Goededag mensen heb hier een traffic 80 pk dci.deze auto kreeg ik binnen als klacht dat het steeds langer duurde voor hij aansloeg.draaide toen dopje op de brandstoffilter huis los tot er brandstof uit kwam.daarna liep motor niet meer heb toen aan tester gezet en geen storing.heb eerst opvoer pomp gemeten en die ga genoeg druk.heb toen hoge druk pomp gemeten en die ga na mijn in zien te weinig druk.als je leiding van verstuivers los trok was er nog geen druk.heb pomp vervangen maar nee nog niks slaat nog niet aan mischien kan iemand me verder helpen.
vr.gr. gerrit
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien verstuiver defect. Tijdens het starten de retouropbrengst van de verstuiver meten.
Werkt de elektrische opvoerpomp wel?
heb verstuivers gecontroleerd kunnen toch niet alle vier in een keer stuk gaan? en de elektrische opvoerpomp pompt gewoon door ook bij starten dus moet ook goed zijn.wat ik nu wel heb is dat bij b.d.p. sensor heb ik een blok spanning op scoop maar bij nokkenas sensor op signaal draad geen blokspanning krijg zo een nieuwe sensor om te proberen dus zal zien.blijft vreemd
beste Gerrit
Ik mag hopen dat je het principe van een DCI wel begrijpt. Wanneer je een verstuiverleiding los haalt zal er zeker geen brandstofdruk komen in de commonrail. Jou probleem zal zijn een BDP sensor kan je duidelijk zien mbv je computer, kijk bij toerental. Ook zou het één verstuiver kunnen zijn. Dus één voor één de leidingen afstoppen.
Succes
beste Rene
Je hebt gelijk wat betreft de druk als je leiding los haalt alleen ik had daar helemaal geen brandstof bedoel ik.Maar heb vandaag B.D.P sensor doorgemeten en die is goed.Heb nokkenas sensor nog door gemeten en die was ook goed.Waar ik op blijf hangen is de aansturing van de injectors.kan er niet een goed scoop beeld van krijgen heb ook nog met een stroom tang gemeten want er gaan volgens de boeken toch minimaal wel 15 ampere heen maar nee ook niks.Dus de computer stuur ze niet aan.Deze is gechipt door chipmaster uit leusden.heb ik gebeld en die zou morgen software er uit halen en opnieuw doen.Maar ik weet niet heb er niet zoveel vertrouwen in.Alhoewel de sturing niet juist is vanuit de comp.Zou ook niet weten wat er verder nog is
Er komt ook geen brandstof als je de leiding los haalt, er zitten stroombegrenzers in die dichtgaan als je ernstige lekkage hebt.
Alles dichtbouwen en met uitleesapparatuur de brandstofdruk in de rail meten!
Ook retourvloeistof uit de verstuivers controleren, goede verstuivers hebben geen retourlekkage.
1 slechte verstuiver is voldoende om de motor niet of zeer moeilijk te laten aanslaan.
19 jaar
Richard je hebt gelijk betreft die brandstof uit leiding.Maar de druk had ik al gemeten en computer en die was met de oude pomp 2 mega pascal dus 20 bar te weinig.Nu met nieuwe pomp heb ik rond de 60 70 dus 600 bar wel moet goed zijn.Maar kan 1 verstuiver al zorgen dat motor niet wil want hij doet echt geen slag ook niet net of hij er tegen aan hikt.Blijft vreemd.Wacht nu nog op uitslag van de computer.Heb de retour trouwens gemeten van de verstuivers maar die gaven niks tot weinig weg.
600 tot 700 bar druk? Stationair is 300 Bar de voorgeschreven druk, dus brandstof is er genoeg!!
Ja klopt bij 30Mpa moet hij al aanslaan maar als ik lang door start komt wel op 70 a 80Mpa heb inmiddels telefoontje gehad van de chipmeister en die kon niks vinden de aansturing naar de injectors (transistors) waren goed zij die.Dus ja nu wordt echt probleem.
De computer is het niet.Ik zit wel met 1 injektor die toch veel retour geeft.Zou dit dan kunnen zijn dat ie echt niet aan wil springen?
Nee, dan zou je druk nooit zo hoog zijn bij het starten.
Welk motortoerental lees je uit tijdens het starten?
Soms geeft de krukassensor wel eens problemen, als het starttoerental wat aan de lage kant is wil de motor dan niet aanslaan. Met aanslepen of een beetje startpiloot in de inlaat slaat de motor dan wel aan. Een kapotte krukassensor geeft wel een foutcode in het motorstuurapp. Maar misschien niet meer nadat er met de chip is gerommeld.
Een injector met veel retour is sowieso niet goed. Maar tussen 200 en 300bar druk moet voldoende zijn om de motor te laten aanslaan.
Kontroleer ook even de klepspeling en meet de compressie, wij hebben al diverse Vivaro's(=Traffic) gehad met startproblemen waarbij de kleppen verbrand waren door gebrek aan klepspeling.
19 jaar
Nou die zelfde injector met wat ik teveel retour vond andere ingezet en ja starte lopen.Dank jullie wel voor de hulp had zelf ook niet gedacht dat hij op 1 injector niet wil aanslaan maar zo zie je maar weer.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar