hallo ik heb een renault 19, 1.8i staan, als deze auto stilstaat en loopt is alles ok en loopt hij op alle toeren goed, ook pakt hij het indrukken van het gaspedaal goed op.
Echter als je gaat rijden en je trekt hem goed door is er niets aan de hand, maar bij lage toeren bijv. in de derde vernelling 50 km, stottert hij als een gek en als je dan weer snelheid wil maken, oet je echt zeer krachtig gas geven en dan gaat hij als een speer, zodra je dan weer op een constante snelheid rijdt begint hij weer te horten en stoten.
wie o wie kan mij verder helpen, daar stuur ik een lekkere taart naartoe.
willem
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer de ontsteking eens, wellicht verdelerkap of bougies en bougiekabels die niet meer helemaal zijn.
Stotteren? http://www.delferro.nl/
Serieuzer; kijk eens of je rv aan je schutbord een klein vacüumkastje hebt zitten met een el. connector eraan.
Gewoon eens wisselen met een andere (clio of 19) en kijk eens of dat werkt. Bij mij clio heb ik de pick up door het toerenbereik ermee versoepeld
Ik zal je direct uit de brand helpen, is vrij normaal bij deze auto. De ene heeft het wat meer als de andere. Die van mij doet het ook. Dit heeft hij ook altijd al gedaan. Vooral als hij koud is bij 50 km/u in de derde versnelling. Is vevelend, maar kan geen kwaad.
19 jaar
Alex Nijs, dan is die R19 van jouw ook niet in orde. Als het inderdaad over de 1.8i gaat, de 113 pk (er zijn wel 3 versies 1.8) dan is slecht lopen in de 3 bij 50 KM/h niet normaal. Ik heb jaren een 1.8i gereden, nooit problemen gehad. Moet dus op te lossen zijn. Map sensor zou het kunnen zijn, ik zou dan echter verwachten dat je meer problemen zou hebben. Zou misschien ook iets met de benzine injectoren kunnen zijn. Ontsteking al nagekeken ?
Heeft ie het bij koud, regen, warm weer ook of niet ?
In mijn geval ging het over een Clio 1,8 16V (F7P).
Omdat je aangeeft dat het tijdens het rijden gebeurt (onder belasting; dus groter motorvacüum) kwam ik op die gedachte, al is de verdeler+kabels- suggestie natuurlijk ook een hele logische.
Die F7P kan ook in de R19, echter de echte 1.8i is een F3P-700.
Zit je op taart te azen Pieter?? ;-)
Beste Pieter, in mijn geval gaat het over de 1.7 F3N motor. Deze is nagenoeg gelijk aan de 1.8 maar heeft minder vermogen. Ik ken meerdere mensen die een auto met deze motor gehad hebben, voornamelijk R21, en ook deze hadden last van het gestotter. Ik stak het altijd op de mileuwetgeving maar ik ga nu maar eens uitzoeken of er niet meer aan de hand is. Bedankt voor de tip. Alex ook bedankt.
19 jaar
De 1.7 F3N motor is een single point injectie motor en deze heeft inderdaad problemen, vooral met stationair loop en stationair toerental vasthouden. Meestal is de inspuiting hierbij het probleem, stappenmotor of de EGR.
De 1.8i F3P is een multipoint, deze is redelijk stuk anders dan de F3N. Mijn inziens veel betere motor, betere loop ook stationair en zuiniger.
Willems auto moet dus wel goed te krijgen zijn in tegenstelling tot de F3N.
jaja de OPLOSSING van dit probleem!; een lek vacuumslangetje, weliswaar een heel klein lekje, maar hij loopt weer als een neiuwe, allemaal bedankt!!!!!!!!!!!
19 jaar
Willem bedankt voor het posten van de oplossing. inderdaad dat slangetje ging wel eens lek. Veel plezier met de R19
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar