Gisteren op een oude trafic diesel een alternator geplaatst en op stationair toerental geeft deze maar een dikke 12V, bij gas geven gaat deze naar een 13,5V maar vind dit nog vrij weinig.
Batterij is van 2004 en dus nog vrij nieuw.
De oude was zeker stuk want gaf niets en de lamp in dashbord bleef branden, nu met nieuwe alternator gaat deze toch bij start direct uit.
De spanningsval op de sroomdraad bedraagt 0,2V wat ook aanvaardbaar is.
Een andere collega zei dat het kan liggen aan de sleepringen die nog niet ingelopen zouden zijn, dit heb ik nog nooit meegemaakt met een nieuwe alternator.
Wie heeft hier een verklaring voor aub.
THX
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien een dynamo van een benzine motor genomen? Die heeft een grotere poelie en draait op deze diesel niet snel genoeg om genoeg op te wekken.
Gr.
Paul
Neen, heb model meegenomen naar Renault garage en het was idd éne met een kleine poelie.
Anders had ik het ook opgemerkt aan het opspannen van de riem, neen het is de goede alternator.
Toch bedankt
Meet eens de spanning op de dynamo zelf: dus op de massa van de dynamo en op de boutaansluiting. Wat meet je dan?
Is de accu wel in orde? Sluiting in een cel o.i.d.?
Gr.
Paul
Ik heb die gisteren geplaats maar de baas van die garage vond het allemaal normaal, dus nu meten zal niet meer gaan.
Ik had het anders ook gedaan zoals je zei eens een andere accu er in te zetten en dan eens meten.
De baas vond het allemaal niet nodig, lichtje ging uit en hij laad bij bij gasgeven en accu is nog niet oud zodus alles oké
;-)
Wat me ook opviel was dat de bout op de alternator nogal warm werd ondanks dat deze zeer proper (nieuw) was en er bijna geen spanningsval op de + draad naar accu zat.
Dit is niet goed zo als je in een lange file terecht komt en je heb je licht en nog wat andere verbruikers aan sta je op een gegeven moment zonder stroom op de vluchtstrook.
Ik denk dat de spanningsregelaar niet goed werkt.
Hans
Een nieuwe alternator waar de regelaar al van stuk is?
Dat verhaal van die sleepringen die moeten ingelopen worden, kennen jullie dit?
Je moet je niet vastpinnen op het is nieuw dus het moet goed zijn.
Dat van die sleepringen geloof ik niet zo in.
Hans
Bij mijn nevada heb ik 2 keer achter elkaar een dynamo vervangen omdat de regelaar stuk was (gewoon rechtstreeks uit de verpakking), dus het is mogelijk.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar