close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault 19: Geen vermogen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 8v E7j

Hallo,

ik heb een probleem met mijn renault 19, sinds ongeveer de zomer vakantie heb ik last van vermogensverlies, eerst was het zo nu en dan maar tegenwoordig net andersom. Ik kom op de snelweg niet harder dan 130 en dat duurt lang voordat hij daar is, met 4 mensen erin gaat ie niet harder dan 100. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd en niks heeft gewerkt, de lijst hieronder is wat er aan gedaan is de laatste tijd.
- Nieuwe bougie's
- Nieuw luchtfilter
- Nieuwe bougiekabels
- Nieuwe rotor & verdeelkap
- Nieuw brandstoffilter
- Andere mapsensor
- Kleppen gesteld
- Uitlaat nagekeken op verstoppingen
- Andere brandstofpomp

Stationair loopt de auto ook niet mooi, als ik de bougiekabel van de tweede cilinder eraf trek merk ik niet heel veel verschil, de bougie en de kabel zijn nog wel goed. Heb alles nog een keer gecontroleerd maar ik weet het niet meer. Maandag is ie bij renault aan de computer geweet en daar was niks vreemds te vinden.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn? De auto heeft trouwens 120.000 km gedraait en is tot vorig jaar altijd bij de dealer in onderhoud geweest. Alle vragen, antwoorden en sugesties zijn welkom.

Geplaatst door

E_Tuinstra (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

compressie meten,hij moet op de 2e cil net zoveel terug vallen als op de rest en als de ontsteking in orde is moet je daar mee beginnen

abc 0
badge

16 jaar

deze motor heeft single-point injectie dus een brakke injector is niet van toepassing.
Dan blijft er weinig anders over dan compressie meten...
Hoe zien de bougies eruit? Die van de 2e cilinder ziet er anders uit?

AS1 220

16 jaar

decompressie heb ik al gemeten ligt bij cilinder twee 0,4 bar lager dan de rest de bougie's zien er allemaal hetzelfde uit qua kleur. De cilinders zitten op 9,9 bar en de tweede op 9,5

E_Tuinstra 0

16 jaar

Ik neem aan dat de katalysator ook is gecontroleerd?

AS1 220

16 jaar

Ja de kat is nou zelfs helemaal leeg

E_Tuinstra 0

16 jaar

Controleer eens de timing van de distributie.
Verder, wellicht de benzinedrukregelaar (als je die hebt).

AS1 220

16 jaar

Benzinedrukregelaar zit er niet tussen. Ik kan wel naar de timing van de distributie kijken maar dan zou hij constant inhouden toch? bij mij houdt hij niet altijd in namelijk zoals gisteren bijvoorbeeld reed ik 110 harder wou die niet en 1 een keer na ongeveer 10 kilometer was het er weer dan ga je zo naar de 150. Daarna van de snelweg af en het vermogen is weer weg.

E_Tuinstra 0

16 jaar

In de zomer toen het nog warm was, was 'ie dus beter en ook op de snelweg na een tijdje.
Ik zou de temperatuursensor (koelvloeistof) eens nameten bij verschillende temperaturen. Of gewoon vervangen.
Die hebben ze in de garage gemeten maar onder wat voor omstandigheden? Waarschijnlijk met lekker heetgestookte motor. Mogelijk dat die in het tussengebied niet goed werkt.

AS1 220

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.