auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Kangoo: Auto wil niet op toeren komen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i

Tijdens het rijden zakt mijn auto plotseling heel erg in snelheid terug. Net of hij niet op toeren wil komen. Je kunt dan vol gas geven maar hij gaat dan niks sneller. Alleen een klein beetje gas geven daar reageerd hij op. Wanneer ik stil ga staan en ik geef vervolgens vol gas dan komt loopt het toerental wel normaal op.
Na een tijdje ingehouden te hebben gaat de auto dan plotseling weer versnellen. Dit herhaalt zich telkens weer.
De ANWB heeft er al naar gekeken en ook is de auto al bij een Renault dealer geweest en beide hebben niets gevonden. Ook gaf de auto geen foutcode tijdens uitlezing.

Geplaatst door

aquaphobia (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kat controleren
lambda nameten
gaskleppos sensor controlere(op vast zitten)

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Het probleem doet zich alleen voor als de motor warm is. Na +/- een kwartier rijden. Bij een koude motor is er niets aan de hand. Het gasgeven gebeurt d.m.v een gaskabel. Heeft die wel een gaskleppositiesensor?
Kan ik er ook achter komen door de stekker van de lamdasonde er af te halen en dan kijken of het probleem zich weer voordoet? Hoe kan ik mijn katalysator controleren?

aquaphobia 0

16 jaar

het is mogelijk dat het inwendige gedeelte van de KAT uit elkaar is gevallen in losse stukjes.Deze kunnen (soms tijdelijk) de gasdoorvoer blokkeren.Je kunt onder tegen de KAT slaan dan hoor je het rammelen.of anders Kat losmaken en erin kijken

vletter 0
badge

16 jaar

Wanneer ik met de vlakke hand tegen de kat sla dan hoor ik niets. Wanneer ik met een kunststof hamer er tegen aan tik dan hoor ik héél iets.
Hoe is het te verklaren, mocht het probleem zich in de katalisator voordoen, dat wanneer de motor koud is er geen problemen zijn en het inhouden pas begint als de motor op temperatuur is?

aquaphobia 0

16 jaar

Auto heeft trouwens 173000 k/m gelopen en er zit een LPG G3 installatie op gemonteerd. Het probleem doet zich voor zowel op gas als op benzine.

aquaphobia 0

16 jaar

zeer waarschijnlijk de kat verstopt.
zeker gezien de auto op lpg loopt
draai de lampdasonde er maar uit en ga dan rijden
geeft wel wat herrie maar als ie dan wel goed loopt is de kat verstopt.
ook kun je de kat er onderuit halen en met een lamp (of nog beter een scope)de binnenkant controleren

Probleem is opgelost. Het was niet de katalisator. Ook niet de lambdasonde of de gaskleppositiesensor.
Het was gewoon eenvoudig de bobine van cilinder 1 en 4 die het niet deed als de auto op temperatuur was en dus ook de bobine verwarmd werd omdat die bovenop het kleppendeksel gemonteerd zit. De auto liep dus als de bobine te warm werd op 3 cilinders hetgeen het vermogenverlies en de maximum snelheid van 70 km/u verklaarde. Als het aan de katalisator had gelegen dan had de auto naar mijn mening een continue vermogensverlies moeten hebben. Bobine is vervangen en de auto loopt weer als een zonnetje.
Wel een goede tip trouwens als de katalisator verstopt is om dan lamdasonde er uit te draaien.

aquaphobia 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.