Renault Espace : Espace 4 start niet

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: f4 k

Vorige week mijn Espace geparkeerd, later wil ik weg rijden doet hij niets meer ! alleen
de start motor draaid rond.
Al div dingen gecontroleerd maar kan het niet vinden.

Gecontroleerd accu spanning 13 v ,geen vonk op de bougies, zekeringen zijn goed, bdp sensor vervangen geen rusultaat, brandstof pomp zoemt in de tank, computer
onder het dachboard gecontroleerd, distributie ziet er goed uit lijkt niet versprongen.

Geen vonk op de bougie blijft vreemd heb er geen verklaring voor.
Geen meldingen op de board computer

Ik hoop dat uitlezen uitkomst bied.
Als iemand goede ideeen heeft laat me horen ik weet het niet meer.

Jeffrenault

Geplaatst door Jeffrenault (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

26 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 12 jaar geleden

Alléén de startmotor draait rond? Distributie draait niet mee? Dan krukaspoelie controleren of deze niet los zit. En hopen op niet meer schade dan dat.

Jeffrenault (0), 12 jaar geleden

Distributie snaar draait gewoon rond,al gecontroleerd.
Ziet er goed uit.

Ralf_Jensen (0) PRO, 12 jaar geleden

Dan de nokkenassensor controleren.

Bas_petiet (0) PRO, 12 jaar geleden

Heb je het storingsgeheugen al uitgelezen? En heb je bij het vervangen v.d bdpsensor ook de stekker mee vervangen?

Jeffrenault (0), 12 jaar geleden

Vandaag auto uit laten lezen met clip van Renault en met Launch.
Clip geeft geen enkele, van belang zijnde storings melding!?
Alleen een melding over de banden sensoren en olie sensor maar die hebben niets te maken met het niet
aanslaan van de auto.
Nog steeds geen vonk op de bougie wel 10,5 volt spanning gemeten op de bedrading van de bobine.
Stekker heb ik ook vervangen met de bdp sensor.
Nokkenas sensor geeft geen storing volgens clip.

Ralf_Jensen (0) PRO, 12 jaar geleden

Bobine ???..........

Jeffrenault (0), 12 jaar geleden

Kan zijn bobine, maar dan wel alle 4 in 1 keer stuk.
Van alles aanschaffen en dan blijkt het niet goed nodig te zijn daar heb ik
een beetje moeite mee. Ik heb er ook over gedacht de computers te vervangen maar de sloop vraagt er
500,= voor en het kan niet terug als het toch iets anders is.
Motor computer wordt nu gecontroleerd.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

Injectie computer kun je NIET wisselen ivm startblokkering

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

lijkt niet versprongen of is niet ?

het betreft hier namelijk een SPIELOZE motor, zonder speciaal gereedschap weet je NIET als het op tijd staat, na controle krukaspoelie bout vervangen (60 NM + 140 graden) en de doppen bij de nokkenassen vervangen (kun je eenmalig monteren)

edit:

10V is te weinig voor de bobine! moet 12V zijn! overgangsweerstand in de kabelboom van de PCM tot de bobine ergens. waardoor de voeding van de bobine te laag is, en er geen vonk is.

Jeffrenault (0), 12 jaar geleden

Je geeft me voer om verder uit te zoeken.

Gereedschap voor de distributie heb ik niet, ga ik achteraan.

Tussen de zoals jij hem noemt de pcm (motorcomputer neem ik aan onder de accu) en de bobines heb ik niets meer zien zitten.
(gaat een draad boom in)
Ga morgen zoeken??

Bedankt alvast.

Jeffrenault (0), 12 jaar geleden

Vandaag navraag gedaan bij een versprongen distributie snaar zou de auto toch nog een vonk moeten hebben.

Zakt de het voltage niet bij het starten van de motor omdat alles dan aan is ,veel verbruikers waardoor het voltage zakt naar 10,5 volt alle 4 gelijk? 75 amp accu.

Niets kunnen vinden in de draad boom van computer naar bobine.

Ik zoek weer verder.

Heino4267 (260), 12 jaar geleden

Ik lees niets over de startblokkering: wordt die vrijgegeven of niet?

Jeffrenault (0), 12 jaar geleden

Start blokkering is goed volgens de board computer en volgens clip van Renault.

Bas_petiet (0) PRO, 12 jaar geleden

Heb je tijdens het starten wel een toerentalsignaal in je parrameters? Het zal niet de 1e keer wezen dat de bedrading v.d bdp senor verkeerd gesoldeert zit kijk niet naar kleuren maar haal ze 1 voor 1 los!!! (Blauw op blauw wil dus niet zeggen dat dit goed is)

Jeffrenault (0), 12 jaar geleden

Start toerental van 187 volgens clip dus ik denk dat de bdp sensor goed is.

Ga nu brandstof testen of er voldoende druk is. En op zoek naar een nokkenas sensor of evt krukas sensor.

Motor computer compleet gewisseld is het probleem ook niet.

Een vliegwiel sensor is die gelijk aan de bdp sensor weet iemand dat???

bieuwke (0) PRO, 12 jaar geleden

Ja,is hetzelfde

Bas_petiet (0) PRO, 12 jaar geleden

Stel eerst de bdpsenor met stekker maar uit. Aantal maanden geleden stond er nog 1 besproken in het amt vakblad waar ze totaal niet meer uit kwamen. Uiteindelijk door div scoopmetingen kwamen ze uit op een bdpsenorstekker waarvan de 2 draden verkeerd om gesoldeerd waren. En meneer sloot deze uit want deze was al 3x vervangen (maar 3x verkeerd!!) omgewisseld en het probleem is opgelost. Ik zeg niet dat dit je probleem is maar sluit dit als 1e goed uit, want dit is het meeste voorkomende probleem.

Jeffrenault (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor jullie reactie

Maar dat zou betekenen dat de oude kapot was en de nieuwe verkeerd om zit.

Wat voor een spanning of signaal zou ik moeten meten?
OF kan ik ze zonder nog meer schade te voorzaken zo omdraaien?
Maar was er bij die auto uit het vakblad wel een storings melding met uitlezen van de auto?

Jeffrenault (0), 12 jaar geleden

Weet het niet meer!

Ga maar een garage zoeken waar hij heen kan.
Alleen er een vinden met electronica kennis valt niet mee.
En 100,= per uur betalen is ook wel erg veel.

Iemand nog een goed idee??

Den John (0) PRO, 12 jaar geleden

ditzelfde probleem heb ik eens gehad bij een ford galaxy. daar was een dom zekeringtje gesprongen van 10amp.
mischien eens effe de zekeringen nalopen om zelfs dit te kunnen uitsluiten.

Highway (155) PRO, 12 jaar geleden

[quote=Jeffrenault]Weet het niet meer!

Ga maar een garage zoeken waar hij heen kan.
Alleen er een vinden met electronica kennis valt niet mee.
En 100,= per uur betalen is ook wel erg veel.

Iemand nog een goed idee??[/quote]
Kijk op google of er een specialist of dealer in de buurt zit.
Maak een afspraak over de kosten en diagnose.
Nu kom je ook niet verder en hebben ze het na misschien een uur gevonden.

Jeffrenault (0), 12 jaar geleden

Vandaag telefoon gekregen van een specialist waar mijn auto staat.
Probleem is niet zo maar op te lossen.

Probleem zit hem in de aansturing zoals ik al eerder zij geen vonk op de bougie en naar nu blijkt ook geen
werking van de injectoren er wordt geen brandstof ingespoten.

nu op zoek naar een bedrijf wat met een scope verder kan zoeken.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

BDP sensor kun je controleren ZONDER scoop.

multi meter op stand AC, bereuik 20V, uit mn hoofd moet je tijdens het starten 3V meten

maar zelf heb ik verkeur aan de scoop, en daarom ook 1 aangeschaft, heeft me al veel pleziertjes gedaan

Jeffrenault (0), 12 jaar geleden

Bdp sensor is goed ohm waarde gemeten en gewisseld

Probleem is niet meer te vinden met een multi meter.

Er is een probleem met de uitsturing van de motor computer.

Op zoek naar een betrouw baar adres.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

Ohmse waarde zegt NIKS over een BDP sensor, je zult niet de eerste zijn die hier mee op zn bek gaat !

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

ts je hebt mail

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.