ik ben echte hobbyer maar krijg de stroring er niet uit uit lezen heeft geen nut word niks gevonden het volgende probleeem isheb last van backfire onder 2500 toeren en op benzine blijft die op 2000 toeren stationair draaien
volgende al vervangen:
bougies + kabels
lambda sensor
bobines door gemeten hebben de waarde die het zou moeten zijn 8500omh
kleppen gesteld
wie o wie helpt mij uit de brand ???
het gas systeem euro gas met verdamper
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
op benzine en LPG het probleem ? of enkel op LPG?
Eerst zorgen dat hij op benzine goed werkt , vermoed ergens valse lucht door een beschadiging van bv inlaatspruitstuk door de backfires.
Backfires ontstaan vaak door een tearm mengsel , als er dus ergens valse lucht wordt getrokken zou dit verklaarbaar zijn.
Op benzine loopt auto gewoon goed maar stationair alleen ZO hoog 2000 toeren vermoed dat dat er ook mee te maken
heeft
12 jaar
Controleer of de rubberen afblinddopjes op het inlaatspruitstuk niet kapot zijn.
Check het slangetje van de MAP-sensor, gasklephuis en stappenmotor schoonmaken, pakking hiervan controleren, aanzuigbuis controleren op lekkage, kleppen stellen (opnieuw?). Heb je de bougies ook vervangen voor LPG-bougies? Heb je de kleppen ook gesteld op een LPG-afstelling?
zie ook: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?...
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?...
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?...
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?...
12 jaar
na een tijdje bezig geweest te zijn is het probleem nog steeds volgende al geprobeerd
alle pakkingen vervangen van in laat spruitstuk ook dopjes etc
bobines door gemeten nieuwe kabels + bougies
nieuwe verdamper
klepspeling verholpen
stappen motor vervangen van spruitstuk(die niet die op de verdamer)
het probleem is backfire(op gas) en hoge toerental op bezine en gas wie o wie kan mijn uit mijn dure lijden verlossen
12 jaar
Juist type bougie gemonteerd?
Geeft het speciale bougie's voor met meerde electrodes.(Bosch).
welke bougies heb jij gemonteerd komt heel nauw bij deze motoren ,anders is het toch onstekking effe andere bobine proberen is er een inwendig stuk
Kwa back fire is alles opgelost maar blijft hoog in de toeren lopen oplossing was bobine gaf wel goede waardes met meten maar bleek toch de boosdoener maar het hoge toerental loopt naar 30 sec op naar 2000 a 3000 toeren of de motor nou warm of koud is naar een halve minuut loopt die weer omhoog valse ilucht s het gewoon 100% niet gasklep schoon gemaakt gecontoleerd wat zou het kunnen zijn wie weet het. Uitlezen bied geen uitkomst
12 jaar
Spuit eens met een plantenspuit gevult met water op diverse delen van het spruitstuk en kijk of het toerental veranderd.
Men kan ook remreiniger gebruiken deze gaat in de kleinste lekkage , maar kijk uit is zeer vlambaar.
Heh alle pakkingen al vervangen en ook gecontroleerd op sheurtjes of iets in spruitstuk
12 jaar
Uitlezen is onmogelijk dus heb ik een andere ecu gehaald met de zelfde nummers als mijn oude had op meerdere fora alleen by het volgende als ik um aansluit gaat het storings lampje knipperen en start de auto dus niet. iemand ervaring mee heb wel gelezen dat ze um vervingen maar nergens for probleem gevonden
12 jaar
Zijn gecodeerd dmv startvergrendeling.
Kun je niet onderling wisselen tenzij je de decoder en de plips erbij hebt van de zelfde auto waar de re inspuiting uitkomt.
"Uitlezen onmogelijk": kom je helemaal niet in de computer (ook niet met de officiële apparatuur) of heb jij zelf niet de juiste apparatuur voor deze auto?
12 jaar
[quote=Ramjod]Zijn gecodeerd dmv startvergrendeling.
Kun je niet onderling wisselen tenzij je de decoder en de plips erbij hebt van de zelfde auto waar de re inspuiting uitkomt.[/quote]
De decoder en de plips Waar zitten die Dan ga ik die ook er bij halen
12 jaar
Ik heb um bij een Renault specialist laten uitlezen kwam er niet in krijgt geen verbinding of gooit er um uit tijdens verbinding maken
12 jaar
Je moet dan de ECU hebben, de UCH (zekeringenkast), eventueel de ontvanger, de sleutels (PLIP) uit dezelfde auto, en het chassisnummer voor het opvragen van de noodcode.
12 jaar
Decoder zit links naast de zekeringskast.
Plips zijn de handzenders .
Welke stekker heb je voor uit te lezen?
Die onder de motorruimte of onder de asbak.
In de motor ruimte odb1 als ik het goed heb
Heb de decoder ook gehaald maar de afstandsbediening werkt niet van de sleutel die daar bij hoort heb ik Dan alles voor niks aangeschaft
12 jaar
Ik neem aan dat je infrarood handzenders hebt .
Misschien moeten deze ingelezen worden.
Maar dan heb je de noodcode nodig die ze bij renault moeten opvragen op chassisnummer.
Na een tijdje niks meer laten horen komt hier de oplossing Ik moet nog ff de foto's plaatsen maar achter het gasklep huis zit een heel klein inbusje iets gesteld zodat de gas klep echt goed afsluit en dat is het probleem van het hoge toeren tal bij de dealer en andere garages zijden se dat je niks kon stellen omdat de computer dat allemaal regelt heb het probleem al vaker hier gelezen en naar het vervangen van het gasklep dat het probleem weg is hoop dat Ik iemand anders met deze info iemand anders help Ik wil iedereen bedanken voor het mee denken en reageren alle erg bedankt
[url=http://postimage.org/image/lb09p3wv9/][img]http://s18.postimage.org/lb09p3wv9/gaskl...[/img][/url]
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar