close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: Eurogas EAS G3 is van de spanning geweest. Wat nu ?

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Beste kenners,

Onlangs is mijn Renault Megane Break 1.4 met Eurogas EAS G3 van de accu-spanning geweest vanwege een schade-reparatie bij een plaatwerkerij.

Edoch, sindsdien loopt de motor niet meer op LPG....

Het motor-management-systeem gaat wel netjes automatisch over op LPG maar dan voel ik slechts 1 klein gasdotje en vervolgens doet de motor niets meer. Op benzine loopt ie nog wel prima.

Ik heb derhalve zelf alvast maar de "versnelde gas inleer-procedure" gedaan (conform topic 40801) en ondanks dat deze inleer-procedure ogenschijnlijk prima verliep, is het probleem nog steeds exact hetzelfde.

Is er misschien een meer fundamentele manier/procedure om mijn Eurogas weer werkend te krijgen ?

Bedankt alvast,

Marc

Geplaatst door

Marc6885 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je de zekeringen, kabels en slangen al gecontroleerd? Mischien is er wat los gemaakt tijdens de reparatie en vergeten vast te zetten.

sgm 0

18 jaar

bedankt SGM,

Dat is het probleem denk ik niet, heb ik al gechecked.
De reparatie was overigens plaatwerk aan de zijkant, dus de motorkap noch gastank is nauwelijks aangeraakt. Ze hebben alleen de accu los gehad tijdens het lassen en terugzetten van de zijdeur....


Nog meer suggesties van iemand ?

Thx, Marc

Marc6885 0

18 jaar

Zit er mischien een noodschakelaar op die de brandstoftoevoer afsluit bij een aanrijding? Want die schade zal wel niet zachtzinnig zijn ontstaan :-)

sgm 0

18 jaar

Bedankt Bas,

Heb de hele auto nog eens doorgelopen tot op de LPG-tank. Echter zie nergens noodschakelaars, losse draden, gaskranen e.d., of anderzins potentiele probleem punten.

De aanrijding was overigens redelijk zachtzinnig, een paaltje aan de zijkant.

Nee, het moet echt te maken hebben met het loshalen van de accu....... dit moeten toch meer mensen ooit gehad hebben ?

Bedankt, Marc

Marc6885 0

18 jaar

Nog maar eens een vraag aan wie dit leest :

Zoals ik al aangaf heb ik al de "versnelde inleer procedure" gedaan.

Edoch "versnelde procedure" suggereert dat er ook een meer fundamentele procedure moet zijn, zoiets van :

Bijvoorbeeld :
- haal de accu nog een keer 17 minuten los
- doe dan het contact aan
- wacht 8 minuten
- laat dan de motor 4 minuten stationair lopen op benzine
- schakel dan over op LPG
(puur als voorbeeld...ik zeg maar wat)

Wie helpt me verder ?

Marc6885 0

18 jaar

Klinkt als.... een sensor die signaal mist, maar als fysiek alles goed vast zit dan zit het toch in de software. Dan zou ik bij een gasspecialist informeren om de software opnieuw te laten laden.
Het moet normaal gesproken geen probleem zijn om de accu los te maken. Heb ik een paar weken geleden ook een dag gehad (nw distributieriem ed) en dat was daarna starten en zonder probleem rijden op LPG.

Sindala 0

18 jaar

heb ik een poosje geleden ook gehad
bleek de spoel van de gasafsluiter kapot te zijn

f.kOERHUIS 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.