Bandenspanning indicatie links voor knippert.
spanning is goed.
na een paar weken gaat stoplampje branden.
Auto 1 dag spanningsloos gemaakt en alles was voor 1 dag ok. Daarna weer stoplampje en knipperend linker voorband.
Na uitlezen is sensor linksvoor vervangen.
Na diverse keren uitlezen zijn voorbanden goed, maar zijn opeens achterbanden verdwenen en niet in te lezen.
Weet iemand wat oplossing kan zijn (behalve vervangen 3 andere sensors) ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarmee wordt ingelezen , werkt alleen met Renault specifiek.
Nieuwe sensor geplaats door kwikfit en is bij kwikfit ingelezen.
Volgens "kenners" kan dat.
3 jaar
Vergeet maar.
OK!
Kan de nieuwe sensor dan wel door door Renault worden ingelezen?
3 jaar
Ligt er aan of hij compatible is met hun systeem , kom je achter door naar Renault te rijden , gezien dat rechts en links wel willen , zou je geluk kunnen hebben , maar Renault werkt slecht met aftermarket spullen , dus proberen en je weet het .
Je sensoren worden blijkbaar allemaal herkend, maar één band is te ver leeg (of vol) volgens de spanning in de bandentabel in je bestuurders deurstijl. Jouw probleem is dat ze wel de ventielen hebben ingeleerd, maar dat ze de banden niet op de goede plek hebben gemonteerd.
Je kunt dat goedkoop en binnen een half uurtje zelf corrigeren zonder uitleesapparatuur.
Dat "linksvoor" klopt nu blijkbaar niet (het is in werkelijkheid een andere band), maar er is een (heel goedkoop) truukje voor.
Poets vooraf al je ventielen diep genoeg in de velg op, zodat je de kleur van alle gekleurde rubber ringetjes om de ventielhals goed kunt zien en zorg voor iets waarmee je die ringetjes er onbeschadigd af kan halen, bv. een klein schroevendraaiertje.
- zet nu alle banden rondom op een waarde die volgens de tabel in de linkerdeurstijl voor alle banden "okee" is, bv. 2.2 Bar (of wat de tabel aangeeft als goede spanning voor alle banden.
Rij nu 2 kilometer (snelheid maakt weinig uit, 30 of 50 km/uur is al genoeg), in elk geval tot de melding verdwijnt en kijk of de melding inderdaad verdwijnt.
Als mijn redenering klopt, is dat zo en ga je verder.
- laat één band leeg lopen (bv. links voor) tot een met zekerheid te lage spanning, bv 1 Bar, maar zo dat je er nog wel op kan rijden. Je banden kunnen daar wel even tegen. Rij totdat je een foutmelding krijgt. Nu krijg je een foutmelding op bv. rechtsachter. Kijk in de tabel in je bestuurders deurstijl welke kleur dat ventielringetje rechts achter zou moeten hebben, bv. Rood. Zoek op je vier ventielen waar dat rode ringetje zit en haal dat er voorzichtig af.
Zorg dat dat rode ringetje op het ventiel rechtsachter komt te zitten en bewaar het vrijkomende ringetje.
- pomp rechtsachter weer op naar de waarde die voor de band rechtsachter in het midden ligt tussen de uitersten in de tabel voor de band rechtsachter (dus een waarde die geen foutmelding moet geven), zodat de foutmelding verdwijnt als je rijdt.
- doe hetzelfde met een andere band en herhaal dat totdat de kleuren op alle ventielen overeenkomen met de kleuren in de tabel.
- onthoud dat je (als er later in het display een probleem met de bandenspanning wordt gemeld) met bv. de band links voor, je in de tabel kijkt welke kleur dat ventielringetje moet hebben (bv. Geel), waarna je de band opzoekt met een geel ventielringetje: dáár gaat de foutmelding over en dié band moet je nakijken / corrigeren.
Klinkt raar, maar werkt perfect.
En daarna natuurlijk even afwachten of er nog een band problemen veroorzaakt en die band nakijken.
3 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar