Renault Scénic 2006: Elektrische storingen/ ellende

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K4M D8, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 82

Renault scenic 2006.
De technische storingen wisselen elkaar af:
Laadstroom defect.
Controleer emissie stroom.
Controleer airbag.
En nog een reeks aan storingen.

Je wordt gek van het gepiep.
De ruitenwissers gaan vanzelf naar boven en beneden.
Raampjes gaan elektrisch niet meer goed open en dicht je moet 10x drukken voordat ze helemaal beneden zijn.

Wie kan me helpen zit met mijn handen in het haar want heb de auto echt nodig.

De dynamo is gereviseerd, accu gaf iets te hoge spanning. Alle zekeringen, bedrading en massa punten zijn gecheckt.
Wat kan het zijn en wie kan me hiermee helpen.
Super bedankt alvast!

Willem scenic

Geplaatst door Willem scenic , lid sinds 3 maanden geleden

10 Reacties

kaleido 1 PRO, 3 maanden geleden

Is er al eens uit gelezen met dealer apparatuur ? , lijkt op een module defect of stekker probleem.

Willem scenic, 3 maanden geleden

Hij is uitgelezen door garage maar geen officiële Renault garage

kaleido 1 PRO, 3 maanden geleden

Renault is een lastige auto om met universele apparatuur uit te lezen , zou het een keer bij de dealer doen , die hebben misschien ook wel meteen de oplossing.

cors45, 3 maanden geleden

Kijk eens naar de stekker onder bestuurders .Deze kan flink aangetast zijn door water dit komt door een verstopte paravaan dan word het nat onder de stoel.

cors45, 3 maanden geleden

betuurdersstoel voor de duidelijkheid

Heino4267, 3 maanden geleden

En die ramen kan je zelf verhelpen: open doen, dan helemaal omhoog en de schakelaar in de omhoog-stand 5 seconden vasthouden. Dan naar beneden en idem dito met de schakelaar in de omlaag-stand.
Als het euvel met de ramen is verholpen maar daarna terugkomt, heeft de raammodule in de deur weer stroomloos gestaan.

Willem scenic, 3 maanden geleden

Hij gaat begin volgende week naar de Renault dealer ik laat het weten!

7seconds, 3 maanden geleden

Het zou me niks verbazen als de accu defect is door de laadproblemen. De verschijnselen die je noemt zijn zo kenmerkend voor een gebrek aan de juiste spanning.en vermogen van de accu.

    Ik heb een 2004 model, maar dan 2.0 en automaat, ook een rare lekstroom die af en toe maar aanwezig is ook wisselende storingen. maar die wisselende storingen geef ik de schuld van de acculeeg... Ook al van alles geprobeerd en gemeten. Maar een ding wat ik wel apart vind is dat soms dingen aan blijven staan, zoals dasboard, autoradio. Dus motor uit, kaart eruit, deur open (normaliter gaat nu alles uit), en het blijft aan staan, trap dan gewoon de rem in, en alles valt uit... Maak er nu een gewoonte van omdat te doen, maar desondanks wordt ik nog wel eens overvallen met een lege accu Nou ik hoop dat je probleem wordt opgelost, als je het weet, mag je het delen, heel graag zelfs - Ed_audi, 3 maanden geleden

Willem scenic, 2 maanden geleden

Nou even een update,

Auto staat al een week bij een officiële Renault garage. Alles is uitgelezen en gecheckt.
Onvindbaar tot op heden.
Computer gewisseld met andere auto ook geen oplossing.
Kortom zeer irritant.

Het enige wat ze nu nog kunnen doen is:
Er zit ergens in de kabelboom van motorruimte naar binnen compartiment/ aansluitingen zit een overgangsweerstand.

Alleen hier zit mega veel arbeid in en ook geen garantie tot oplossing.

Auto krijgen ze dus niet gemaakt. Hebben hem 3 maanden dus erg zuur gekocht van particulier dus geen garantie. Staat maar 120000 op de teller. Doodzonde dus, maar zal weg moeten.
Dank voor al jullie antwoorden.

Heino4267, 2 maanden geleden

Jouw euvel is bij andere Renault modellen die qua uitrusting (complexiteit, accubelasting) allang bekend: ik had een Vel Satis en die had steeds overeenkomstige problemen zodra de acculeeftijd de vier jaar naderde.
Je kon er dan nog wel mee starten/rijden (ook in de winter), maar met soms en steeds verschillende foutmeldingen en verschijnselen. Het enige wat dat verhielp was een nieuwe accu plaatsen van exact het door Renault voorgeschreven type. De oorzaak was dat door de hoge belasting de interne weerstand van de accu toenam, terwijl hij nog steeds genoeg stroom kon leveren voor de koude start.

Je hebt waarschijnlijk al genoeg geld uitgegeven, maar een laatste poging zou een nieuwe accu kunnen zijn van exact het door Renault voorgeschreven type/capaciteit. Dat gokje zou zomaar de oplossing kunnen zijn.
En als dat niet zo is, biedt het een uitstekende uitgangspositie om structureel de massapunten schoon te maken. Want ervaringsgewijs is dat een logischer oorzaak dan een overgangsweerstand in de kabelboom. Het schoonmaken en opnieuw beschermen van alle massapunten kan een zorgvuldige sleutelaar gemakkelijk en vrij snel zelf als je een hint krijgt waar die zich voor jouw model bevinden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.