieuwe massakabel tussen versn.bak en carr.geplaatst
kabel was voor driekwart door
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Massakabel gebroken of los.
Hans
[quote=pekel]starten gaat niet zit gereviseerde starter op massas schoongemaakt dynamo afgekoppeld starter afgekoppeld , ga starten zet auto van contact blijven lampen op dashboard branden zelfs als contactslot word afgekoppeld,radio afgekoppeld,handsfreesetafgekoppeld dit duurd enkel sec./min.maak contact in stekker met kabel dan gebeurd dit ook, beweeg rw schak. gaat alles uit koppel rwschak.af veranderd er niks kan het zijn dat er een relais blijft hangen volgens dealer niet graag zou ik een oplossing horen[/quote]
Het lijkt op een lekstroom die alleen hoog genoeg is om de lampjes te laten branden en weg valt zodra je hem zwaarder gaat belasten. Dat duidt op een spannings verschil wat erin komt bij het starten. En dat lijkt mij in 1e instantie net als hans al aangaf een gebrek aan massa. Wanneer je nu start zal de plus door de koolborstels van de starter heen naar massa willen aan het motorblok. Als deze nu ineens niet meer goed massa is zal de motor onder spanning komen te staan en zal hij niet starten. Wel komen alle meet komponenten eenzijdig (plus op motor) onder (een kleine lage) spanning te staan. De motor wordt pas weer "massa" wanneer je hem door iets zwaars belast. Meet um maar eens op met een multimeter. Dat is sowieso het meet gerei waar je deze storing mee moet lokaliseren. Gewoon meten op alle plaatsen welke spanning je er op hebt staan. Vooral tussen massapool en blok, massapool en carroserie. Meet de spanning eerst maar eens op je motorblok terwijl de storing zich voordoet. Niet om jou de gek aan te steken hoor, maar.....ik vind zulke storingen persoonlijk om te smullen!
Sytze
p.s. meten tijdens het belasten!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar