Renault Clio: clio inhouden komt niet boven de 4500 toeren???

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 66kw

Hallo onze clio 1600 uit 1999 komt onder het rijden niet boven de 4500 toeren,als de auto niet rijd en ik geef gas komt die zonder problemen aan de 4000 maar dan tot aan de 5000 toeren zeer moeilijk,ook hoor ik bij het gas los laten een ratel geluid ,moet ik hier aan een cat denken die kapot is? Ik heb ook diverse storingen gelezen over bdp sensoren.Ook houd de auto flink in en hij is niet meer zo fel als anders.Graag jullie meningen.

flow

Geplaatst door flow (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Zou een (gedeeltelijk) verstopt katalysator of uitlaat kunnen zijn. Maar dan is er wel een oorzaak geweest.
Rammelt de katalysator als je er op klopt? Is er een voorgeschiedenis van kapotte bobines?
Als dat niet zo is, dan laten uitlezen bij de dealer en sensoren goed kontroleren, liefst tijdens een proefrit.

flow (0), 14 jaar geleden

Ik heb er nog niet onder gelegen,maar als ik het gas los laat komt er een korte rammal vrij van onder de auto,ik dacht eerst dat de drijfstanglagers het begeven hadden,morgen ga ik maar eens onder de auto kijken.Maar kan het zijn dat de cat kapot is?want fel doortrekken is er ook niet meer bij,het is net of er bij 4500 toeren een toeren begrenzer inkomt.Maar ook door hele toeren gebied is die sloom geworden.Verder is er geen voor geschiedenis van kapotte bobine's,de auto heeft net een apk gehad.Ik heb net in mijn autodata gekeken en daar staat wel de bdp sensor omschreven met de stekker los moet die 220 ohm hebben,nu snap ik het niet helemaal,stel dat de sensor kapot is heeft die dan minder of meer dan 220ohm.bedankt voor je snelle reaktie.

cotech68 (0) PRO, 14 jaar geleden

BDP sensor werkt gewoon goed anders loopt je motor niet, een defect hierin kan leiden dat de ohmse weerstand te hoog of te laag is. Bij een onderbreking te hoog en bij sluiting een te lage weerstand.
Echter bij deze klacht denk ik dat je katalysator materiaal gebroken is en zorgt voor verstopping, hierdoor komt de motor niet meer goed op toeren.
Dit is trouwens iets wat vaker voorkomt bij dit type.

flow (0), 14 jaar geleden

dank voor je reaktie,ik vind ook dat de motor heel snel op temperatuur komt.

cotech68 (0) PRO, 14 jaar geleden

kan ook hiermee verband houden

flow (0), 14 jaar geleden

Hallo,ik heb net met mijn hand onder de cat geslagen en ik hoor wel wat na rammelen ook als ik de uitlaat flink op en neer sla dan hoor je het gruis in de cat neervallen,dus bij deze is de cat kapot morgen gaat die er onderuit en trouwens de complete uitlaat gaat los,want ik denk toch dat het overal zit.En ga ik uit zoeken of de lambda sonde kapot is,wie kan mij zeggen wat de waarde's zijn en op welke draden ik moet meten,als ik het goed heb dan moet de spanning op en neer gaan?

flow (0), 14 jaar geleden

Hallo vandaag alles nog eens goed bekeken en gemeten,cat is zo wie zo kapot,toen ik het hitte schild eraf heb gehaald van het spruitstuk zag ik ook dat het spruitstuk flink gescheurd is,verder heb ik de lambda signaal gemeten en volgen mij regelt die goed af tussen de 0,2 en 0,7 milivolt ook op toeren draaien blijfd deze waarde het zelfde.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Lambda-signaal klinkt goed, zolang je Volt bedoelt. Als het 0,2 MILIvolt is dan geeft de sonde veel en veel te weinig aan.

flow (0), 14 jaar geleden

heb net gekeken,op auto data en daar geven ze op van 0,1 tot 0,9 volt (schommelt) sorry het zijn volt's.

flow (0), 14 jaar geleden

dus maandag morgen een spruitstukje en cat bestellen,ik heb wel eens meer een renault gehad en het is wel toevallig dat de spruitstukken allemaal gescheurd waren o.a scenic en megane.

flow (0), 14 jaar geleden

achter demper zit ook vol.

flow (0), 14 jaar geleden

zo, net even alles nieuw monteerd en ik merk wel dat de motor iets anders draaid dan voorheen,de motor krijgt nu en dan een mis fire,en ik hoor af en toe kleine plofjes in de uitlaat volgens mij is een klep een beetje ingebrand,morgen ga ik de klep speling bekijken,het inhouden en niet door trekken is hlemaal weg,iedereen bedankt voor de hulp.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.