close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Espace: Espace uit '96

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2

Hallo,

Van mijn Espace doet de afstandsbediening van 1 sleutel het niet meer.
Dit betekend dat de wagen niet open gaat op afstand,wat ik op zich niet zo erg zou vinden,maar ook gaat hij dan niet van de startonderbreker af....
Bij de garage aan de computer geweest om te sleutel opnieuw in te leren,maar nu komen ze niet verder als het startsein te geven voor de procedure.
Dan moeten ze op de knop binnen drukken van de portiervergrendeling en dan moet deze een signaal gaan uitsturen naar de sleutel.Maar dit lukt niet.Wat ze ook op de knop drukken,er gebeurd verder niks....
Nu heb ik al problemen gehad met de computer,omdat mijn enige sleutel die ik toen ik hem kocht ermee ophield.
Complete computer vernieuwd,met 2 sleutels(2e hands).
Aangezien de sleutel van vrouwlief nu dood is ben ik bang dat ik straks weer sta..

Iemand een idee??

Groetjes,

Eric van Noort

Geplaatst door

Espace22 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dealer?

Daar ben ik juist geweest en daar kwamen ze niet verder..
De computer herkende m'n wagen wel en het eerste deel van de procedure ging wel tot het willen gaan programmeren van de sleutel,via de portiervergrendeling binnen.Dat lukt niet.Deze reageert niet.Ligt niet aan de schakelaar,als ik deze gebruik waar hij voor dient,deuren op slot doen van binnen uit,werkt dit wel(en open uiteraard ook)..
De dealer wist het zelf ook niet hoe dit kon..
Vandaar deze kreet om hulp hier...

Espace2200 0

14 jaar

Elders op deze site (ik meen dat de moderator dat wist) staat dat de inleesprocedure alleen mogelijk is als alle via de canbus gelinkte computers hetzelfde zijn. Oftewel: als ooit tijdens de historie van jouw auto het instrumentenpaneel, de inspuitcomputer, de UCH (stuurt alle electronische componenten aan) enz. vervangen is door een reeds gebruikt (sloop)onderdeel, zullen de interne configuraties verschillen. (een nieuw onderdeel is "blank" vanbinnen en wordt ingeleerd op de auto. Daarna is het in principe niet meer bruikbaar voor een andere auto). Welke onderdelen het precies zijn, weet ik niet exact.
Wellicht kan een professional je op grond van deze tip verder helpen en het correcte verhaal neerzetten?

Jij kunt zelf in enk geval nagaan of er in het verleden een onderdeel met een computer er in is vervangen door een tweedehandsonderdeel en daaruit je conclusies trekken.

Heino4267 660

14 jaar

Aha...
Ja,ze hebben een keer de computer moeten vervangen omdat deze defect was,uit een sloop espace idd.Maar deze hebben ze dan toch ook moeten programmeren voor mijn auto?
Of kun je die gewoon overzetten dan?
En ik heb dit ook verteld tegen de chef werkplaats daar maar hij zei dat dat geen probleem moest geven.

Espace2200 0

14 jaar

[quote=Heino4267]Elders op deze site staat dat de inleesprocedure alleen mogelijk is als alle via de canbus gelinkte computers hetzelfde zijn.[/quote]
Dit is in principe waar voor moderne auto's - zeg na 2000. Voor 2000 hadden een aantal merken wel restricties, zolas bij BMW moet dan de can-bus interface van de nieuwe computer dezelfde stand hebben als de oude, maar wisselen kon nog steeds.
Ik betwijvel zelfs of deze Renault überhaupt een can-bus heeft. Hij is immers van 1996. Dus dat bezwaar zou hier niet gelden.

oldford 0
badge

14 jaar

In dat geval zou er dus een andere oorzaak moeten zijn voor het afbreken van de inleesprocedure, maar welke dan?

Heino4267 660

14 jaar

Krijg weer wat hoop!
Nu nog het antwoord....

Espace22 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.