Renault Clio: Clio grandtour defect injectie melding

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Motorcode: eco 2 1500 dci

Mijn clio gaf op de autostrade de defect melding "defect injectie" . Na uitlezen door de wegenwachter (was niet snel genoeg om de foutcode te zien) maar als tekst was het iso/sre turbo/overlader te weinig opgedreven.
na resetten even gaan rijden, geen twee km ver en zelfde melding. Wagen afgesleept naar garage (alle merken garage) die zouden de wagen ook aan de computer hangen en indien zij er niets mee konden (specifieke merkapparatuur nodig?) de wagen naar een merkdealer brengen...waar hij dus sinds vandaag staat.
De wagen is nog onder garantie dus over kosten maak ik me geen zorgen, wel over wat het zou kunnen zijn...
als iemand een idee zou hebben dan lees ik dat graag.

werner11951

Geplaatst door werner11951 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Profundo Autoservice (0) PRO, 10 jaar geleden

Intercooler lek of een slang van het turbo laad circuit lek, kan ook een vacuumslangetje van de wastegate bediening zijn wat lekt.
Het hoeft niet ingewikkeld te zijn, uitlezen is niet zaligmakend.
Iedereen staat tegenwoordig meteen met die beroemde stekker klaar, maar gewone conventionele probleempjes los je ook op zonder computers.
Men kijkt vaak niet verder dan het scherm van de laptop, ik prefereer toch even de motorkap open te maken.

werner11951 (0), 10 jaar geleden

Profundo, jij zegt wat ik denk, heden ten dage is het auto aan de computer en als die bv.al geen foutcode geeft ... dan weet men het dikwijls al niet meer met soms nutteloze (dure) vervangingen voor de klant als gevolg.
Vroeger waren er nog "echte" mekaniekers, maar vroeger was het pure mechaniek en wat electriciteit de dag van vandaag barst het van de electronica, dikwijls een zegen maar evenzeer bron van ergernis als deze kuren vertoond. (en dat gaat op voor alle moderne high-tech spullen) componentje stuk... volledig nieuwe printplaat vervangen.

Ik ben benieuwd of ze het euvel gaan vinden in de garage, zo niet kan ik door jou antwoord ze misschien een tip geven.

alvast bedankt.

Werner

Profundo Autoservice (0) PRO, 10 jaar geleden

"echte" mechaniekers zijn er nog wel hoor!
Weet zeker dat er hier op problemcar nog zat rondwaren!

Maar dat neemt niet weg dat zelfs de profs de plank weleens mis slaan, da's het risico van het vak.
Het wordt ook allemaal steeds ingewikkelder.

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Wees maar blij dat er goede storings diagnose programma's zijn.
Je wilt toch niet meer met een multimeter gaan meten aan je auto,weet je wat dat kost,een paar uur meten aan een auto.
Daarbij kun je vanuit deze diag tools zelftesten doen,diagnose testen,storingen aflezen tijdens testen.
Kortom,het geeft je een zoekrichting in welke richting je moet gaan zoeken of repareren.
kijk,dan kun je daarna onder de auto kruipen en kijken of je mechanische storingen kunt vinden.
Werner,jij werk toch ook niet meer met een potlood en schrijfblok?.
Alles gaat vooruit,zo ook in de automobiel industrie.

Profundo Autoservice (0) PRO, 10 jaar geleden

Dat klopt, maar voor veel mensen gaat het ideeen lampje snel uit als er geen storingscodes uit het systeem komen.
en DAT vind ik jammer.
Het ouderwetse zoeken komt dan juist heel erg van pas.

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Maar Peter,ga maar eens zoeken in een moderne auto waar geen storing opgeslagen is.
Het kan dan van alles zijn.
Dan heb ik het niet over zichtbare mechanische storingen.
Heel veel is tegenwoordig softwarematig bepaald.
Daar kun je gewoon niks mee,maar de klant ervaart het als een storing.
Dan heb je ook nog te maken met de chauffeur.
Dat wat de ene een storing vind merkt de ander niet eens op.
Dan heb je ook nog te maken met product eigenschappen,een viercilinder blijft toch anders rijden dan een drie cilinder.
Sommige kopen een eco auto en verwachten 6 cilinder prestatie's en dan komen al snel de klachten die toch echt terug te voeren zijn op het eco product.
Ik bedoel maar:brandende storingslampjes en zichtbare mechanische storingen zijn ook duidelijk,maar de klachten die je niet echt thuis kunt brengen zijn voor de klant uiteindelijk de grootste irritatie.

Heino4267 (240), 10 jaar geleden

En Werner, heb je de auto al terug?
Wat was he nou?

Profundo Autoservice (0) PRO, 10 jaar geleden

Ja daar heb je ook wel weer gelijk in primera.
Tegenwoordig werken we dan ook met het beste uit twee werelden, ik denk dat voor beide onze verhalen wat te zeggen is.

Maar even weer on-topic, inderdaad! hoe is het met die auto?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.