Renault CLIO 2001: Backfire op LPG

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 79

Auto rijdt goed op benzine maar geeft backfire bij belaste motor op LPG, dus als je rijdt. Bij onbelaste motor op LPG kan je gewoon toeren maken zonder backfire. Alle cilinders geven bijna dezelfde compressie t.w. 145 PSI
LPG installatie is: Renzo Landi DGM5853 GPL Eurogas systeem.
Alle valse lucht nagelopen en waar nodig nieuwe rubbers.

Pakreel

Geplaatst door Pakreel (50) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kaleido 1 (1890) PRO, 4 jaar geleden

Klepspeling is in orde ?

Pakreel (50), 4 jaar geleden

Kaleido. De kleppen zijn niet te stellen bij mijn weten. Dubbele nokkenas. Dan zou dat als wat jij stelt ook bij benzine moeten zijn. Ik ga morgen eerst de de gascomputer overnieuw programmeren. Hiervan staat o.a. op deze website een instructie. Dat heb ik vaker bij deze auto moeten doen maar was het even vergeten. Stay tuned.

kaleido 1 (1890) PRO, 4 jaar geleden

Dat ben ik niet helemaal met je eens , als de klepzittingen zijn verzakt , kunnen de hydraulische klepstoters wel degelijk aan het einde van hun stelmogelijkheid komen , bij het rijden op benzine heb je daar eigenlijk nog geen last van , op gas wel .
Computer opnieuw inleren wil inderdaad wel eens helpen .

pbw62 (0), 4 jaar geleden

Heeft je clio voor elke cilinder een aparte bobine? De ontsteking luistert vrij nauwkeurig als je op lpg rijdt
Ik heb het zelfde meegemaakt met een clio uit 2001. Ben naar de garage geweest om mijn auto te laten uitlezen. Het resultaat was €45,= lichter en "misschien ligt het aan de bobine's. Ik had destijds een grand scenic met gelijke bobine's. Deze overgezet op de clio en het probleem was opgelost. Een nieuwe set bobines aangeschaft en ik heb zonder verdere ontstekingsproblemen tot 2016 / 300000km op de teller kunnen rijden met deze auto.

Pakreel (50), 4 jaar geleden

Kaleido bedankt voor je reactie.
pbw62. Elke cilinder heeft een penbobine. Deze zijn onlangs vernieuwd.

Pakreel (50), 4 jaar geleden

De auto heeft al 325.000 + gereden dus je zou gelijk kunnen hebben Kaleido. Vooral op LPG hebben de klepzetels daar problemen mee. Ik heb de electroden afstand van de bougies vergroot van 1.1, LPG afstelling standaard, naar 1.4 Het ontstekingstijdstip is een fractie later met 1.4 Nu bokt de auto wel een beetje af en toe maar geeft pas bij veel meer belasting backfire. Het is een tussenoplossing. Dus dan zal er een andere cilinderkop, of revisie, op moeten. Omdat de auto al zoveel gereden heeft denk ik er ook over de complete motor voor een gebruikte, met minder dan 2 ton op de teller, te vervangen. Kwa werk zal het niet zoveel verschillen.

Pakreel (50), 4 jaar geleden

Een vervolgvraag. Omdat het minste werk geeft is de motor vervangen. Nu zijn deze motoren relatief gemakkelijk te krijgen. Mijn vraag is, hoe zit het dan met de ECU. Kan de ECU die nu in de auto zit gewoon zonder storing gebruikt worden? Wat zijn de voorwaarden daarvoor. Kan er ook gewoon een motor met dezelfde motorcode, K4M 708, K4M 740, K4M 742, K4M 743, K4M 744, K4M 745, K4M 748, geplaatst worden met deze ECU, zitten ook in andere Renaults. Ik heb een afbeelding van de gegevens van de ECU bijgevoegd voor de volledigheid.

Pakreel (50), 4 jaar geleden

Vervolggegevens. Op onderdelenlijn staat deze motorcode: Hatchback, Benzine, 1.598cc, 79kW, FWD, K4M708; K4M748, 2000-09 / 2001-05

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.