close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Laguna: egr klep danwel luchtmassameter

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9Dci

hallo,

EGR klep is een vaak besproken probleem maar toch het volgende probleem:
na meerdere malen de EGR klep volledig te hebben gemonteerd en grondig te hebben gereinigd blijft de auto regelmatig "Inspuitstoring" vermelden op de display en de dame blijft dit vermelden, auto gaat op noodloop.
Na auto uitzettten, kaart eruit en opnieuw starten probleem tijdelijk opgelost.
Uiteindelijk kreeg ik deze storing steeds vaker, dus uiteindelijk EGR-klep kortgesloten middels een alluminium plaatje tussen EGR-klephuis en regelunit => nagenoeg geen storing meer.
Probleem blijft echter ontstaan indien ik niet meteen nadat ik de kaart in de auto heb gestoken en gelijk de auto start. Als ik even wacht krijg ik wederom dezelfde storing. Ook heb ik afgelopen week één keer dezelfde storing ontvangen op de terugweg vanuit Zuid-Frankrijk.
Auto loopt sinds het kortsluiten van de EGR-klep goed, verbruik: 6,5 ltr/100km (volgepakt, dakkoffer, twee volwassen en 2 kinderen, 130km/h).

Ik heb nog niet de moed gehad naar de Renaultdealer tegaan. Zelf denk ik aan de luchtmassa-meter.
Twee jaar leden is de motor vervangen inklusief nieuwe turbo ivm bekende turbo-probleem.

Alvast bedankt voor de tips.

Marcel

Geplaatst door

Marcel6974 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarom denk je dat de EGR de storing veroorzaakt? Laat hem eerst eens uitlezen!

Henk Nobach 0
badge

15 jaar

Meerdere keren iets gemeld over dit onderwerp. Inspuitprobleem kan vooral worden veroorzaakt op de rail. EGR heeft er totaal niks mee te maken. Een kapotte verstuiver of een kapotte sensor op de rail zal eerder het probleem zijn. belangrijkste laat hem uitlezen en dan vooral even kijken hoeveel brandstog de verschillende verstuivers retour geven. Is er een die veel meer teruggeeft dan is er of een probleem met de sensor of die verstuiver is kaduk. Garage wil vaak graag voor het testen van de verstuivers een lektest uitvoeren. Die test is alleen veel duurder dan een uitlezing met de computer.

Rednose5 0

15 jaar

bedankt voor de reaties. Gezien de herkenbare klachten besproken op deze site heb ik de EGR-klep gedemonteerd en gereinigd. Hiermee leek het probleem opgelost te zijn, tot voorkort.Nadat ik de EGR-klep via een dichte pakking (all.plaatje) heb kortgesloten is dit probleem niet meer voorgekomen. Een kapotte verstuiver lijkt me zeer onwaarschijnlijk aangezien ik dan altijd deze foutmelding zou krijgen.
Alleen uitlezen zal de oplossing zijn, waar dan is nog steeds niet bekend waardoor het probleem daadwerkelijk wordt veroorzaakt en begint men meestal met de EGR-klep en vervolgens de luchtmassa-meter.

Marcel6974 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.