Hallo ik heb hier een Renault Master die heeft de distributietandwielen van de oliepomp stuk die drijft tevens de waterpomp en de brandstofpomp aan, heeft iemand hier ervaring mee en kan er meer schade zijn zo ja wat kan er nog meer stuk zijn of wat kan de oorzaak zijn dat deze tandwielen stuk gelopen zijn.
Bij voorbaat dank Mvg: Peter Evers
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
door speling op de waterpomp loopt het tandwiel van de wp wel eens kappot waardoor de andere tandwielen beschadigen.
Er zit geen speling op de waterpomp en het tandwiel van de waterpomp is ook niet stuk die twee tandwielen die tussen de waterpomp en de brandstofpomp en de krukas zitten zijn gewoon stuk, waterpomp loopt ook wel mooi soepel rond en de tanden van deze tandwielen zijn er gewoon helemaal af zo stuk zijn die tandwielen.
dit is niet het tandwiel van de oliepomp maar een tussen tandwiel ,de oliepomp wordt aangedreven door de krukas via een ketting .
heb nog niet meegemaakt dat hier de tnden vanaf zijn misschien de veer gebroken die het tandwiel op spanning zet maar dan nog verklaard da niet dat de tanden eraf zijn
klopt ik ben er ook achter dat deze niet de oliepomp aandrijven, maar als ik het goed heb zit hier geen veer tussen om die tandwielen op spanning te houden ze passen er precies tussen en kunnen in principe geen kant op het middelste tandwiel die recht boven de krukas zit daar zitten aan de voor en achter kant een heel dun tandwiel aan vast met een borg veer, waar ik niet de reden van snap dat dat zo gemonteerd is en omdat ze er strak tussen zitten en er geen speling op de brandstofpomp en waterpomp zit kan ik niet beredeneren waarom die tandwielen stuk zijn gelopen ??? in ieder geval al wel bedankt voor de reactie
correctie er zit inderdaad een veer of eigenlijk twee in het middelste tandwiel en daar was 1 van stuk die de waterpomp tandwiel borgt
ik heb dit al meegemaakt, de veren van het tussentandwiel breken, zeker de carter demonteren om het ruis van de tandwielen uit wassen en de oliepomp vervangen, die zit vol ruis.
de krukas blokkeren met stift 6mm ( bout uitdraaien boven oliefilter) het tand wiel van de brandstofpomp heeft een merkteken (in het gat van de toerentalsensor bsp)
mvg didier
Ik heb de nieuwe tandwielen gemonteerd en de distributie met speciaal gereedschap weer op tijd gezet maar de motor doet het niet meer hij is inmiddels al stuk hij heeft heel veel carter druk de uitlaat gassen komen uit de olie dop dus helaas overleden.
In ieder geval iedereen weer bedankt voor het reageren
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar