Renault Laguna: Gasklephuis verdacht

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16V Grandtour

Auto vandaag weer naar de garage geweest voor de storing dat hij af en toe uitvalt als ik af rem en koppeling intrap voor een stoplicht, dit heb ik af en toe, dus soms een week of twee niet en dan weer 5 keer achter elkaar.
Vandaag weer aan de test kast geweest en daar kwam helaas niks uit.

Een paar weken terug is het gasklephuis al eens gereinigd, alleen zonder resultaat.

Vandaag te horen gekregen dat het gasklephuis dan maar vervangen moet worden wat niet bepaald een goedkoop grapje is.
En wat als het gasklephuis niet de boosdoener is want zeker weten doen ze het niet.

Misschien willen de techneuten onder jullie nog eens nadenken over dit probleem.

En heeft iemand nog tips waar je goedkoop Renault onderdelen kan bestellen.


Hoor het graag………………..

Remi.laguna

Geplaatst door Remi.laguna (115) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

renault-monteur (0) PRO, 14 jaar geleden

stekkeraansluiting geeft ook wel vaak problemen is los leverbaar

Remi.laguna (115), 14 jaar geleden

Bedankt voor je reactie.
Weet je misschien ook waar ik de juiste motor code kan vinden.

Eindigt voor de 1.8 de ene keer op C7 en de andere keer op 770 volgens gegeven via Google.

John J. (0), 13 jaar geleden

Beste Remi,

Denk anders eens aan je stappenmotor.
die kan dit soort problemen ook veroorzaken.

Groet, John.

sgm (0), 13 jaar geleden

John, deze auto heeft geen losse stappenmotor voor de stationairregeling. Het gasklephuis bevat een elektrische bediening van de luchtklep. Er is dus geen mechanische gaskabel.

John J. (0), 13 jaar geleden

Oeps, excuseer dacht ook even slim te zijn :-)

Remi.laguna (115), 13 jaar geleden

[quote=sgm]John, deze auto heeft geen losse stappenmotor voor de stationairregeling. Het gasklephuis bevat een elektrische bediening van de luchtklep. Er is dus geen mechanische gaskabel.[/quote]
Gasklephuis blijkt na enig speurwerk onderhoudshistorie al eens te zijn vervangen bij 96000 km , auto staat nu op 125000 , probleem lijkt me daarom niet in het gasklephuis te zitten.
Vind dat ze wel erg makkelijk onderdelen willen vervangen bij de garage.

Hebben nu de pinnetjes van de stekker gasklephuis iets aangeknepen zodat deze strakker zit.
Ben benieuwd............

sgm (0), 13 jaar geleden

Het kan ook het begin zijn van problemen met de inspuitcomputer. Dat komt ook heel regelmatig voor met deze auto's. Helaas ook niet iets dat je zo maar doet. Andere opties zijn te weinig benzinedruk, slechte bobines of bougies, verkeerde olie of een defect aan de kleppentrein of nokkenasverstelling. Het is gewoon heel moeilijk om hier een diagnose van te stellen. Is het storingsgeheugen van de auto wel uitgelezen?

Remi.laguna (115), 13 jaar geleden

Het storings geheugen is al diverse keren uitgelezen,maar helaas is er niks opgeslagen.

Wel valt me op dat als ik net vol getankt heb ik geen last heb totdat de tank half leeg begint te raken.
Maar dit kan natuurlijk ook toeval zijn maar wel een detail om even te vermelden.

Probeer zoveel mogelijk info te verzamelen want als ik alle bovengenoemde onderdelen moet gaan vervangen dan kan ik beter een nieuwe auto kopen.
Jammer dat het zo moeilijk is een diagnose te stellen want als ik jou verhaal zo lees kan het net zo goed de bougies zijn.

Auto heeft volgens onderhouds boekje op 119245 laatste kleine beurt gehad (stand staat nu op 125000) dus neem aan dat de olie en bougies vervangen zijn toen.


PS las verder op dit forum dat bij jou de inspuitcomputer al is vervangen.
Weet je nog wat dit gekost heeft.

sgm (0), 13 jaar geleden

Dat was toen een hele hoge rekening omdat er ook nog veel ander onderzoek en leenauto in zat. Denk dat je rond de €500 moet tellen voor alleen de inspuitcomputer vervangen.
Tank anders een tijdje slechts iedere keer een beetje zodat je met een niet al te gevulde tank rijdt. Kijk eens bij een beetje abrupt stoppen de motor vaker af slaat.
Check in ieder geval of die stekker van het nieuwe type is. Dat was het eerste wat ze toen bij mijn auto hebben gedaan. Het probleem met die stekker zou niet met de blote ogen te zien zijn volgens de monteur toen.

Remi.laguna (115), 13 jaar geleden

Krijg net een email van de eigenaar van 2004 t/m 2007 die ik aangeschreven had via een bijgeleverde factuur.

Gasklephuis/Aansturings-Computer Brandstof inspuiting en Stekker gasklephuis zijn in 2007 bij 96000 km al vervangen.
Zou dus haast zeggen dat het niet veel meer kan zijn

sgm (0), 13 jaar geleden

Dan zou ik eens een paar weken met een redelijk lege tank rijden.
Overigens doen de reparaties uit het verleden toch vermoeden dat er al een tijdje een probleem is.

Remi.laguna (115), 13 jaar geleden

Ja,dat denk ik ook maar de eigenaar waar ik de auto van gekocht heb in december 2009 (was zelf van 2007 t/m 2009 in het bezit) zegt geen enkele last te hebben gehad van dit probleem.

Of dat de waarheid is zal moeilijk te achterhalen zijn.
De problemen zijn bij mij ongeveer eind maart begin april begonnen,dus ruim 3 maanden na aankoop.

Maar goed, ik zal jou advies zeker eens opvolgen

Johannes5653 (0), 13 jaar geleden

Remi, hoe is het probleem uiteindelijk opgelost? Ik zit met vrijwel hetzeflde probleem, zie mijn posting van gisteren.

Remi.laguna (115), 13 jaar geleden

Johannes,het was uit eindelijk de toerental sensor die de problemen veroorzaakte.

Garage bleef stug vol houden dat het gasklephuis de boosdoender was dus die heb ik eerst laten uitwisselen met een exemplaar nieuw via marktplaats aangeschaft,anders was ik inclusief montage € 600 kwijt geweest en nu inclusief momtage € 200 weg gegooit geld dus achteraf,maar goed beter €200 dan €600.

Johannes5653 (0), 13 jaar geleden

Bedankt Remi, daar heb ik wat aan. Wat kostte die toerental sensor?

Hoe zijn ze daar overigens achter gekomen? Stond er toch een storing in de computer?

Remi.laguna (115), 13 jaar geleden

Sensor is iets van €100 inclusief montage.
Storing stond inderdaad in de computer net als gasklephuis,daar ze er van overtuigd waren dat het gasklephuis de oorzaak was is dus eerst deze vervangen.

Johannes5653 (0), 13 jaar geleden

Hm, bij mij schijnen er dus geen foutmeldingen in het systeem te staan. Mogelijk omdat de veroorzaker van het probleem ook maar een klein beetje hapert (maar net genoeg om hem soms te laten afslaan).. Misschien moet ik toch maar beginnen bij de toerentalsensor omdat die het goedkoopst is.

sgm (0), 13 jaar geleden

Je kunt in ieder geval eens kijken of de aansluiting van de sensor niet gecorrodeerd is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.