Hallo, vandaag viel de auto uit op de snelweg. Het probleem volgens de anwb is dat de bezinepomp stuk is.
Als je ether in het luchtfilter spuit dan loopt de motor eventjes. De auto star wel maar slaat gelijk weer af. Ik heb nog nooit de benzinepomp gehoord als je het contact aanzet. Maar de vraag is: hoe kun je het gemakkelijkst contoleren of de benzinepomp stuk is, slaat de pomp af als ie druk genoeg heeft geleverd? Gaat de pomp via een relais? en waar zit die of misschien een zekering stuk?
Zou het brandstoffilter verstopt kunnen zijn? Maar het belangrijkste: hoe vervang je zo'n pomp?
Wie heeft er tips????
Lodewijk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je zult de tank moeten laten zakken om de pomp er uit te halen,je kunt wel eerst meten of je spanning krijgt op de pomp ongeveer 2 seconden als je hem op contact zet
Bedankt voor de reactie. Onder de auto zit aan de tank een 4 polig stekkerblokje. Op 2 van de contacten meet ik ongeveer 5 volt. Ik vermoed dat dit het circuit van de tankvlotter is. Op de andere 2 meet ik als als het contact wordt ingeschakeld niets!!!
Ook als ik aan het contra-deel van het stekkerblokje meet dan meet ik op 2 contacten ongeveer 239Ohm weerstand. Ik denk dat dat de zijde is van de vlotterweerstand. Op de andere 2 meet ik ongeveer 2Ohm. Ik denk dat dat de pompweerstand is. Ik durf op dat punt geen 12 volt te zetten omdat ik bang ben dat ik het toch verkeerd doe en een vonkje en weg auto.....
Maar goed: geen 12 volt de eerste 2 seconde op het stekkerblokje. Het blokje is ovaal. Weet jij misschien op welke van de 4 contacten ik moet meten? De tank eronderuithalen is ook een klus.
Waar zit eventueel het relais van de pomp? Zit er ergens een zekering voor dit circuit? Let wel: ik heb wel een vonk en met ether loopt de auto even.
Waar zit het onderdeel dat meet of de pomp op druk is? Maar ik denk dat ik het daar niet moet zoeken omdat is de eerst 2 seconde al niet meet.
Graag een reactie.
Lodewijk.
14 jaar
op de 2 dikke draden moet je spanning meten ,zwart is massa en de plus is meen ik wit.
relais zit onder de motor kap
er wordt geen druk gemeten als de motr gestart wordt blijft de pomp gewoon draaien
Zit dat relais rechts naast de accu?
Er zou ook een brandstofafsluitschakelaar zijn. Klopt dit en waar zit die dan?
Lodewijk
14 jaar
locatie van het relais is in de buurt van de accu,
de crashschakelaar zit links of rechts tegen het binnen scherm en is een rode of zwarte ronde knop
Dennis, pomp apart geschakeld via accu en auto loopt.
Gemeten vanaf fuelpomp relais naar de bewuste impact (inertia) switch en daar meet ik een weerstand van 1800 Ohm????.
Ik denk dat deze schakelaar meer onderbreekt dan alleen de brandstofpomp want wanneer ik deze switch lostrek start de auto niet terwijl de pomp direct voeding krijg.
Weet jij waar ik het juiste elektrische schema van mijn auto kan vinden?
Ik heb de bewuste witte draad vanaf de pomp proberen te volgen maar ik raak het spoor bijster waar de kabel in de motorruimte komt.
Lodewijk
14 jaar
misschien iemand hier en anders de dealer lief aan kijken,ik heb nog gekeken maar voor dit type heb ik niet het juiste schema.
maar je weet iig dat ie weer loopt
Dat ie loopt wist ik al maar ik wil het probleem oplossen. Ben al de hele avond aan het speuren op het net naar een schema maar onvindbaar.
Wel allerlei technische info en reparatiehandleidingen maar een schema homaar. Baal als een stekker.
Volgens mij is het een heel simpel iets maar vind het maar.....
Ldewijk
14 jaar
Benzinepomp via aparte draad vanaf relais geschakeld en de auto is weer in orde.
Weet niet waar de connector zit waar het waarschijnlijk fout gaat maar iig bedankt voor de hulp.
Lodewijk.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar