Heren, bij langzaamrijden over een klinkerweg of drempel op en af hoor ik een "kloink" voorin, er rammelt wat.
Het enige wat ik kan vinden zijn fuse kogels met speling ?
Hoe controleer ik dat ? op een 2 koloms brugs, wielen laten hangen en dan een klein koevoetje tussen de onderste draagarm en de fuse.
Op deze manier ZIE ik speling op de fuse-kogels.
Normal gesproken zou ik denken : dit moet vervangen worden.... Maar hij is al 3 x door de APK gekomen hier mee(ook bij de Renault Dealer)
1) Is mijn meet metodiek goed ? zo ja dan heb ik speling dus vervangen ?
2) Meet metodiek niet goed ?
3) Bij deze meetmetodiek normaal dat er speling is? (kan het mij haast niet voorstellen)
Fuse kogels los te vervangen of kompleet met draagarmen ? ...kassa !
Zijn er nog bijzonderheden voor het verwijderen van de draagarmen ?
Heren, alle hulp is welkom zo vlak voor de grote rit naar Italië
Mvg. Nico
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je al speling ziet met de kogels belast onder een hoek , vrij hangend in de lucht, dan zet hem maar eens op de wielen , dan zal je schrikken vermoed ik.
Fuseekogels dienen met de wielen belast gecontroleerd te worden.
1 mm of meer is afkeur.
Of de kogels los te vervangen zijn , weet ik zo niet.
Even informeren bij een automaterialenzaak bv.
Kogels zijn los verkrijgbaar ,ronde 15 euro per stuk.Draagarmen incl.fuseekogel kosten rond 90 euro per stuk.
Ferry
10 jaar
Kogels zijn óók bij de Renaultdealer los verkrijgbaar (maar dat doen zie liever niet, aandringen helpt).
10 jaar
bovenste rubbers in schokbreker contoleren
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar