close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: Dieselpomp op tijd zetten

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: f8q632

Hallo techneuten,

ik heb laatst de brandstofpomp (epic delphi) van mijn clio 1900 diesel vervangen.
auto rijdt inmiddels weer goed hoor maar er is nog iets wat bij mij blijft 'knagen'. ik wil graag weten of de basisafstelling nu ECHT op tijd staat. voor de vervanging kreeg ik het merkteken van de pomp-as niet in beeld toen ik de krukas had geblokkeerd (boor 8mm) . tandwiel heeft weer dezelfde positie gekregen.

ik dacht: 1. krukas op het juiste stand blokkeren, 2. pomp op tijd zetten door de pomp te verdraaien tot het merkteken voelbaar is.

graag jullie mening/advies of ik iets over het hoofd zie.
ik las net dat de 8 mm iets te dik kon zijn en ik de as in een balanceergat fixeerde, zal straks eens kijken hoe het met 7mm gaat en of dan de pomp wel op tijd staat.

http://img809.imageshack.us/img809/2307/...

Geplaatst door

hanz (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je kent de distributie verhouding toch.2 toeren krukas = 1 toer nokkenas en 1 toer dieselpomp.Had je mss de krukas 180° verder gedraait dan hadden de merktekens kunnen matchen.Het spookt altijd een beetje met de boor die in meer gaten wil glijden.Normaal staan er strepen op de riem voor krukas,nokkenas en pomp.Ik heb mss nog een tekening ergens.

claxon 0

13 jaar

krukas vastgezet, pomp verdraaid tot streep IN de pomp
motor draait 100 punten

hanz 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.