close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Grand Espace: Circuit turbo regeling onderbroken

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0 V6 DCI

Motor treed met onregelmaat in storing, bij uitlezen (cicuit turbo regeling onderbroken) .
Na fout wissen kan probleem zomaar weken weg blijven maar kan ook kort na elkaar op treden.
Turbodruk sensor en bedrading gecontroleerd en voor de zekerheid de druksensor vernieuwd.
Egr klep vernieuwd, deze bleek volgens de parameters open te blijven staan waardoor de motor denk ik dan in de noodloop ga.
Turboregelklepje gecontroleerd, als storing op treed is de massa weg en meet je dus op bijde zijde spanning dus spoel ok?
Massa punten gecontroleerd, stekkers aan de ECU gecontroleerd deze zijn schoon.
Wie heeft er ervaring met dit probleem ?

Geplaatst door

Jan1954 (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik zou het klepje verv.

Beste Jeroen het klepje moet volgens mij goed zijn, als de storing optreed hou ik op beide zijde van de aansluiting spanning wat duid op een spoel die heel is toch?

Jan1954 0
badge

14 jaar

Als de storing optreedt dan gaat hij in noodloop en zal hij de turbodruk ook wel niet meer aansturen denk ik..

Zou ook beginnen met klep vervangen. Spoel kan nog wel heel zijn maar wil niet zeggen dat hij nog goed functioneerd

garageburgwal 0
badge

14 jaar

probleem al opgelost??
heb hier namelijk zo'n zelfde geval

abc 0
badge

14 jaar

variabele geometrie van de turbo blijft hangen jongens!!!

bunky 0
badge

14 jaar

heb je hier ervaring mee,
ik vind het raar dat ie dan een onderbreking ziet (df 055 circuit turbodrukregeling co)en geen 2 of 3 def code geeft

abc 0
badge

14 jaar

komt het er niet op neer dat de turbodruk zo hoog word dat de turbodruksensor deze niet meer kan verwerken... kan maar tot 5 volt afgeven daarna onderbrekeing volgens mij... als het probleem zich voordoet gaat dan motor in noodloop, auto stilzetten opnieuw starten en doet het weer normaal?? anders zou je luchtmassameter kunnen wisselen... heb wel t een en ander aan storingen gehad aan deze motoren...

bunky 0
badge

14 jaar

Variabele geometrie idd vast zitten. hierdoor turbodruk te hoog. de sensor kan deze druk niet verwerken in volt en zegt storing druksensor.
ik zou het in de turbo zoeken!

fritzje 0
badge

14 jaar

storing komt er op verschillende momenten in soms ook als je hem stationair laat rollen(in de r of p en rem los).
idd gaat de auto in noodloop en dan contact af en aan en is weer goed ,soms een hele dag soms na een paar meter weer storing.
vandaag weer storing bij het wegrijden .toen de vacuum slang van de turbo losgegooit en weer rijden ,storing bleef weg (tenminste deze storing)
slang weer aangeloten en storing kwam er na een rit van een paar km weer in.
ga van de week een nieuwe sensor monteren en dan laat ik het wel weten

abc 0
badge

14 jaar

woensdag sensor vervangen en na 3 dagen nog geen storing gehad terwijl die er voorheen dagelijks inkwam .dus storing opgelost.

abc 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.