close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Trafic: Alternator geeft niet voldoende op stationair

Bouwjaar: 1995

Gisteren op een oude trafic diesel een alternator geplaatst en op stationair toerental geeft deze maar een dikke 12V, bij gas geven gaat deze naar een 13,5V maar vind dit nog vrij weinig.
Batterij is van 2004 en dus nog vrij nieuw.

De oude was zeker stuk want gaf niets en de lamp in dashbord bleef branden, nu met nieuwe alternator gaat deze toch bij start direct uit.

De spanningsval op de sroomdraad bedraagt 0,2V wat ook aanvaardbaar is.

Een andere collega zei dat het kan liggen aan de sleepringen die nog niet ingelopen zouden zijn, dit heb ik nog nooit meegemaakt met een nieuwe alternator.

Wie heeft hier een verklaring voor aub.

THX

Geplaatst door

V4-lover (85)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien een dynamo van een benzine motor genomen? Die heeft een grotere poelie en draait op deze diesel niet snel genoeg om genoeg op te wekken.
Gr.
Paul

Paulus8636 0
badge

19 jaar

Neen, heb model meegenomen naar Renault garage en het was idd éne met een kleine poelie.
Anders had ik het ook opgemerkt aan het opspannen van de riem, neen het is de goede alternator.

Toch bedankt

V4-lover 85
badge

19 jaar

Meet eens de spanning op de dynamo zelf: dus op de massa van de dynamo en op de boutaansluiting. Wat meet je dan?
Is de accu wel in orde? Sluiting in een cel o.i.d.?
Gr.
Paul

Paulus8636 0
badge

19 jaar

Ik heb die gisteren geplaats maar de baas van die garage vond het allemaal normaal, dus nu meten zal niet meer gaan.

Ik had het anders ook gedaan zoals je zei eens een andere accu er in te zetten en dan eens meten.
De baas vond het allemaal niet nodig, lichtje ging uit en hij laad bij bij gasgeven en accu is nog niet oud zodus alles oké
;-)

Wat me ook opviel was dat de bout op de alternator nogal warm werd ondanks dat deze zeer proper (nieuw) was en er bijna geen spanningsval op de + draad naar accu zat.

V4-lover 85
badge

19 jaar

Dit is niet goed zo als je in een lange file terecht komt en je heb je licht en nog wat andere verbruikers aan sta je op een gegeven moment zonder stroom op de vluchtstrook.
Ik denk dat de spanningsregelaar niet goed werkt.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

Een nieuwe alternator waar de regelaar al van stuk is?

Dat verhaal van die sleepringen die moeten ingelopen worden, kennen jullie dit?

V4-lover 85
badge

19 jaar

Je moet je niet vastpinnen op het is nieuw dus het moet goed zijn.
Dat van die sleepringen geloof ik niet zo in.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

Bij mijn nevada heb ik 2 keer achter elkaar een dynamo vervangen omdat de regelaar stuk was (gewoon rechtstreeks uit de verpakking), dus het is mogelijk.

buzzin 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.