close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Trafic: codes 1882. 1802. 1806 en 1815 >>

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: dci 100

beste kenners.
ik heb een probleempje..
als ik lange ritten maak, gaat tijden het rijden op het dashbord een oranje lampje branden... gloeispiraallampje...
als ik de auto uit zet en weer start, is het weg..
nu heb ik het idee dat de motor de laatste tijd in de eerste 3 versnellinge niet zoveel power meer heeft.....( of dit komt door de kou ??)
afgelopen zaterdag heb ik de aut even iets verder doorgetrokken dan normaal en in zijn 4e versn. gingen alle lampen branden met de waarschuwing te stoppen.
ik liet mijn gas los en de auto ging afslaan en de stuurbedrachtiging stopte ermee.
auto uit gezet en kan daarna gewoon weer weg...
anwb erbij gehaadl en die las 4 foutmeldingen uit.
1882 drukbewaking rail
1802 aanzuiglucht-temperatuursensor
1806 luchtmassameter
1815 drukomzetter turbodrukregeling.
we hebben de stekker van de luchtmassa even los gemaakt, maar toen wilde hij niet meer starten.
ik ben die avond naar eindhoven gereden en wederom ging het storingslampje branden van het gleoeispiraallampje...
de auto rijd gewoon goed en gaat gewoon 160 als ik wil..
ik ms alleen wat vermogen in de lagere versnellingen.
moet van de zomer weer op vakantie met de caravan, maar durf het zo niet aan.
laaste vak ging het dus ook fout. stond voor het stoplicht van de tauertunnel en wilde optrekken maar had in de 1 en de 2 totaal geen vermogen...
bij de renault in kroatie zeiden ze magneetmelder of luchtmassameter... maar ik mocht nog wel even doorrijden.

wat nu te doen ??

Geplaatst door

johan versteeg (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Met de uitgelezen codes begin je nog niet veel.
P1882 kan verschillende dingen betekenen. Belangrijkste is wel of de druk te hoog was of te laag.
En de oorzaken zijn ook legio: druksensor, druk regelaar, pomp, aanvoer van diesel, etc.

Ik zou eerst maar eens bij de dealer laten uitlezen en dan kijken wat die zegt wat er moet gebeuren.

oldford 0
badge

13 jaar

ik was al bij een niet dealer en die las hetzelfde op.
hij wil dat ik eerste maar weer ga rijden totdat het storingslampje weer optreed of de motor wil afslaan en dan wil hij nogmaals uitlezen.

Er is een verschil in manier van uitlezen (en de hoeveelheid informatie die je dan krijgt).
De 18xx codes krijg je als je met een algemene scanner uitleest.
De dealer ziet gewoon domweg meer met zijn apparatuur.
Zeker bij een code als "drukbewaking rail", wil je gewoon zien wat de gewenste en werkelijke druk is in die rail.

oldford 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.