graag wat advies van slimme koppen. automaat DP0/ 130000km. alleen nog te gebruiken in AR/ N en P.
in D of 1 of 2 schiet hij soms nog met een schokje vooruit.
clip had opgeslagen panne 19G(uitgaand toerentalsensor) maar dit kan een vroegere panne geweest zijn want na wissen komt ze niet meer terug.
druk is 0.2 bar stistaand en gaat tot 2.7stationnair(
oliepeil en kleur is ok.
in D zijn alleen kleppen 3,4,5 actief(normaal)
in2 wordt klep 5 inactief maar blijft 2 en 3 actief(waar deze laatste inactief zou moeten zijn denk ik)
ik heb sterk vermoeden dat hydraulisch blok fout reageert op RE.
clip geeft echter geen mogelijkheid om klep per klep te testen. alleen commando om alles automatisch te sturen.
hoe gaan jullie hierbij te werk?
thx
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gezien de km stand van de wagen zal het wel een inwendig probleem in de bak zijn wat een revisie met zich meebrengt.Wat je ook nog kunt proberen is het stekkerblok van de rekeneenheid van de automaat los te maken en kijken wat er dan gebeurt.Vlgs mij gaat de automaat dat in de 3e vernsnelling.
als ie met een schok nog vooruit gaat dat zit waarschijnlijk het probleem in je hydraulisch blok (komt vaak voor maar dan schakelt de auto nog wel normaal, alleen met schokken), je kan de oliedrukregelklep los vervangen op het blok zelf (van de twee grote kleppen is het degene zie het verst van de kleine kleppentrein verwijdert zit) dat scheelt je zo'n 150 euro dacht ik. Gaat ie echt niet meer vooruit in de D dan moet je proberen met de stekker van de rekeneenheid automaat eraf (eerst hendel in N zetten anders krijg je hem niet uit P). Als ie dan in 3e vooruit gaat en achteruit (noodloop), dan zit het probleem in de bak zelf, iets met een breuk in de steun van de zuiger van de rem van de 3e nogiets, is bekend bij renault (actis oplossing), het is dan wel belangrijk dat er geen storingen in RE zitten. Storing Uitgaand toerentalsensor is een veelvoorkomende storing, heeft hier denk ik niet zo veel mee te maken. (ik had vandaag zo'n zelfde auto, vandaar deze wijsheid, niet dat je dalijk gaat denken dat ik slim ben ofzo)
allee wouter nie zo bescheiden!
jouw test is ok, maar toch simpeler en risicoloser voor RE om gewoon effe zekering BVA weg te nemen.
heb dan inderdaad R en 3 die werken.
op actis vind ik de SM niet waar jij het over hebt.
ik ga morgen het deksel van hydraulisch blok es afnemen en alle kleppen aansturen en interne kabels es nakijken want die durven nog wel es doorschuren.
hier veranderen ze nogal gauw het hydraulisch blok, maar dat is wel dure oplossing en ik wil echt zeker zijn voor ik dat doe.
Henk enig voorstel?
THX
zoek maar eens in actis bij automaat, geen storingen in RE en auto gaat niet meer vooruit, bij mij rolde de oplossing er zo uit... Als ik hem nog een keer tegenkom dan zal ik het nr doorgeven, zekering is beter natuurlijk, je hebt gelijk!
ik had het trouwens bij een scenic, maar is zelfde DPO bak, daarom kan je hem misschien niet vinden, sorrie voor de misleidende info.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar