Na een half uur rijden komt er een fluitend geluid wat in de auto harder klinkt dat buiten de auto, bij remmen of sturen verdwijnt dit en komt dan weer terug dit is gekomen na vervanging van de remschijven en blokken voor en wordt erger,de remmen zijn in frankrijk nu twee keer nagekeken en de flex leidingen zijn vervangen van de remmen zelf vind ik dat een kant velg veel warmer wordt dan de andere kant maar de garage vind dit geen probleem en kan niets vinden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je rijd en het geluid is er trsp dan eens heel iets op de rem is het dan weg ?
Temperatuurverschil hoort niet.
Maandag maak ik weer een langere toer en zal dat extra hard remmen eens uitproberen.
5 maanden
Sorry ik las hard remmen,maar als ik normaal rem gaat het geluid inderdaad weg. En hij wordt warm als ik veel binnen door rij maar niet op de snelweg.
5 maanden
Ik ga mee met Kaleido dat dat temperatuursverschil niet hoort.
Het is duidelijk dat er een remblok, zuiger of remklauw blijft hangen.
Ik zou naar een andere garage gaan.
5 maanden
Warm worden is normaal maar zo heet dat je je vingers brandt is dat niet.
5 maanden
Heb al twee garages gehad en beide kunnen het niet vinden,het is net of de remmen die eventueel aanlopen langzaam ook weer naar de normale stand gaan ,je moet altijd wachten bij een garage en dat zou mijn gedachten zijn, wat zou daar de oorzaak van zijn?
5 maanden
Update,vandaag de remklauw laten vervangen op advies van de garage volgende week donderdag ga ik van Frankrijk weer naar Nederland kan dan weer een test doen met een wat langere rit,als ik nu na 20 minuten rijden voel dat de ene kant alweer warmer wordt dan de andere kant ben ik er niet gerust op.
Het geluid wat je hoort begint pas na een 40 minuten rijden en wordt harder het gekke is dat wij horen het duidelijk in de auto maar als ik door dorpjes rijd kijkt er niemand op,net of je buiten niets hoort.
5 maanden
Als je zacht aanlopende remmen hebt, verbrandt het aanlopende stukje remblok, je krijgt daar een hard puntje in zitten wat in je remschijf gaat vreten. Omdat data puntje constant in contact staat met de remschijf en hard is, gaat het piepen op de remschijf en dat is waarschijnlijk het geluid wat je hoort na 40 minuten. Als je dan even stevig remt is het harde puntje weggesleten en dan is het geluid weer even weg.
Als dat inderdaad zo is (na stevig remmen, bv. even op een snelwegafrit met geen verkeer achter je), klopt mijn verhaal over het harde, aanlopende puntje.
5 maanden
Ga dit zeker proberen,en wat zou dan de reden van continue zachtaanlopende remmen zijn?
5 maanden
Dat kan hydraulisch of mechanisch zijn:
- mechanisch doordat de remblokken niet goed gangbaar zijn in de remklauw (door bv. roest of vuil), of een remzuiger die door roestvorming niet goed gangbaar meer is of een zwevende remklauw die vast zit.
- hydraulisch door defecte remslangen (die zijn vervangen) of een hoofdremcylinder die niet fris meer is.
5 maanden
Ik heb ooit precies hetzelfde gehad (met Laguna uit '94). Ik heb toen de remklauwsteun vervangen omdat de geleidebouten ook met nieuw vet niet soepel meer gingen door slijtage.
Een remklauwsteun komt met nieuwe geleidebouten als het goed is.
Wellicht dat alleen die bouten vervangen genoeg is maar weet niet of ze los verkrijgbaar zijn.
5 maanden
Geleidehulzenset: 7701053064
5 maanden
Oh bovenstaand is voor de achterremmen.
Voorremmen: https://www.catcar.info/renault/?lang=en...
Komt het geluid van voren?
5 maanden
Ja geluid en warm worden komt van voren,warm worden is rechts voor,eerst dachten ze de flex leiding achter de remmen en nu is de remklauw vervangen,geluid op dit moment nog niet gehad maar ook geen langere afstand gereden,vanmorgen twee keer 25 km maar nog geen geluid,wordt wel nog steeds warm.
5 maanden
Na de derde garage in frankrijk gewacht tot ik weer terug was in Nederland,lastig om een garage te vinden die tijd had om dit complexe probleem op te lossen kon pas na drie weken, alles is gechekd en losgeweekt,auto bleek ook aan de ene kant meer te remmen dan aan de andere kant,uiteindelijk bleek de rempomp kapot te zijn,nu is de pomp vervangen nieuwe olie twee remklauwen voor,twee flex leidingen en alles is los geweest en weer naar frankrijk voor de rest van de vakantie,o ja en weer rondom nieuwe rem schijven en remmen nu na 1000 km begint de ellende weer opnieuw.
3 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault TRAFIC T29 L2/H1 2.5 DCI Q 107KW E4 FAP of stel zelf een nieuwe vraag.
5 maanden