close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Twingo: G3 inbouwen in twingo

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 8v

Is het mogelijk, om een G3 installatie in te bouwen in mijn twingo bouwjaar 11-2004
Omdat we namelijk 18000Km rijden per jaar is het voordeliger en ik hoef zelf bij navraag bij belasting en RDW niet meer wegenbelasting te betalen dus een dubbel voordeel.
Maar nu zeggen de inbouwstations dat het wel mogelijk is en renault dealer van niet.
Weet iemand hier toevallig meer over.
En als het niet mogelijk is waarom dan niet.
Bedankt voor jullie informatie
Groet

Fam Meisters

Geplaatst door

meisters (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo fam. Meisters,

waarom zou het niet kunnen ??
alleen dat jullie niet meer aan wegenbelasting gaan betalen is natuurlijk niet helemaal waar...
de wegenbelasting gaat beslist omhoog, alleen is dat erg weinig en zeer interessant..
om serieus meer te weten te komen hierover, zou ik adviseren om eens met Pouls in Baarlo te bellen,
da's een bedrijf wat niks anders doet dan LPG inbouwen.
Oke vanuit Hoensbroek is het een stukje toeren, maar het loont zich wel...

succes !

Roger

erka 0
badge

17 jaar

hallo fam. Meisters,

waarom zou het niet kunnen ??
alleen dat jullie niet meer aan wegenbelasting gaan betalen is natuurlijk niet helemaal waar...
de wegenbelasting gaat beslist omhoog, alleen is dat erg weinig en zeer interessant..
om serieus meer te weten te komen hierover, zou ik adviseren om eens met Pouls in Baarlo te bellen,
da's een bedrijf wat niks anders doet dan LPG inbouwen.
Oke vanuit Hoensbroek is het een stukje toeren, maar het loont zich wel...

succes !

Roger

erka 0
badge

17 jaar

hallo fam. Meisters,

waarom zou het niet kunnen ??
alleen dat jullie niet meer aan wegenbelasting gaan betalen is natuurlijk niet helemaal waar...
de wegenbelasting gaat beslist omhoog, alleen is dat erg weinig en zeer interessant..
om serieus meer te weten te komen hierover, zou ik adviseren om eens met Pouls in Baarlo te bellen,
da's een bedrijf wat niks anders doet dan LPG inbouwen.
Oke vanuit Hoensbroek is het een stukje toeren, maar het loont zich wel...

succes !

Roger

erka 0
badge

17 jaar

Nou ik heb met de RDW en belastingdienst contact gehad en deze deelde mij mede dat ik geen extra verhoging kreeg op de wegenbelasting omdat de auto in een lichte gwichtsklasse licht , hoefde wij niets meer te betalen.
Maar kijk maar op diversen site waar je het kunt opzoeken alles geeft ook het zelfde aan.
Wel bij zwaarder auto's boven de 800 kilo dan is het wel van toepassing.

meisters 0

17 jaar

Klopt dat bij dit gewicht je geen verhoging krijgt van de wegenbelasting. Zoek echter even uit hoeveel je auto zwaarder wordt door de gasinstallatie want dat kan ervoor zorgen dat je wel over de 800 kg. uit komt en daardoor wat duurder uit bent. Pouls in Baarlo is inderdaad ook een aanrader.

pieterp9094 0
badge

17 jaar

bedankt voor de info, zover had ik niet nagedacht.
Maar zo leer je veel van collega's, maar zo veel zal dat niet zijn vermoed ik, maar ja met de benzine prijzen hier in nederland loont het zich al snel ( toch ).
Bedankt maar moet ik nog ergens rekening mee houden.

meisters 0

17 jaar

het verhaal dat je geen wegenbelasting meer betaald is natuurlijk 1 fabel,anders zpuden er in nederland alle aziaten op gas rijden eh.maar:G3 -lpi installatie scheelt wel geld.
suc6

fast blue 166 0

17 jaar

Nog even ter aanvulling op de techniek.
Deze auto kan zeker op lpg.
maar een kanttekening is zeker op zijn plaats.
Het betreft hier een 1.2 8 klepper.
Dat is geen over bemeten motor, dit motortje moet op benzine al behoorlijk werken.
De verbrandings temp op lpg is een stuk hoger, ondanks directe inspuiting van het gas.
Ook heb je toch nog altijd wat minder vermogen op lpg dan op benzine, omdat lpg nou eenmaal minder energie levert.
Bij de moderne lpi installatie word vloeibaar gas geinjecteerd door middel van injectoren en daardoor is het vermogens verlies minder dan met een verdamper installatie.
Maar het vermogen is niet gelijk als op benzine.
Door injectie behoud het gas ook nog een beetje zijn koelende werking, maar het is en blijft een schralere brandstofsoort.
Persoonlijk zou ik een installatie laten plaatsen in een auto met een zwaardere motor, hoeft de motor ook niet zo op zijn tenen te lopen en word daardoor thermisch minder belast.
De twingo is op benzine een redelijk zuinige auto en is het die investering dan waard op de lange termijn.
Ik denk dat revisie van de klepzittingen om en nabij de ton een reele kostenpost is.
Mocht je tot plaatsing over gaan, laat dan sowieso flash-lube installeren.
Dit is een smeermiddel voor de kleppen en klepzittingen.
En vermindert daardoor het inslaan van de zittingen.
Persoonlijk zou ik gaan voor een vialle installatie, erg betrouwbaar en compatibel met de meeste mangement systemen.
Maar hij moet natuurlijk wel leverbaar zijn voor de twingo.
Kijk eens op www.gasfx.nl.

primera p11 0

17 jaar

Dat begrijp ik dan weer niet als de RDW en belastingdienst mij mede delen dat ik niets meer ga betalen omdat het een lichte gewichtsklasse is , wie moet ik dan tegenwoordig nog geloven, ik ben het met je eens zoals er al vermeld werd als door het gewicht van de g3 installatie de auto in een zwaardere klasse valt dat je dan iets meer gaat betalen maar dat echt niet zo veel zijn.
Maar ja de benzine prijzen met 1.50 plus is ook niet meer aantrekkelijk en omdat we 18000 km per jaar rijden lont het zich wel, en nog eens daarbij we tanken 2 keer per week in belgie omdat we daar een paar keer per week komen , en daar staat de benzine 1.27 euro maar het gas maar 0.36 cent , is dus het overwegen waard toch ???

meisters 0

17 jaar

[quote=meisters]Dat begrijp ik dan weer niet als de RDW en belastingdienst mij mede delen dat ik niets meer ga betalen omdat het een lichte gewichtsklasse is , wie moet ik dan tegenwoordig nog geloven, ik ben het met je eens zoals er al vermeld werd als door het gewicht van de g3 installatie de auto in een zwaardere klasse valt dat je dan iets meer gaat betalen maar dat echt niet zo veel zijn.
Maar ja de benzine prijzen met 1.50 plus is ook niet meer aantrekkelijk en omdat we 18000 km per jaar rijden lont het zich wel, en nog eens daarbij we tanken 2 keer per week in belgie omdat we daar een paar keer per week komen , en daar staat de benzine 1.27 euro maar het gas maar 0.36 cent , is dus het overwegen waard toch ???[/quote]
ik denk dat er wat miscommunicatie is ontstaan, ga er vanuit dat je ongeveer 100,- meer gaat betalen per kwartaal.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Op de site van de belastingdienst kun je gewoon een rekenprogramma starten en hiermee zie je tot 850 kg geen verschil tussen LPG G3 en benzine !

pieterp9094 0
badge

17 jaar

gas 0.36 per liter? in de randstad 0.47.

waar tank jij dan voor die 0.36?

fast blue 166 0

17 jaar

In belgie even lezen he !

pieterp9094 0
badge

17 jaar

[quote=meisters]daar staat de benzine 1.27 euro maar het gas maar 0.36 cent , is dus het overwegen waard toch ???[/quote]
[url=http://imageshack.us][img]http://img100.imageshack.us/img100/223/2...[/img][/url]

oorzaak met gevolg..........................................

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Voor dat ik me rijk zou gaan rekenen zou ik me eerst even gaan verdiepen in het feit of de auto er wel goed geschikt voor is.
en idd je kunt bij de belastingdienst gewoon even kijken naar het rekenprog van de houderschapsbelasting.
Kun je zelfs kijken in welke provincie het het goedkoopst is.
Maar vooraleer kijken of het economisch en raadzaam is om het te doen.

primera p11 0

17 jaar

Goed ik ben het eens dat je iets aan vermogen verliest terwijl daar ook weer de meningen over verdeeld zijn met de nieuwe techniek van de G3. ( volgens de inbouwstaions )
Maar ja ik heb toen der tijd toch gekozen voor de twingo en wist toen al dat ik daar geen aanhangers mee kan trekken, maar zo vind ik toch dat het wagentje het goed doet.
Ja het is natuurlijk geen race monster maar voor de vrouw is dit prima en ja zou het veel verschil zijn.
Maar ja dan is het ook weer waar ben je tevreden mee.
De keuze is en blijft toch moeilijk.

meisters 0

17 jaar

Ondanks de nieuwe technieken hou je altijd iets vermogensverlies.
Het is maar een licht motortje en dan ook nog lpg erin, of dat nou tot een storingsvrije levensduur leid betwijfel ik.

primera p11 0

17 jaar

Al gaat die 1.2 stuk, vervangende motor kost niks :)

Riel 0
badge

17 jaar

ben zeer benieuwd waar je motoren voor NIKS kunt krijgen.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Excuus, beetje een lompe opmerking.
Wil nog wel eens wat hobbien thuis thuis, en weet dat deze motoren vaak voor een prikkie te vinden zijn 2e hands (bij onze club bijv). Montage valt ook wel mee. Buiten dat deze twingo wel regelmatig op klepspeling gecontroleerd zal MOETEN worden, verwacht ik niet dat hij snel het loodje legt. Enkel de kop gaat toch wel vroegtijdig eraan, ondanks het regelmatig stellen. Deze kosten meenemend rijd je nog altijd voor een prikkie op gas.

MAAR:
Mijn advies zou zijn: niet doen. je bespaart max. 3 euro per 100km gezien het gunstige benzineverbruik. Je zou dan 70.000 moeten rijden om de installatie eruit te halen...

Riel 0
badge

17 jaar

Ik weet niet hoe je aan maximaal 3 euro per 100 km komt maar ik betaal maar 0.36 cent per liter gas en 1.45 euro minimaal voor benzine zeg eens 1 op 15 is dan, zeg eens 6 liter dus 6X 1.09 want dit is het verschil tussen gas en benzine is ongeveer 6,50euro
Nu zal het verschil wel iets minder zijn omdat het verbruik iets meer is.
Maar 3 euro is wel erg weinig.
Daarbij hoef ik geen euro meer wegenbelasting uit te geven., omdat hij lichter is als 850 kilo.
Maar ik moet wel advies een flasch lube erop zetten ( bedankt voor de tip . zie eerdere opmerking )
En als je 18000 km per jaar rijdt lijkt het mij wel rendabel.

meisters 0

17 jaar

Volgens mij reken jij jezelf rijker dan je wordt.........................

Santa 0

17 jaar

[quote=Santa]Volgens mij reken jij jezelf rijker dan je wordt.........................[/quote]
nou!! in zoverre afschijving/kosten installatie worden niet meegenomen in het rekensommetje... @ RIEL gaf hem nog een hint.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Meisters,

je rijdt op gas geen 1:15 ! Ga uit van 1:12 in een gunstig geval, zelfs met de twingo.

ga uit van 5 euro, gunstig geval.

BEetje extra onderhoud zijn wat kosten, en buiten dat heb je 40.000km nodig om de installatie eruit te rijden. Dus na 3 jaar ga je goedkoper rijden. De afschrijving van de twingo meegeteld.

Ik ben een grote voorstander van LPG! Maar je moet blijven rekenen en nuchter blijven, gas is aantrekkelijk, maar een kleine auto rijdt al goedkoop!

Riel 0
badge

17 jaar

De installatie zelf kost ook het nodige. Reken daarbij de extra kosten voor onderhoud, en dan moet je nog geen pech krijgen dat je motorschade krijgt. Ook hangt het af hoelang je van plan bent de auto te houden. Voorlopig zou ik er nog niet 123 aan beginnen. Het kan allemaal wel, maar de motor heeft nu al niks over en hoe is dat als ie op lpg loopt? Tuurlijk kun je een peperdure installatie nemen die nagenoeg hetzelfde neemt, maar dan is de aanschaf ook weer veel duurder.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

Zeker jullie hebben gelijk, het autootje rijd ook 1 op 15 maar weten jullie dan ook al de benzine prijzen en als je 18000 km per jaar rijdt loopt dit op.
Heb ook aan gedacht voor een dieseltje aan te schaffen, maar weet wat ze met de diesel prijzen aan het doen zijn en de wegenbelasting is echt een stuk meer.
En als ik mijn twingo in ruil op een diesel en je wil een beetje hebben dan weet je ook hoeveel je moet bij leggen.
De twingo is van nov 2004 dus nog redelijk jong en je weet wat je terug krijgt als je hem inruilt.
Het zijn bandieten de garages, en dan nog eens een keer , er komt de nieuwe twingo uit met een diesel versie
MAAAAAAAR weer eens niet in dit land.
Maar ik dacht dat dit de beste en goedkoopste oplossing was. voor 1900,- euro is het inbouwen van de G3 , maar de menigen zijn verschillend.

meisters 0

17 jaar

Op gas op heb je een 20% hoger verbruik bij de 'oude' G3 installaties. Dus 1:12.
Zie bijv. http://www.bp.com/iframe.do?contentId=70... voor een calculator.
Als je minstens 5 jaar wilt gaan rijden dan kun je het serieus overwegen maar dan moet je wel een rustige rijder zijn.

AS1 220

17 jaar

Je moet niet denken van ohnee he, nu kan ik geen gas rijden.
Je rijdt gewoon al goedkoper dan de gemiddelde autorijder, doordat je die twingo rijdt!
Lekker in belgie benzine blijven tanken, auto goed onderhouden en er een sport van maken de 1:18 te hale nmet de twingo. Geeft ook veel voldoening :)

Riel 0
badge

17 jaar

Daarom, dus. Precies wat ik bedoel.
Jezelf rijk rekenen hebben er al zovelen gedaan...................

Water naar de zee dragen, vind ik dat. Dik geld gaan uitgeven om "goedkoop" te gaan rijden.........

Wie houdt dan WIE voor de gek???

Santa 0

17 jaar

Je kan wel goedkoper rijden op lpg, maar je moet wel de kosten van de instalatie in een aantal jaar afschrijven.
Dan moet je er gewoon minimaal 5 jaar mee gaan rijden en minimaal 20 a 25.000 per jaar rijden.
Dan kun je er aardig uitspringen, maar ik persoonlijk vind het motortje te licht voor lpg.

primera p11 0

17 jaar

Volledig eens met laatste twee posters. Bezint voor ge begint. Wat ben je uberhaupt kwijt VOORDAT ie goed op gas loopt?!

sytze 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.